Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een kanarie bij gouldamdine in dichte ruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• een kanarie bij gouldamdine in dichte ruimte

ik wilde eens wat proberen waarom er is zoveel praat over een kanarie kan niet bij gouldamadines in dichte ruimtes lees goed dichte ruimtes .
    zou binnen paar weken loodje leggen als je een kanarie erbij zet zoals mensen zeggen .
    het is dus onzin .
    ik heb vanaf vorig jaar november heb ik een kanarie tussen gouldamadines in een dichte ruimte wel met een luchtreiniger en ventilater van buitenaf en dit gaat prima.
    hij werd niet ziek ervan van de stof van de goulds .
    er was enkel een maartje .
    hij zong zijn melodietje niet meer en ik dacht hij schiet de rui in maar dat was het niet .
    heb een kooi voor hem gekocht hij staat nu in de woonkamer en gek gezegt binnen 3 dagen begon hij gelijk te fluiten .
    maar hij zit nu wel in de rui
    wat was het nu zetten de rui niet goed door kwam dit door de goulds .
    ik wil eigenlijk een nieuwe kanarie bij de goulds zetten .
    ik ben dat betreft best wel ik wil alles uitzoeken tot op de bodem dat ik zeker weet of mensen hier wel gelijk in zouden hebben omdat ik het niet zo geloof of ik heb de ruimte zo goed geventileerd .
    en het wil ervaren .
    ik heb vroeger altijd dieren assistente willen worden helaas is me dat beroep nooit gelukt te mogen uivoeren .
    toch wil je dingen ondervinden .
    het blijft dus wel knagen .
    zo al helemaal omdat er weinig dierenartsen zijn die iets van vogels af weten dat heb ik zelf ondervonden .
    zo hebben ik zelf ook een middel ontworpen dat werkt tegen bloedluis zelfs luizen en zelf vlooien werkt .
    ik heb vanaf vorig jaar januari nog geen last meer ervan .
    het is geen schadelijk middel voor de gezondheid van jezelf je kunt het spuiten zoveel je wild
    toch ben ik na dingen aan zoeken wie weet komt dit wel op de markt ik ben daar nog niet helemaal vollidig uit .
    waarom knaagde me dat meeste middelen slaan op je ademen kan me niet begrijpen dat ze voor ons niet gezond zijn maar dan zeker ook voor de vogels niet .
    ik merkte dat me vogels er ook sloom van werden van de meeste middel blijf zeggen dat het daar aanlag .

dit komt nog een stuk over op het forum .
    maar nu terug op de kanarie .
    wat voor ervaring hebben de mensen met kanarie met goulds wel in dichte ruimtes .
    niet mensen die ze buiten hebben in een voliere .
    en wat merkte je aan de kanaries bij de goulds?? in dichte ruimtes ?
    hoor graag de ervaringen van andere mensen

Good luck met uw onderzoek Natuurkweker.

Alleen wil ik even zeggen dat een zwaluw nog geen zomer maakt en ik uw ervaring/en niet erg scientific vind. Het zijn slechts ervaringen.
    Om nu te stellen dat het onzin is, is na zo'n beperkte ervaring een beetje kort door de bocht.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

als mijn mensen iets beweren wil ik er altijd liefst zelf ervaren mag best mijn mening uitdrukken wat mijn ervaring erover is .
      zijn meer mensen die zeggen geen problemen met goulds en kanaries te hebben samen in een dichte ruimte .
      ik denk dat het is wie geloof je nu .
      nou daarom wilde ik het zelf ondervinden .
      toch niks mis mee.
      misschien te hard door de bocht over kom niet mijn bedoeling alleen mijn mening
      meeste mensen beweren een kanarie binnen enkel weken het loodje legt .
      ik ben al bijna een jaar verder en niks mis met mijn kanarie piet .
      maar wil het nog eens proberen met nog een nieuwe kanarie .

