Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik lees nogal over groenvoer zoals
boerenkool
broccoli
spruiten en andere groeten
moet je dat gekookt geven of niet
groet louis bosman
Ik heb broccoli eens geprobeerd maar dat lusten ze niet eens. Daarentegen wel sla. Dat ging erin als zoete koek. Verder weet ik niet of gekookte groente wel zo goed is. Vraag mij af of dan nog o.a. de vitaminen erin zitten.
sla bevat alleen water en kan vrij snel vooral de goulds aan de diaree raken ik raaad het af
groente geef je rauw en gemalen hier lusten ze het wel graag is wat je je vogels gewent maakt .
fruit eten de goulds hier niet
Het kan geruime tijd duren voor de vogels er aan wennen. Samen met andere vogelsoorten die het wel eten is vaak de beste manier om iets nieuws te introduceren. Anders mischien mengen met wat zachtvoer.
En zoals Natuurkweker al zegt, sla heeft weinig voedingswaarde.
Het kan geruime tijd duren voor de vogels er aan wennen. Samen met andere vogelsoorten die het wel eten is vaak de beste manier om iets nieuws te introduceren. Anders mischien mengen met wat zachtvoer.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Dit is de beste manier om ze te laten wennen aan groen voer, samen met andere vogels. Zo doe ik het ook.
Vogels zijn nieuwsgierig en doen elkaar na.
ik heb ook al gezien dat exoten veel minder groenvoer lusten dan bvb onze europese maar daarom moet men niet te vlug opgeven het is toch altijd meerwaarden als ze het wel eten witloof kan men ook eens proberen grtn.
Ik heb nog nooit negatieve ervaringen met sla gehad en zag ook dat jonge vogels die o.a. met sla werden gevoerd het goed deden. Maar sla mag niet te nat zijn en moet ook niet al te lang blijven liggen. Wat dat betreft blijf ik wel sla verstrekken.
Gewoon lekker blijven geven Vinkie, ik geef veel komkommer, wordt ook beweerd dat er niets in zit, maar bij mij vinden ze het heerlijk.
Beter iets dan niets
In ieder natuurprodukt zit wel wat. Zijn het geen vitaminen dan wel mineralen. Altijd goed. Zolang een vogel niet gedwongen wordt tot iets op te nemen weet die zelf wel wat zijn maat is om wat te pakken.
Opmerking