Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgevlogen goudbuikjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A.J
    Hier de foto van het nestkastje duco
    dank u wel
    zo'n nestje moet ik ook nog wel ergens hebben liggen

Duco
    Duco

Opmerking

Top! Het blijven zulke leuke vogeltjes die Afrikaantjes.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Dit zijn schatjes inderdaad! Van harte!

Opmerking

geweldig resultaat leuk hoor.
          echt geweldig leuke vogeltjes.
          heb je ze in een broedkooi of in een voliere?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
            geweldig resultaat leuk hoor.
            echt geweldig leuke vogeltjes.
            heb je ze in een broedkooi of in een voliere?

Ik heb ze in een voliere met meerde vogels er zitten wel 2 koppels goudbuikjes in.

Opmerking

Bij welke temperatuur en aantal uren licht heb je dit mooie resultaat bereikt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door annejb
                Bij welke temperatuur en aantal uren licht heb je dit mooie resultaat bereikt.
                De temperatuur is +- 15 graden en 14 uur licht.

Opmerking

dankje voor je antwoord.
                  erg leuk veel plezier met de opvoeding.

Opmerking

Vorige week zijn er bij mijn andere koppel goudbuikjes ook 2 jongen uitgevlogen doen het tot op heden zeer goed.

Opmerking

Hoi, dit is zeker een prima resultaat zo.

Wat geef je aan levendvoer per dag?
                      Ook ben ik benieuwd hoe vaak je per dag voert.

Zelf heb ik momenteel een vuurvink van 5 dagen in het nest liggen.
                      1 jong met 2 ouders doet het prima.
                      Ik geef ongeveer 4 pinkies en 2 buffelows per dag. Allemaal diepvries.
                      Verder onbeperkt fruitvliegjes. (via fruitbakjes in de vlucht maar niet dat het wemelt van de fruitvliegjes)

gr. Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

Even een foto gemaakt 1 van de 2 staat er op
                        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Ben ik geef om de dag pinkies en buffelows allebei diepvries.en ik geef ze dan 2 grote lepels. ik voer 1 keer per dag en dat doe ik s'avonds na mijn werk. Ze krijgen dan een zaadmengeling voor tropische vogels en een 1 grote lepel met eivoer.en 1 keer in de week hang ik 8 stengels met trosgierst op 4 binnen en 4 buiten.
                          De goudbuikjes zitten samen met nog 7 koppels vogels in de voliere.Dus ze moeten wel samen doen met al het voer.

Nog gefeliciteerd met de jonge vuurvink zijn ook zeer mooie vogels en ook moeilijk om mee te kweken.

Opmerking

Ben

Verder onbeperkt fruitvliegjes. (via fruitbakjes in de vlucht maar niet dat het wemelt van de fruitvliegjes)

Ik ben van plan om ze ook eens fruitvliegjes te geven maar wat bedoel je met fruitbakjes in de vlucht heb je daar toevallig een foto van.

Opmerking

Ja vuurvinken gaat me de laatste jaren beter af als goudbuikjes kweken.
                              laatste 2 jaar jonge vuurvinken gehad niet echt veel maar wel jongen.
                              Goudbuikjes is 3 jaar geleden dat ik hiervan jonge had.

Waarom voer je om de dag levendvoer?
                              Is het niet beter om elke dag de helft?

Ook gooi ik het wel eens door het hok dan moeten ze zoeken.

Ik ben begonnen met fruitvliegjes te kopen. kreca.nl
                              Daarna het bakje waar de fruitvliegjes in zitten maak je leeg en leg je banaan in.
                              Ik heb vaker gekocht dus had wel een paar bakjes.
                              Dit in zijn geheel in een vogelbadje dit hang je aan de buitenkant van de vlucht.
                              Vind ik zelf een prettiger idee dat de vogels er niet bij kunnen.
                              Banaan kan natuurlijk ook gewoon in het badje.
                              Ook leg ik fruit in de zogenaamde baby kooitjes. 3 kooitjes tegen elkaar en elke keer
                              fruit bij leggen. Dan hou je fruitvliegjes. Het is heel belangrijk dat je eerste bakje fruitvliegjes als basis houd.
                              En niet te lang wacht tot je te weinig fruitvliegjes overhoud.
                              Verder zijn er ook andere manieren maar ik vind dit wel makkelijk.

Ook merk ik dat in de babykooitjes het niet echt opschiet. Dit staat op de koude grond en werkt daarom vertragend.
                              Op 1.8 meter hoogte (willekeurige hoogte) is het warmer en krijg ik veel sneller nieuwe vliegen.
                              Dus veel meer als een bakje en fruit is het eigenlijk niet maar met banaan werkt het beste.
                              gr. Ben
                              Groeten, Ben

Opmerking

Hallo,
                                zijn dit de zogenaamde vleugelloze fruitvliegjes?
                                Met vriendelijke groet:
                                Henk.

Opmerking

Working...
                                X