Opmerking

ik heb vroeger altijd dieren assistente willen worden helaas is me dat beroep nooit gelukt te mogen uivoeren

Opmerking

het gaat niet over dominant zijn .
          ik kan het gedrag heel erg goed van de goulds ik heb ze zelf al jaren
          klopt inderdaad dat de roodkoppen het dominants zijn
          ik heb al 35 jaar vogels dat heeft me nog nooit los gelaten .
          maar nog wil je dingen bij leren .
          en ondekken
          het gaat om de stoffen die een gould bij zou hebben waar kanaries niet tegen zouden kunnen .
          helaas ben ik geen gezonde kip dus dat dierenastitente heb ik moeten laten varen helaas

Opmerking

het gaat om de stoffen die een gould bij zou hebben waar kanaries niet tegen zouden kunnen .
            Ik begrijp momenteel niet goed, wat je bedoelt met de term : stoffen.

Maar je hebt mijn aandacht gewekt, en dit topic begint me meer en meer te interesseren, want hier kan ik mogelijk nog iets van u leren.

helaas ben ik geen gezonde kip dus dat dierenastitente heb ik moeten laten varen helaas
            Mijn excuses, wist ik niet, maar dan zitten we momenteel allebei in hetzelfde schuitje.

Opmerking

Succes Natuurkweker,

Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Opmerking

Goulds/Kanarie

Ik heb in mijn schuur goulds en waterslagers in broed kooien zitten.
                Bij 2 goulds op het moment 4 jongen en bij de waterslagers drie poppen op het nest met eieren.Ze zitten al meer dan een jaar bij elkaar,en ik heb met 3 waterslager poppen vorigjaar in 5 maanden 33 jongen gekweekt waarva 2 uitval.
                Dus ik kan de bewering dat goulds en kanaries niet samen gaan niet bevestigen.

mvg Jan

Opmerking

jan dankje dat je dat met ons wilde delen.
                  misschien dat je te weinig goulds hebt ik weet het niet ik zoek na het probleem .
                  uw kan wel een deur openen dus regelmatig komt er nog verse lucht binnen??

wat ik vaak hoorde zijn deze problemen
                  mensen beweren dat een kanarie tussen meerdere goulds
                  eerst niet meer fluit
                  dan dik gaat zitten
                  dan adem nood krijgt
                  dan het loodje legt .
                  ik heb die ervaring helemaal niet terwijl ik hier niet eens een raam open kan zetten ik moet met luchtreinigers en ventilater na buiten toe werken .
                  dus vandaar dat ik het me af vroeg .
                  ik ga er zeker nog een nieuwe kanarie neer zetten .
                  de andere kanarie is me wel na binnen zetten in de rui geschoten
                  terwijl die bij de goulds harstikke strak in de veren zat .
                  hebben de goulds door hun stof die ze bij zich dragen de rui tegen gehouden ??
                  ik weet het niet
                  maar ik blijf zoeken na wat het is .

Opmerking

Groeten, Ben

Opmerking

Mij is ook nooit wat gebleken dat goulds en kanaries niet bij elkaar kunnen.

Wat wel is en mogelijk ligt hier een oorzaak.
                      Kanaries zijn echte vetzakken als je weet wat ik bedoel.
                      Tot in de verre omtrek van hun kooi vervuilen ze de omgeving.

Ook bij kanaries in het algemeen is dat die zo lijkt het wel, aan bloedluis kweek doen.
                      Hoe nauwkeurig en schoon je ook werkt zij komen altijd als eerste met bloedluis in hun omgeving te voorschijn.

Nou schijnt het dat goulds een eigen soort van luis hebben.
                      Mogelijk dat die een andere, nefaste, invloed heeft op de kanaries.

Nog een mogelijkheid is de gaapworm van de gould, bij hen vaak latent aanwezig.
                      Voor kanaries mogelijk dodelijk wegens geen weerstand daar tegen.

