Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe soorten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe soorten

ik heb mijn voliere en de vogels voorbereid op de komende winter. de jongen ( forbes en oranjekaakjes) zijn verkocht. ook mijn helena`s heb ik weggedaan. waarom ? ik wil meer kleur bij mijn vogels. en de helena`s waren erg schuw, wel mooi rood gekleurd, maar ik zag ze weinig.

Tegelijkertijd ging ik nadenken wat voor vogels ik er bij wil. eerst dacht ik aan gele goulds, maar dat gaat denk ik niet met de mozambiquesijzen.

nu denk ik aan tijgervinken, de rode, of een koppel roodkop amadines. ik denk dat dat met mijn huidige vogels geen problemen gaat geven.

de vogels die ik nu heb zijn een koppel forbes, oranjekaakjes, dorn astrildes en het koppel mozambiquesijzen.

zit ik goed, of kan ik gedonder verwachten ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

nieuwe soort

Hallo Ton

Voor de kleur zou ik geen tijgervinkjes of roodkop amadines doen.
    Tijgervinkjes zijn de meeste tijd van het jaar bruin en de pop altijd.
    De kleur van roodkopamadines springt er ook niet echt uit.
    Als je er goulds bij in doet heb je denk ik meer last van de forbessen.
    Komen volgens mij uit de zelfde familie.

Zou er dan eerder blauwgrijze roodstaartjes,blauwfazantjes,vuurvinkjes,goudbuikj es,binzen of kleine cuba's bij doen voor de kleur.
    Dit gaat ook allemaal prima samen met je andere vogels.

M.vr.gr.Evert-jan

Opmerking

nu denk ik aan tijgervinken, de rode, of een koppel roodkop amadines. ik denk dat dat met mijn huidige vogels geen problemen gaat geven.
      Hou er wel rekening mee dat roodkop amadines lastig kunnen zijn in een gemengde voliere. Ik heb zelf geen ervaring met deze soort, maar ik heb gehoord dat het rotzakken kunnen zijn qua nestverstoring.

de vogels die ik nu heb zijn een koppel forbes, oranjekaakjes, dorn astrildes en het koppel mozambiquesijzen.
      Ik denk dat gouldamadines ook wel goed zou kunnen, maar dan misschien een koppeltje wildkleur? Daar zijn ook erg mooie varianten van. Bovendien hebben ze een erg rustig karakter. Blauwfazantjes of goudbuikjes zouden denk ik ook prima kunnen. Deze kunnen ook wat tammer worden dan St Helena fazantjes is mijn ervaring.

Opmerking

[QUOTE=-Marcus-;203076]Hou er wel rekening mee dat roodkop amadines lastig kunnen zijn in een gemengde voliere. Ik heb zelf geen ervaring met deze soort, maar ik heb gehoord dat het rotzakken kunnen zijn qua nestverstoring.

Dat kan ik inderdaad bevestigen, om die reden wil ik ze verkopen. Ze passen inderdaad niet bij de rest van mijn Afrk. en Austr. Prachtvinken.
        Hetzelfde geldt overigens ook voor Spitsstaart amadines in een gemengde voliere.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mosje
          Hallo Ton

Voor de kleur zou ik geen tijgervinkjes of roodkop amadines doen.
          Tijgervinkjes zijn de meeste tijd van het jaar bruin en de pop altijd.
          De kleur van roodkopamadines springt er ook niet echt uit.
          Als je er goulds bij in doet heb je denk ik meer last van de forbessen.
          Komen volgens mij uit de zelfde familie.

Zou er dan eerder blauwgrijze roodstaartjes,blauwfazantjes,vuurvinkjes,goudbuikj es,binzen of kleine cuba's bij doen voor de kleur.
          Dit gaat ook allemaal prima samen met je andere vogels.

M.vr.gr.Evert-jan
          bedankt voor jullie reacties, het moeten wel vogels zijn die het hele jaar door naar buiten kunnen, ook al hebben ze een verwarmd binnenhok.

