Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitvliegen Cuba vinkjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Uitvliegen Cuba vinkjes

Hallo

Ik had even een vraagje mijn Cuba vinkjes zijn nu 2 weken geleden uitgevlogen
    Maar waneer kan ik ze weg halen bij de ouders de een zegt 2weken en een andere 3 dus ik weet het niet

Groeten marco

Oorspronkelijk geplaatst door marco
    Hallo

Ik had even een vraagje mijn Cuba vinkjes zijn nu 2 weken geleden uitgevlogen
    Maar waneer kan ik ze weg halen bij de ouders de een zegt 2weken en een andere 3 dus ik weet het niet

Groeten marco
    Als ze helemaal zelfstandig kunnen eten.

Groeten,
    Cynthia
    Terug van weggeweest

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cynnie
      Als ze helemaal zelfstandig kunnen eten.

Groeten,
      Cynthia
      hier sluit ik me bij aan, goed opletten of ze allemaal eten, en als je ze allemaal pas hebt zien eten, kan je ze eraf zetten. vaak kunnen ze eraf als de mannetjes een zwart masker beginnen te krijgen. maar let er maar gewoon op of ze zelf eten.

Opmerking

Is normaal gesproken na 2 weken idd, maar even opletten of ze al eten is altijd een goede raad. Ik moet wel zeggen, als ze na weken niet zelf eten dan zijn het meestal geen sterke vogels en gaan dat nooit worden ook.
        Desondanks proberen er het beste van te maken natuurlijk.
        Altijd trosgierst verstrekken vlak voor en nadat je ze apart hebt gezet.
        Dit voer is het makkelijkst te pellen en dus is de krop het snelst gevuld.
        Rode of gele senegalgierst kan ook, want dat is in princiepe hetzelfde.

Opmerking

Wat Sytze zegt sluit ik me bij aan.
          geef ze trostgierst en de jongen zullen hier het eerst van eten.
          Ook is het de vraag hoe je man op de jongen reageert.
          Als alles goed gaat kun je ze gewoon langer erbij laten.
          Je kan bij twijfel de jongen in een babykooitje of in het hok naast de ouders zetten.
          Dan moet er wel gaas tussen zitten natuurlijk

gr. Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

Bedankt voor de info ze eten inderdaad soms al zelf wat zoals trost gierst het ene jong vraagt toch soms nog om eten dus nog maar even wachten
            Groeten marco

Opmerking

Twee week vind ik te vroeg zou toch wachten tot ze minimaal 3 week uit zijn gevlogen als vogels 35 dagen zijn, zijn de meesten zelfdstandig en als de man nog niet achter de jonge mannen aangaat is er nog geen haast bij met het uitvangen. over agressief gedrag bij de cubavink heb ik ook een stukje geschreven op mijn site.

Gr Harm Onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Kun je jonge cubavinken ook nog ringen als ze net uit gevlogen zijn,
                ik ka nu niet bij de jonge vogels komen,
                zitten te diep in het nest,
                mvg gerrit

Opmerking

als je het dezelfde dag doet wel, een half maatje groter gebruiken dan.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                  X