Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voer voor goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voer voor goulds

hallo allemaal
    een vraag:
    ik zou graag willen weten wat men er van denkt over het apart of gemix geven van zaad
    voor een paar weken geleden gaf ik het voer apart
    apv 84
    witzaad
    japanse millet
    wildzang
    onkruid
    graszaden
    ik gaf van elk zaad per koppel in broedhokken 2 theelepeltjes in broedtijd en rui periode want in broedtijd moet je het voer opvoeren toch.
    nu dacht ik laat ik het bij elkaar doen [ gemix ] maar omdat ik geransoeneerd geeft wat ze per dag op kunnen zo anderhalf lepeltje per vogel krijgen ze dan niet te weinig zaad o.a. japanse milet en witzaad want die hebben ze toch nodig in broedtijd .
    want ik krijg de indruk dat ze dan te weinig krijgen van elk zaad die ik ze aanbied als ik gemix geeft.
    met vriendelijke groeten louis bosman

Waarom zou je zo gerantsoeneerd geven dat ze te weinig krijgen? Of begrijp ik je verkeerd?
    Als je denkt dat ze te weinig eten hebben gekregen dan hebben ze al een paar dagen of langer te weinig gehad.
    Zonde van je vogels mocht er daardoor wat mis gaan.
    Je kan dan beter wat meer geven dat er altijd over is. Bv anderhalf keer of twee keer zoveel als dat je nu geeft. Dan zie je snel genoeg of dat op gaat op 1 dag of dat er veel overblijft.

Misschien is het gewoon makkelijker en beter om een goede mengeling te kopen voor je goulds.

Groetjes, Chantal.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

voeding voor goulds

hallo chantal
      waar het mijn omgaat chantal als je geransoeneerd geeft dan weet je bijna zeker dat ze alles opeten ook de niet lekere zaden geef je meer dan ze nodig hebben per dag dan halen ze alleen de lekerste zaden eruit
      groet louis

Opmerking

Wat zijn dan die lekkerste zaden die ze er uit halen?

Bekijk eventueel eens de krop van je jonge vogels, je kunt vanaf de buitenkant redelijk zien of ze gevarieerd voeren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bosman
          hallo chantal
          waar het mijn omgaat chantal als je geransoeneerd geeft dan weet je bijna zeker dat ze alles opeten ook de niet lekere zaden geef je meer dan ze nodig hebben per dag dan halen ze alleen de lekerste zaden eruit
          groet louis
          In een speciaal voor goulds mengsel zit alles in de goede verhouding hoe het voor goulds goed is.
          Nu geef je, hoe ik het begrijp, van alles een gelijke hoeveelheid.

Misschien even op google zoeken of je van een goed merk de percentages van het mengsel kan vinden zodat je wat meer een richtlijn hebt over de samenstelling.

Groetjes, Chantal.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
            In een speciaal voor goulds mengsel zit alles in de goede verhouding hoe het voor goulds goed is.
            Nu geef je, hoe ik het begrijp, van alles een gelijke hoeveelheid.

Misschien even op google zoeken of je van een goed merk de percentages van het mengsel kan vinden zodat je wat meer een richtlijn hebt over de samenstelling.

Groetjes, Chantal.
            Ik weet niet welke zadenmix voor Goulds is maar bv
            Samenstelling Teurlings 234 - Tropen Euro-Top:

Milletzaad Senegal 35%
            Milletzaad plata 19%
            Milletzaad wit 16%
            Witzaad 12%
            Milletzaad Japans 9%
            Negerzaad 4%
            Haver gebr. gepeld 3%
            Milletzaad rood 2%

Vogelartikelenwebshop.nl ✓ Vergelijk 0 teurlings vogelartikelen. Hierdoor pak je altijd de beste prijs! Alleen betrouwbare webshops en vaak gratis verzending.

Wij voeren onze tropen, kwartels, duifjes een mengsel aangevuld met onkruidzaden en wat trosgierst.
            Ik zorg er zelf altijd voor dat niet al het voer op is, elke dag vul ik het voer aan. Ze zitten dus nooit zonder. Wel let ik erop dat er niet een riant overschot in de schaal blijft liggen.

Opmerking

Working...
            X