Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cini's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• cini's

ik kan een koppel zwavelgele dikbekcini's kopen maar hoorde dat de mozambiquesijzen zich mischien geimponeerd kunnen voelen.
    is hierover bij jullie iets bekend en zou dt eventueel het broeden kunnen verstoren tijdens het broedsiezoen ze zouden dan wel appart komen te zitten maar kunnen elkaar wel zien.

Moet volgens mij geen probleem zijn,zijn wel uit dezelfde familie maar de zwavelgele zijn een paar maatjes groter en zullen zich weinig aantrekken van de mozambiquen en waardoor de mozambiquen zich ook niet aangevallen voelen.

Ik heb het in het verleden in iedergeval niet mee gemaakt maar zet ze niet bijelkaar of je moet een hele grote vlucht hebben want dan is het hommeles.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

nee bij elkaar zet ik ze zowiezo niet dit doe ik met mijn koppels mozambiquesijzen ook niet dit is gelijk vechten.
      dus dit is volgens jou geen probleem?
      nu zat er geen dna op de vogels heb jij een tip waardat ik echt naar moet kijken bij een man en een vrouw enige kleine verschillen mischien.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
        nee bij elkaar zet ik ze zowiezo niet dit doe ik met mijn koppels mozambiquesijzen ook niet dit is gelijk vechten.
        dus dit is volgens jou geen probleem?
        nu zat er geen dna op de vogels heb jij een tip waardat ik echt naar moet kijken bij een man en een vrouw enige kleine verschillen mischien.
        Hoi Josmo,hang er eerst vanaf welke ondersoort je hebt,sulphuratus,wilsoni of sharpi maar als ik uit ga van de sulphuratus wat de meest voortkomende is(hoewel er veel gemixte zijn) dan is de man wat intensiever van kleur,de keelvlek wat feller geel terwijl die bij de pop wat groener is en vaak is de man ook wat forser en zit hij wat fierder op stok.

Het zijn echt minimale verschillen en is het een kwestie van goed observeren en je vogels leren kennen,dan zie je wel degelijk verschillen ook in gedrag.
        Plaats anders wat foto's als je ze aangeschaft hebt die zeggen zoveel meer,
        of kijk op de cinisite daar staan ook foto's.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

dankje kingfisher ik ga eerst even kijken het is toch in de buurt dan kan ik altijd nog beslissen of ik ze pak.

Opmerking

Working...
          X