Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spoed hap ziekte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

De karmozijn gaat morgen weg voor autoptie wachten maar weer af
    Duco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
      De karmozijn gaat morgen weg voor autoptie wachten maar weer af
      Beste,

Ook ik heb te maken gehad met te veel dode vogels en ik heb al het voer omder de loep genomen?
      Ook ben ik gestopt met kiemzaad, maar al deze dingen bleken het niet te zijn.
      Ik bleek last te hebben van muizen die over het voer piezen en ontlasting achter laten die door de vogel als zaad gezien wordt en opgegeten wordt met als gevolg weer een dode vogel.
      Ik had tot dat moment geen muis gezien, maar ik ben wel gaan zoeken en ik kwam muizenkeutels tegen nadat ik de boel had schoongemaakt.
      Ik ben klemmen gaan zetten en lijmplankjes neergelegd en heb er 20 muizen gevangen.
      Sindsdien heb ik geen last meer van dode vogels.

Opmerking

Beste Ducocatch,

Ik blijf toch met verbazing lezen wat hier gebeurt.
        Je dierenarts moet toch snappen dat je niet alle tijd heb?
        Ik snap dat ze alles op de kweek moeten zetten etc. blablabla.
        maar het lijkt erop dat hij momenteel minder kweekt dan er bij jou vogels ziektes krijgen.
        Ik zou toch die dierenarts achter zijn broek zitten en anders deze vogel bij een andere afgeven.
        Je kan hier toch niet zolang op wachten? Als ze het niet weten mogen ze het ook gewoon zeggen.
        In ieder geval veel succes!

gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

dierenarts: waarom? deze vraag stel ik .
          als je zwart van de muizen zit of zat ?
          ben je geen echte vogelkweker .
          medaar zegt ; pamperkweker.
          veearts is eerlijk .

Opmerking

beste Ben
            sorry ik heb de uitslag al binnen maar was dit vergeten te melden
            het was de Campylobacter bacterie
            hier hebben wij nu een kuur voor en hopen dan maar dat het helemaal verholpen word

Duco
            Duco

Opmerking

beste Ben
              hier hebben wij nu een kuur voor en hopen dan maar dat het helemaal verholpen word

Duco
              wat is dat ?? da pillen kuur ?,

Opmerking

Hallo Duco,

Oke goed om te horen ik was al bang dat ze je aan het lijntje hielden.
                Maar de kuur had nog niet hoeven te werken?
                Of is het nu waarschijnlijk toch iets anders?

gr. Ben
                Groeten, Ben

Opmerking

ben wat bedoelt u precies met
                  Maar de kuur had nog niet hoeven te werken

Duco
                  Duco

Opmerking

ben wat bedoelt u precies met
                    Maar de kuur had nog niet hoeven te werken

Duco
                    Beste Duco,

Injectie met Baytril doet een dierenarts bij zoogdieren en grote vogels. Meestal in de pootspier/rugspier bij zoogdieren en borstspier bij grote vogels. Een vogeldierenarts zal dit zelden doen bij een kleine vogel. Gewoon omdat de borstspier (de enige spier waar je wat in kwijt kunt) niet veel injectievolume kan hebben. Het is ook vrij pijnlijk bij een klein dier en je hebt snel een bloeding. Een vogeldierenarts zal kiezen voor een behandeling met de kropnaald (de krop is goed doorbloed, kun je veel vloeistof in kwijt en met een kropnaald kan de DA of voorgelichte eigenaar het heel makkelijk geven) voor een snel effect gevolgd door een kuur in het drinkwater (of als het dier bij de DA blijft kan ie per kropnaald blijven toedienen voor minstens 1 week). Heeft jouw dierenarts je ook Baytril meegegeven om in het water te doen? Zo niet dan is de kuur inderdaad veel te kort geweest.

Hygiene is daarnaast erg belangrijk om een campylobacter kwijt te raken/ te voorkomen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                      dierenarts: waarom? deze vraag stel ik .
                      als je zwart van de muizen zit of zat ?
                      ben je geen echte vogelkweker .
                      medaar zegt ; pamperkweker
                      Medaar raadem?
                      Wanneer iemand ongewild muizen kweekt hoef je zo iemand niet uit te maken voor "pamperkweker". Eippans?

mvg. Snippie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door florino
                        Beste Duco,

Injectie met Baytril doet een dierenarts bij zoogdieren en grote vogels. Meestal in de pootspier/rugspier bij zoogdieren en borstspier bij grote vogels. Een vogeldierenarts zal dit zelden doen bij een kleine vogel. Gewoon omdat de borstspier (de enige spier waar je wat in kwijt kunt) niet veel injectievolume kan hebben. Het is ook vrij pijnlijk bij een klein dier en je hebt snel een bloeding. Een vogeldierenarts zal kiezen voor een behandeling met de kropnaald (de krop is goed doorbloed, kun je veel vloeistof in kwijt en met een kropnaald kan de DA of voorgelichte eigenaar het heel makkelijk geven) voor een snel effect gevolgd door een kuur in het drinkwater (of als het dier bij de DA blijft kan ie per kropnaald blijven toedienen voor minstens 1 week). Heeft jouw dierenarts je ook Baytril meegegeven om in het water te doen? Zo niet dan is de kuur inderdaad veel te kort geweest.

Hygiene is daarnaast erg belangrijk om een campylobacter kwijt te raken/ te voorkomen.
                        Wij hebben inderdaad ook bytril voor in het water
                        Eerst gaven we dat steeds maar dat werkte niet

Duco
                        Duco

Opmerking

Dan ben ik wel benieuwd wat je nu meegekregen hebt, heet het erythromycine?

Eigenlijk had Baytril het ook wel moeten kunnen, mits hoog genoeg gedoseerd. Heb je misschien dieren gekocht van een kweker die veel met Baytril aan de gang is geweest?

Heb je misschien een open voliere? Het zijn niet muizen die campylobacter kunnen overbrengen maar andere vogels, ook wilde vogels.

Opmerking

Wij hebben inderdaad ook bytril voor in het water
                            Eerst gaven we dat steeds maar dat werkte niet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door florino
                              Dan ben ik wel benieuwd wat je nu meegekregen hebt, heet het erythromycine?
                              Kun je hier ook meer over vertellen (erythromycine) hoe en in welke verhouding wordt dit toegediend, als dit is voorgeschreven?

Vr gr Harm

Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Naam van medicijn

beste Ben

Duco

Hallo Duco,
                                Helemaal uit Suriname, had ook 1 week geleden zoeen hapziekte bij een van mijn edel zangers / picolet en binnen enkele uren was ie dood
                                Mag ik aub de naam van het medicijn....
                                Bijvoorbaat dank

Michael
                                Mamadam66@hotmail.com

Opmerking

Working...
                                X