Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur en licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• temperatuur en licht

hallo allemaal.
    ik lees vol bewondering en kennis over de verslagen van de heer lievens o.a over de kweek in de maanden september tot februari.
    zo lees ik dat de minimale nachttemperatuur 4.5 tot 5.0 graden is en minimale dagtemperatuur 9 tot 10 graden is.
    en dat de korste dag in australie op jaarbassis 10 uur en 58 min is en de langste dag van het jaar 13 uur en 17 min is en dat er op het lievenshok kweekdag lengtes gehandhaafd worden tussen de 11.5 en 12.5 uur.
    nu mijn vraag:
    kan ik met mijn kweekkoppels die nu op 15 uur licht zitten en een temperatuur van 12- 13 graden zitten ook doen en wat zijn de kweek verwachtingen van mijn kweekkoppels die dit nooit gedaan hebben op die temperatuur en licht en moet ik ook het voer aanpassen.
    met vriendelijke groeten louis bosman

ik kweek nu ook (5eieren) ik heb boven mijn kooi (80cm) een felle witte 60cm TL balk gehangen en een geel bureau lampje op de kooi. de gele lamp is schemering en wit is dag, dit zodat ze erg niet wakker schrikken. de temp. komt nooit onder de 16 ('s nachts) en niet echt boven de 23 (overdag).

ik weet niet of het mogelijk is er een klein camping kacheltje oid te plaatsen of de verwarming er aan te doen. als dit mogelijk is zou ik het wel doen, mochten ze dan een keer lang van het nest zijn ('s nachts) dan krijgen de jongen het minder snel koud.

als de vogels kenmerken gaan vertonen dat ze willen paren (broedrijp) en 12-13 graden nacht temp. is, dan is het wel mogelijk om er nestkastjes in te hangen. vogels maken liever een nest als het warm is dan als het koud is, is mijn ervaring.

om welke vogels gaat het?
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Jo

Opmerking

het gaat over gouldamadine

Opmerking

Beste Bosman

Ik kweek al een paar jaar van okt tot mei,en heb net een stel van 4 jonge goulds op stok. En een nest van 3 jonge kanaries van een week oud. Dit alles in mijn schuur met 4 tl buizen met een brand duur van 14 uur en een vent.kacheltje met aparte thermostaat tussen 11 en 11.5 graden.

mvg Jan.

Opmerking

Mijn ene koppel goulds hebben 6 eieren, maar de pop is er meer mee aan het knikkeren, ze zit er weer op dan weer niet. maar goed jonge pop nog, daar zal het wel aan liggen
            volgens de kweker waar ik haar van heb, kon ik er in november mee kweken, en dat doe ik dus ook.

zal wel een kwestie van geduld zijn.

ze zitten op 14,5 uur licht en tussen 15 nachts en 18 graden overdag
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

Goede dag heren,

Ik was even aan het lezen op dit forum en zag dat het ging over gould's.
              Ik ben zelf onlangs gestopt met het kweken daarvan omdat ik het te makkelijk vondt!
              Ik zelf had 6 koppel mutanten geel, blauw, wk, pastel.
              Ik had mijn licht uren Altijd op 16uur staan zomer/winter voor gould's maakt dat niet uit! Temp zomer zo laag mogelijk en winter altijd 18 graden.
              Luchtvochtigheid moet je zelf niks aandoen, dat doen de gould's zelf met een bad nemen. Dat bad moet iedere dag ververst worden en blijven hangen tot de jongen 1 dag voor het uitviegen weg halen!

Zo'n jonge pop doet de eerste 2 nesten raar en als je geluk hebt komt het
              2de nest wel uit, maar meer ook niet!

Ik zelf kweekte met 6koppels ongeveer 40 jongen en dat is een leuk aantal soms iets meer!
              Als er vragen zijn kan je ze altijd stellen aan mijn!

Mvg Joost

Opmerking

Hallo Joost_8

bedankt voor de info en voor het aanbod _
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

Hallo Bosman,

Ik heb de verslagen van lievens niet gelezen maar wat kweekt hij normaalweg in een seizoen per koppel en wat verwacht jij ?

Opmerking

Hallo,
                    heb eerder met de goulds altijd in de winter gekweekt op een temp tussen de 18 en 22 graden.Heb de vogels langzaam laten wennen aan koudere temperaturen(3 jaar over gedaan ) en kweek nu in de winter rond de 12 graden overdag en s,nachts 10 graden en dat gaat prima .Zelfs afgelopen winter bij -18 graden
                    zaten mijn goulds nog buiten en er is er geen 1 gesneuveld.
                    Geef de vogels wel wat vettere zaden erbij zodat ze zich zelf wat warmer kunnen houden.
                    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                    X