Binsen en cubavinken heb ik al gehad, met succes, die worden het even niet meer.
          groeten Ton

Opmerking

Doe eens iets heel anders: witschedelnonnen vind ik zelf toch wel de mooist gekleurde nonnensoort, hieronder een foto van een paar van mijn vogels:

Click image for larger version

Name:	IMG_4474.jpg
Views:	1
Size:	26,7 KB
ID:	430892

Opmerking

bronzemannen en nonnen zijn erg mooi maar het zijn wit-bruin-zwart gekleurde vogels, en voor de kleur dus niet ideaal. (verder wel)

ik denk wel Ton, dat je moet gaan zoeken in de Afrikaantjes, voor de Australische zou je misschien aan zonastrildes (voor zo ver ze nog te verkrijgen zijn) of Emblema picta's (zit uitdaging in) doen. persoonlijk ben ik fan van de witborst rietvink. voor kleur kan je ook kijken naar bijvoorbeeld Amerikaanse sijzen: kapoetsen, zwartkop etc.

Opmerking

Of deze Ton.
                Vind ze zelf "bloedmooi"

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl;203143}

voor kleur kan je ook kijken naar bijvoorbeeld Amerikaanse sijzen: kapoetsen, zwartkop etc.
                  Gaan kapoetsen wel samen met afrikaanse en australische prachtvinken.
                  Zat er zelf ook aan te denken om die volgend jaar te kopen zijn zeer mooie vogels zoja moet je ook nog rekening met andere voeding houden?

Opmerking

Ton, pas een beetje op met Afrikaantjes en onze koude natte gure winters.
                    Het zou jammer zijn als er slachtoffers vallen.
                    Bl. fazantjes en bl. grijze roodstaartjes beter liever in de winter binnen zetten.

Als je meer kleur wilt hebben zou ik kiezen voor Australische vogels.
                    Gouldamadine's zijn er in ontzettend veel kleuren, het zijn makkelijke vogels.
                    Gaan goed bij de soorten die jij al hebt, en goed buiten te houden in de winter.

Succes met kiezen.

Kapoetsensijsjes gaan best goed samen met Afrikaantjes en Australische vogels, maar deze soort heeft Ton al ooit gehad als ik me goed herinner.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

goulds zijn de makkelijkste vogels ze zijn rustig en kunnen bij alles soorten wel geplaats worden .
                      ze kunnen ook best overwinteren buiten .
                      ik zou wel wat je al hebt een verwarmt hok houden .
                      je hebt ze in allerlei kleuren blauwe moet ik wel erbij zeggen dat die een stuk zwakkeer zijn dan de andere kleuren.
                      verdere alle kleuren geen probleem .

Opmerking

ik ben een beetje huiverig voor de gele kleur in de goulds wat betreft mijn mozambiquesijzen.

roodkopamadines worden het ook niet, wat je hoort is dat die niet zo makkelijk zijn naar andere vogels toe.

kapoetsen heb ik gehad, mooie vogels, maar die vreten me planten teveel aan.

ik ga het eens een tijdje aanzien en overdenken wat het gaat worden, ik heb nog even de tijd he. voor april mei gaat ik ze toch niet halen.
                        groeten Ton

Opmerking

Hallo Ton

Doe er in ieder geval geen zonastrilde's bij in!
                          Heb ze ook gehad en gekweekt;maar dan in een broedkooi.
                          In de voliere zaten ze niet alleen achter de andere rode vogels aan
                          maar achter alles wat bewoog.
                          Deze vogels zijn super agressief.
                          Ik werd er niet goed van.
                          Heb ze er ook direct weer uit gevangen.
                          Met de emblema's bijna het zelfde verhaal.

Ze zijn echter wel schitterend.

M.vr.gr.Evert-jan

Opmerking

hallo ton

vuurvinkjes misschien?

Opmerking

en magellaan- of zwartkop sijsjes misschien? schlegel groene druppelastrilde?

Opmerking

Working...
                              X