Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, zilverbekje pop doet vreemd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Opmerking

Daar heb ik nog nooit van gehoord, waar hebt u die kennis vandaan?

Opmerking

Daar heb ik ook nog nooit iets over gehoord!! Ik moet wel lachen, want dan zou het betekenen dat ik mijn japanse nachtegalen, western bleubird, indigovinken en al het andere wat ik heb zitten. Eigenhandig aan het vergiftige ben! Echt waar kom je vandaan?????? Gr Joost

Opmerking

Ik moet wel lachen
          Het lachen zal je wel vergaan, als je er met geconfronteerd wordt.

Die kennis, dat is niks speciaal, dat is gewoon basiskennis als je microbiologie en/of parasitologie studeert of gestudeerd hebt.

Die studies, dat is wel na het middelbare onderwijs, dus een aantal trappen hoger.

Tegenwoordig heb je in het middelbaar onderwijs, een richting dierverzorging of iets soortgelijks en dat kan best interessant zijn. Maar regelmatig kom je ook afgestudeerden tegen uit die richting, die denken dat ze een volwaardig gediplomeerd dierenarts zijn, maar die kennelijk vergeten zijn dat ze daar eerst nog een aantal jaren universitaire studies moeten voor doen.

Opmerking

Ik weet het van "levend" visvoer uit de diepvries (muggelarven, watervlooien, artemia, etc), daar KUNNEN ook microorganismen inzitten die ziekteverwekkend zijn.

Het is danwel bevroren, maar de microorganismen kunnen met de temperatuur van onze diepvries gewoon leven.

Met levend vogelvoer uit de diepvries is dit natuurlijk ook. Het KAN ziekteverwekkers bevatten, helaas.

Wij zijn gestopt met het geven van diepvriesvoer aan onze vissen en ik geef het nu dus ook niet meer aan onze vogeltjes. Wanneer je insecteneters hebt zul je weinig andere keus hebben, of je moet ze zelf kweken, de insecten.

Ik heb zelf veehouderij gestudeerd aan de Hoge Agrarische School, afstudeerrichting dierenhouderij. Ik kan me niet herinneren dat we het over diepvriesvoer gehad hebben bij voedingsleer. Helaas kom je er soms in de praktijk achter hoe of wat.

Ik wens iedereen gezonde vogeltjes toe!

Groetjes,
            Cynthia
            Terug van weggeweest

Opmerking

Ik heb zelf veehouderij gestudeerd aan de Hoge Agrarische School, afstudeerrichting dierenhouderij
              Tof zeg. Heb hier in mijn directe buurt ook zo'n hogeschool met een afdeling agro- en biotechnologie. Heb me een aantal jaren geleden ook eens willen inschrijven om eraan te beginnen, gewoonweg uit interesse, niet om er beroepsmatig iets mee te doen. Wegens ziekte is het ganse verhaal niet doorgegaan en nu ben ik er letterlijk te oud voor geworden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                Tof zeg. Heb hier in mijn directe buurt ook zo'n hogeschool met een afdeling agro- en biotechnologie. Heb me een aantal jaren geleden ook eens willen inschrijven om eraan te beginnen, gewoonweg uit interesse, niet om er beroepsmatig iets mee te doen. Wegens ziekte is het ganse verhaal niet doorgegaan en nu ben ik er letterlijk te oud voor geworden.
                Terug van weggeweest

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cynnie

Ik heb zelf veehouderij gestudeerd aan de Hoge Agrarische School, afstudeerrichting dierenhouderij. Ik kan me niet herinneren dat we het over diepvriesvoer gehad hebben bij voedingsleer. Helaas kom je er soms in de praktijk achter hoe of wat.

Ik wens iedereen gezonde vogeltjes toe!

Groetjes,
                  Cynthia
                  waar? Den Bosch?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                    waar? Den Bosch?
                    In Delft
                    Terug van weggeweest

Opmerking

aha, duidelijk, ik zit in den bosch en daar heb je ook die opleiding, het had gekunnen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                        aha, duidelijk, ik zit in den bosch en daar heb je ook die opleiding, het had gekunnen
                        Zeker had dat gekund, maar dat had nog verder van mijn huis geweest
                        In Leeuwarden, Dronten en Wageningen zit ie ook.

Wat doe jij voor opleiding?
                        Terug van weggeweest

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                          Het lachen zal je wel vergaan, als je er met geconfronteerd wordt.

Die kennis, dat is niks speciaal, dat is gewoon basiskennis als je microbiologie en/of parasitologie studeert of gestudeerd hebt.

Die studies, dat is wel na het middelbare onderwijs, dus een aantal trappen hoger.

Tegenwoordig heb je in het middelbaar onderwijs, een richting dierverzorging of iets soortgelijks en dat kan best interessant zijn. Maar regelmatig kom je ook afgestudeerden tegen uit die richting, die denken dat ze een volwaardig gediplomeerd dierenarts zijn, maar die kennelijk vergeten zijn dat ze daar eerst nog een aantal jaren universitaire studies moeten voor doen.
                          Wat afgestudeerde dierverzorgers roepen zal mij een zorg zijn, maar nou graag waar u die specifieke kennis dat vogelziekten overgebracht worden door buffalowormen dan opgedaan hebt. U hebt het hier over meestal species specifieke ziekteverwekkers en die zouden nu zo opeens verticaal of via een zeer onwaarschijnlijke tussengastheer kunnen infecteren. Dat is toch een baanbrekend nieuw inzicht.

Opmerking

Working...
                          X