Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Wat geef je aan levendvoer per dag?
Ook ben ik benieuwd hoe vaak je per dag voert.
Zelf heb ik momenteel een vuurvink van 5 dagen in het nest liggen.
1 jong met 2 ouders doet het prima.
Ik geef ongeveer 4 pinkies en 2 buffelows per dag. Allemaal diepvries.
Verder onbeperkt fruitvliegjes. (via fruitbakjes in de vlucht maar niet dat het wemelt van de fruitvliegjes)
Ben ik geef om de dag pinkies en buffelows allebei diepvries.en ik geef ze dan 2 grote lepels. ik voer 1 keer per dag en dat doe ik s'avonds na mijn werk. Ze krijgen dan een zaadmengeling voor tropische vogels en een 1 grote lepel met eivoer.en 1 keer in de week hang ik 8 stengels met trosgierst op 4 binnen en 4 buiten.
De goudbuikjes zitten samen met nog 7 koppels vogels in de voliere.Dus ze moeten wel samen doen met al het voer.
Nog gefeliciteerd met de jonge vuurvink zijn ook zeer mooie vogels en ook moeilijk om mee te kweken.
Ja vuurvinken gaat me de laatste jaren beter af als goudbuikjes kweken.
laatste 2 jaar jonge vuurvinken gehad niet echt veel maar wel jongen.
Goudbuikjes is 3 jaar geleden dat ik hiervan jonge had.
Waarom voer je om de dag levendvoer?
Is het niet beter om elke dag de helft?
Ook gooi ik het wel eens door het hok dan moeten ze zoeken.
Ik ben begonnen met fruitvliegjes te kopen. kreca.nl
Daarna het bakje waar de fruitvliegjes in zitten maak je leeg en leg je banaan in.
Ik heb vaker gekocht dus had wel een paar bakjes.
Dit in zijn geheel in een vogelbadje dit hang je aan de buitenkant van de vlucht.
Vind ik zelf een prettiger idee dat de vogels er niet bij kunnen.
Banaan kan natuurlijk ook gewoon in het badje.
Ook leg ik fruit in de zogenaamde baby kooitjes. 3 kooitjes tegen elkaar en elke keer
fruit bij leggen. Dan hou je fruitvliegjes. Het is heel belangrijk dat je eerste bakje fruitvliegjes als basis houd.
En niet te lang wacht tot je te weinig fruitvliegjes overhoud.
Verder zijn er ook andere manieren maar ik vind dit wel makkelijk.
Ook merk ik dat in de babykooitjes het niet echt opschiet. Dit staat op de koude grond en werkt daarom vertragend.
Op 1.8 meter hoogte (willekeurige hoogte) is het warmer en krijg ik veel sneller nieuwe vliegen.
Dus veel meer als een bakje en fruit is het eigenlijk niet maar met banaan werkt het beste.
gr. Ben
Opmerking