Opmerking

als die al een jaar bij goulds zit en eneens na paar maanden niet meer fluit denk je dat die in een rui gaat schieten en nee dat doet die niet .
                        hij heeft een jaar bij de goulds gezeten en heeft niet lang gefloten .
                        kwa de schoontje van mijn ruimte mag ik best trots ik houd de kooien schoon dat mag zeker gezien worden .
                        en kwam de ruimte betreft hier zit geen vogel op geprop absoluut niet dat wil ik niet .
                        zo zit ik niet in elkaar voor alles maar vol te proppen
                        tevens meerdere lucht reinigers staan die de boel ook schoon blijven blazen .
                        spciale lucht reinigers geen ventilater
                        kwa het lichtbetreft heb ik birdlampen dus ook dat heb ik me goed op voor bereid
                        en waarom ik maar een kanarie heb ik wilde wat meer leven in de ruimte iets wat meer geluid maakt.
                        een gould is een rustige vogels en ze fluiten niet .
                        vandaar dat ik bij een kanarie uitkwam .
                        ik hoef niet met kanaries te kweken vandaar zal er niet vele erbij komen ik vind ze gewoon mooi fluiten .
                        alle vogels zitten na kweken in een voliere dus er komen er niet meer in een broedkooi dan week ik in kweekkooien van 80-50 hoog en 50 diep
                        dus ook niks mis mee
                        als je aan vogels begint moet je weten wat je doet en heb al jaren lang ervaring .
                        maar je wild nog bij leren tenminste ikke .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V
                          Mij is ook nooit wat gebleken dat goulds en kanaries niet bij elkaar kunnen.

Wat wel is en mogelijk ligt hier een oorzaak.
                          Kanaries zijn echte vetzakken als je weet wat ik bedoel.
                          Tot in de verre omtrek van hun kooi vervuilen ze de omgeving.

Ook bij kanaries in het algemeen is dat die zo lijkt het wel, aan bloedluis kweek doen.
                          Hoe nauwkeurig en schoon je ook werkt zij komen altijd als eerste met bloedluis in hun omgeving te voorschijn.

Nou schijnt het dat goulds een eigen soort van luis hebben.
                          Mogelijk dat die een andere, nefaste, invloed heeft op de kanaries.

Nog een mogelijkheid is de gaapworm van de gould, bij hen vaak latent aanwezig.
                          Voor kanaries mogelijk dodelijk wegens geen weerstand daar tegen.
                          kwa de bloedluis betreft ben ik al vanaf vorig jaar januari geheel luis vrij .
                          ik heb een middel gevonden zelf een produkt gemaakt dat helpt tegen bloedluis hoofdluis en tegen vlooien bij de hond .
                          is natuur produkt niet schadelijk voor een mens .
                          maar ook ben ik daar nog wat dingen mee aan proberen .
                          vind het gewoon intersant om in dingen verder te verdiepen en dat is met me middel voor bloedluis tot nu toe gelukt voor mijn gevoel .
                          dus wie weet kan ik toch voor me 50 ste gaan rentenieren ahahahahaa

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                            kwa de bloedluis betreft ben ik al vanaf vorig jaar januari geheel luis vrij .
                            ik heb een middel gevonden zelf een produkt gemaakt dat helpt tegen bloedluis hoofdluis en tegen vlooien bij de hond .
                            is natuur produkt niet schadelijk voor een mens .
                            maar ook ben ik daar nog wat dingen mee aan proberen .
                            vind het gewoon intersant om in dingen verder te verdiepen en dat is met me middel voor bloedluis tot nu toe gelukt voor mijn gevoel .
                            dus wie weet kan ik toch voor me 50 ste gaan rentenieren ahahahahaa
                            Nu heb je ons nog steeds niet verteld waaruit dat eigen gemaakte middel bestaat
                            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Maar je mag natuurlijk ook gewoon het even hier bij mij komen presenteren
                              dan hoef je het niet op het forum te zetten
                              Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                              X