Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geringde wida's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geringde wida's

Zag dat op een advertentiesite paradijswida's en domincaner wida's aangeboden werden en deze waren geringd 2011.

Wordt er echt met dit soort vogels zoveel gekweekt dat ze ook te koop aangeboden kunnen worden?

Vindt het een beetje vreemd,zeg niet dat het niet kan ze kunnen gekweekt worden maar het blijven parasiterende vogels dus niet de makkelijkste.
    Mvg,
    Kingfisher.

Wel eens gehoord van marokaanse huisgorzen? Ik tot een jaar geleden niet maar toch worden ze volop geringd aangeboden geringd 2010 2011. Ik weet ook niet hoe dit zo kan. Zowel de wida's als de gorzen lijken mij niet de makkelijkste vogels om te kweken.

Groeten Willem
    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Opmerking

Tegenwoordig zijn er mensen die zich serieus bezig houden met de kweek van wida's en wevers. Dus het kan wel. Kijk maar eens op deze site www.ploceidae.eu/

Opmerking

Dat is echt niet van de werkgroep ploceidae, gewoon import en later geringd.

Ander probleem is dat men je vaak 2 mannen wil verkopen als koppel, 1 man op kleur en een man in winterkleed. Ook twee verschillende soorten als koppel komt vaak voor.

Als je wida's of wevers wil kopen, wees heel kritisch en orienteer je goed, bijvoorbeeld op genoemde site.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

overdenking

"Waar zijn we mee bezig"?

Werken "we allemaal" bij de politie, opsporingsdiensten of zelfs voor de partij voor dieren die ons allemaal ons stukje vlees wil ontnemen en zelfs onze hobby?

Verdachtmakingen van medehobbyisten zonder enige vorm van bewijs?
          Is iedereen die geringde vogels aanbied inmiddels ook al crimineel of een potentieel crimineel?

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
            "Waar zijn we mee bezig"?

Werken "we allemaal" bij de politie, opsporingsdiensten of zelfs voor de partij voor dieren die ons allemaal ons stukje vlees wil ontnemen en zelfs onze hobby?

Verdachtmakingen van medehobbyisten zonder enige vorm van bewijs?
            Is iedereen die geringde vogels aanbied inmiddels ook al crimineel of een potentieel crimineel?

mvg. Eelke
            Sorry Ele,maar dat is helemaal niet mijn gedachte erachter,dacht dat je me beter kende.
            Het viel me gewoon op dat er dus geringde wida's aangeboden werden iets wat dus tot voor kort niet opviel.

En Willem,die marokkaanse huisgorzen is niet zo bijzonder,werden al jaren terug gekweekt,als je voor goede omstandigheden zorgt lukt het best met deze soorten.

Maar zet er maar een slotje op anders krijgen we weer dit soort zeur topics en daar heb ik geen trek in.
            Zal me maar eens twee keer bedenken voor ik wat schrijf.
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Dat is echt niet van de werkgroep ploceidae, gewoon import en later geringd.
              Misschien komt mijn reactie een beetje overdreven over, maar ik probeerde duidelijk aan te geven dat we zelf onze hobby niet in een negatief daglicht hoeven te stellen.
              Een buitenstaander zal geen onderscheid kennen tussen een handelaar, vogelvanger of hobbyist, die zal al snel iedereen "over 1 kam scheren".

mvg. Eelke

Opmerking

Zo te zien zijn er wel degelijk geringde vogels:http://www.ploceidae.eu/dominikanerwida.html
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Er zijn wel wat geringde exemplaren maar die staan niet op de verkoopsites. Wat daarop staat is gewoon louche handel, dat is geen zwartmnakerij maar gewoon realiteit.
                  Net zoals er ineens duizenden blauwkopblauwfazantjes, goudbuikjes en andere kleine tropen aangeboden worden. 100% wildvang, illegaal dus.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
                    X