Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds geen losse poppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds geen losse poppen?

Weet iemand waarom regelmatig vermeldt wordt in advertenties van aangeboden Goulds geen losse poppen.

Zijn deze minder waard of juist meer

Ben even nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte.

Groeten
    Rob koppen

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
    Weet iemand waarom regelmatig vermeldt wordt in advertenties van aangeboden Goulds geen losse poppen.

Zijn deze minder waard of juist meer

Ben even nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte.

Groeten
    Rob koppen
    Dat is normaal dat word overal gedaan.
    Poppen worden minder gekweekt dan mannen.
    Vandaar dat je geen losse poppen kan kopen omdat dan
    iedereen met mannen overblijft.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Worden poppen minder gekweekt? Dat is niet mijn ervaring bij de goulds.
      Poppen zouden ook eerder last kunnen krijgen van bijv. legnood.
      Niemand blijft inderdaad graag met allemaal mannen zitten.
      Een losse pop is meestal iets duurder dan een losse man, dit is niet bij alle vogelsoorten zo.

mvg. Eelke

Opmerking

Lijkt de omgekeerde wereld

Dus de reden zou zijn dat er minder poppen dan mannen zijn. Meestal is dat (marktwerking)juist een reden om het andersom te willen doen namelijk om het teveel aan mannen tegen te gaan. Je zo denken dat om van het teveel aan mannen af te komen er geen losse mannen worden verkocht.

Eigenlijk is dat de reden waarom met het verbaasde. Meer uit nieuwsgierigheid heb ik deze vraag gesteld.

Groeten

Rob koppen

Opmerking

In de kweek is een goede gould pop waardevol en wordt in de regel wat hoger ingeschat dan de man. Daarom zal men zelden in het broedseizoen of kort ervoor nog losse poppen kunnen kopen. En ja als kweker wil je wel af van alle overtollige vogels. Dus dan maar per koppel.
          Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
            Je zou denken dat om van het teveel aan mannen af te komen er geen losse mannen worden verkocht.
            Juist wel, want dan krijg je die tenminste kwijt.
            En met een pop ook meteen een man meeverkopen, dan ben je daar vanaf.

raar eigenlijk dat er meer poppen dan mannen gekweekt worden. Ik denk dat dat niet elk jaar zo zal zijn toch? Of wel?
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
              Juist wel, want dan krijg je die tenminste kwijt.
              En met een pop ook meteen een man meeverkopen, dan ben je daar vanaf.

raar eigenlijk dat er meer poppen dan mannen gekweekt worden. Ik denk dat dat niet elk jaar zo zal zijn toch? Of wel?
              dat heeft volgens mij met de temperatuur te maken, of er meer poppen of mannen worden geboren.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Als het kouder is meer poppen en warmer meer mannen?

Bij mensen is het zo dat als een moeder erg gestresst is, eitjes die meisjes worden beter blijven zitten dan eitjes die jongetjes gaan worden. dat schijnt onderzocht te zijn.
                Meisjes eitjes zijn namelijk sterker dan jongens eitjes. (sorry, niet mijn woorden noch mijn mening hoor)... Dus ik kan me voorstellen dat dat bij koudere temperaturen ook zo werkt bij vogels.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Het antwoord van Vinkie klinkt mij nog het meest logisch. Omdat poppen meer waardevol worden geacht worden ze niet los verkocht

Bedankt voor jullie reacties

Opmerking

Working...
                  X