Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudmus kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goudmus kweek

hallo, wie kan mij helpen. ik bezit twee koppels goudmussen. is het beter om deze twee koppels elk een kweekvlucht te geven. of is het beter om de twee koppels samen te zetten. ik lees vaak dat huismussen beter kweken in een kolonie dus dacht ik dat dat ook voor de goudmus beter is. de vlucht is l-h-b
    2.00-2.00-0.80.
    wie heeft er ervaring mee?
    alvast bedankt voor de reacties

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

goudmus

bedankt ton en ut huismusje voor jullie reactie.
        ik denk toch dat ik dan maar per koppel ga huisvesten dit om er zeker van te zijn dat ik weet van welke ouders de eventuele jongen zijn..
        ik kan natuurlijk ook de koppels van verschillende kleuringen voorzien en dan met een verrekijker observeren welke vogels bij welk nest horen. de jongen die ik dan ring , noteer ik de ringnummers van zodat ik later precies weet welke vogels uit welk koppel komen.
        maar als ik nu toch in een groep wil broeden, moet ik dan niet een oneven aantal koppels hebben bijv. 3 ??? ipv. 2.
        van de speciaalclub van wevers en mussen heb ik gehoord, maar ik duf mij niet aan te melden, omdat ik mijn adres geheim wil houden ivm diefstalpreventie.
        oooh ja ik heb ook nog twee koppels onverwante kaapse mussen, broeden deze ook in kolonies of beter als koppel ?
        groeten danny

Opmerking

Je mag turen door een verrekijker zoveel je wil,
          zeker zal je nimmer zijn over de ouders!!

En als je elk jaar steeds OF alle poppen OF alle mannen ruilt,
          dan voorkom je inteelt...
          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

goudmus

beste koene,
            daar heb je ook wel gelijk in. de man kan immers wel een nestkast invliegen om de jongen te voeren ,maar wie zegt dat hij ook geen jongen bij de buurvrouw goudmus heeft liggen. immers bij het lezen over de huismus lees ik ook vaker dat de mannen het met de huwelijkse trouw niet zo nauw nemen.
            en dan krijg je dus wel inteelt. en dat wil ik absoluut niet. zeker nu met de importstop moeten we er alles aan doen om zo veel mogelijk onverwante vogels te fokken.
            dus de optie van kolonie kweek wil ik toch maar niet.
            ik denk toch dat ik de twee koppels gewoon elk een eigen vluchtje geef, maar wel twee vluchtjes die alleen met een gaas wand van elkaar gescheiden zijn zodat de vogels elkaar wel kunnen zien maar de twee koppels toch gescheiden zitten. nou heb ik ook nog twee koppels kaapse mussen, kan ik wel een koppel kaapse bij een koppel goudmussen zetten?????
            wie heeft hier een menig over?
            ik wil er gewoon alles aan doen om met de 4 koppels uitheemse mussen te kweken, zodat het magere bestand wat nog in europa aanwezig is, breder word nu er geen import meer is.

Opmerking

Opmerking

Working...
              X