Mededeling

Collapse
No announcement yet.

samen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• samen of niet?

Ik heb voor de koude maanden een kooi gemaakt van 80x40x40 binnen voor mijn koppeltje goudbuikjes en forbes p amadine. Nu vindt ik dat de forbes nogal zenuuwachtig zijn en als het ware telkens de goudbuikjes van hn stok af springen.
    Nu heb ik de kooi zo gemaakt dat ik hen met een tussenschot in 2en kan delen. Mijn vraag is , zouden jullie ze in 80x40 samen zetten met als gevolg dat de goudbuikjes weinig rust krijgen of zal ik het tussenschot erin doen zodat er wat meer rust is maar natuurlijk wel minder bewegings ruimte. Als het weer het weer toelaat gaan ze natuurlijk weer de buiten voliere in (heb helaas geen mogelijkheid voor een binnenhok aan mijn voliere).

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Hi Joan

Neen!

Deze kooi is slechts groot genoeg voor een paar vogels, slaat staan twee.
      De door U gegeven maten vind ik wel het minimum om een paar vogels in te laten overwinteren.
      De Forbes zijn meer beweeglijk en zouden zelfs een grotere kooi moeten hebben.

Zoek eens op het forum. Er is al zoveel over geschreven.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

kooi te klein...

Ik zou hooguit twee vogels in die kooi doen; misschien kan je nog net zo'n kooi maken en bovenop de eerste zetten?

Opmerking

een kooi van 80 te klein?
          ik denk van niet ,moet je eens bij de handelaar gaan kijken.
          als de vogels geen ruzie maken is dit ruim voldoende om de winter te overbruggen.
          grtn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gors
            een kooi van 80 te klein?
            ik denk van niet ,moet je eens bij de handelaar gaan kijken.
            als de vogels geen ruzie maken is dit ruim voldoende om de winter te overbruggen.
            grtn.

Ja veel te klein ,,een handelaar is GEEN vogelliefhebber ,en daar zitten de vogels maar erg tijdelijk als het goed is.

Als je niet genoeg ruimte hebt moet je maar minder vogels gaan houden !

Opmerking

4 vogels kunnen in zo'n kooi naar mijn mening wel overwinteren, mits ze dus prima bij elkaar passen, en dat is in dit geval niet helemaal het geval zoals je zelf beschrijft. Astrilde-achtige soorten zoals het goudbuikje houden niet zo van dat drukke gedoe om zich heen, als je er 2 andere astrildes bijzet of bijvoorbeel bronzemannen was er geen probleem geweest.
              Maar de papegaaiamadines zijn ADHD'ers onder de tropen.

De kooi in 2 delen verdelen vind ik geen optie, is te klein naar mijn mening.
              Zeker de papegaaiamadines kunnen dan makkelijk vervetten, ze kunnen hun energie niet kwijt.
              Extra kooi bouwen of kopen dus....

Opmerking

van alle reacties die er staan kan ik me het best vinden in die van Sytze. misschien kunnen je goudbuikjes ergens anders overwinteren?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                  van alle reacties die er staan kan ik me het best vinden in die van Sytze. misschien kunnen je goudbuikjes ergens anders overwinteren?
                  ja hoor, breng ze maar bij mij.........
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    ja hoor, breng ze maar bij mij.........
                    haha die is goed, natuurlijk bedoelde ik het niet zo maar goed als we het zo gaan spelen... voor een koppel goudbuikjes kan ik ook wel een kooi vrijmaken

Opmerking

Ik haak hier ook maar even in gezien ik met hetzelfde een beetje zit. Ik heb momenteel 1 van de 2 driekleur papagaaiamadine's naar binnen gehaald, die verging het niet goed meer in de kou. Ik wil zsm de andere ook naar binnen gaan halen. Ik zit eraan te denken om een kweekkooi van 120x50x40 aan te schaffen die te splitsen is. Ik hoopte dat ik in deze kooi voor de toekomst misschien 2 koppels kwijt kon. Zoals ik het hier lees is dit dus geen optie met mijn aangegeven maten?

Groet Hans

Opmerking

Welke soort vogels komen erbij?
                        Of worden het dan 4 driekleurpapegaaiamadines? Dat laatste is geen probleem in een kooi van 120cm breed. Een splitsbare kooi is dan ook niet noodzakelijk, maar wel handig voor het uitvangen.

Opmerking

Working...
                        X