Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogels in deze vlucht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

oke bedankt jelmer voor je reactie,

wil ze ook pas in het voorjaar gaan kopen. ik zorg er voor dat ze dan een tochtvrij zitten en vorstvrij

maar er wordt gezegd dat je met tropen of 1 koppel of 3 of meer koppels moet houden en nooit 2 dus daarom 3.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bas097

wil ze ook pas in het voorjaar gaan kopen. ik zorg er voor dat ze dan een tochtvrij zitten en vorstvrij

maar er wordt gezegd dat je met tropen of 1 koppel of 3 of meer koppels moet houden en nooit 2 dus daarom 3.
      Ja maar weet je ook waarvoor? Twee koppels kunnen steeds weer met elkaar vechten. Drie koppels geeft veelal afleiding zodat de vogels niet of minder vechten maar je moet wel dan ook ruimte hebben. Heb je die niet ga je wel stress opbouwen vooral bij soorten die nogal territoriaal zijn ingesteld.
      Jo

Opmerking

Bij rijstvogels is het erg af te raden er andere vogels bij te doen ze kunnen erg agressief zijn. Ik zou met koppel zebravinken koppel japanse meeuwtjes en dan bijv. spitsstaarten
        Makkelijke vogels, en makkelijk te kweken en heel goed om ervaring om te doen.
        Als je alles snapt kan je over gaan naar forbessen en bl b fazantjes ik heb ze ook samen zitten geen probleem.
        Ik ga er volgend seizoen mee kweken.
        Succes!
        M.v.g. Bartel

Opmerking

Hoi Bartel,

Zijn spitsen wel de juiste vogels voor in deze voliere met andere tropen?
          Ik zou eerder dan binzen doen i.p.v. de spitsen.
          Groeten, Ben

Opmerking

Graag gedaan hoor. En ik denk dat je een goede keuze maakt door de vogels pas in het voorjaar aan te schaffen. De reactie van Vinkie is al duidelijk, maar inderdaad, je moet er de ruimte voor hebben. Daarom denk ik dat je beter 2, dan 3 koppels kan nemen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bartel123
              Bij rijstvogels is het erg af te raden er andere vogels bij te doen ze kunnen erg agressief zijn. Ik zou met koppel zebravinken koppel japanse meeuwtjes en dan bijv. spitsstaarten
              Makkelijke vogels, en makkelijk te kweken en heel goed om ervaring om te doen.
              Als je alles snapt kan je over gaan naar forbessen en bl b fazantjes ik heb ze ook samen zitten geen probleem.
              Ik ga er volgend seizoen mee kweken.
              Succes!
              @bartel123,

ik heb dit jaar gekweekt met goudvinken. en ervaring heb ik al wel. denk niet dat ik beginnerskweker ben. en mijn vader weet ook alles van tropen af. en heeft in een vlucht met meerdere koppel rijstvogels en meerdere koppel diamantvinken. goede kweekresultaten gehaald. en als ik iets niet weet vraag ik het hem. en dan leer ik daarvan.

begon 1e jaar met vogels, ook meteen met goudvinken, is misschien in eerste instantie een beetje teveel van het goede. meeste beginnen met groelingen, barmsijzen en tropen.

Maar ik weet het echt 100% zeker dat ik voor rijstvogels ga.

Opmerking

nog een vraagje

de rijstvogel heeft een ringmaat nodig van 3,2 mm. nou wil ook CDK's gaan houden en die hebben 3,5 mm nodig. is er een mogelijkheid om de rijstvogels een 3,5 mm ring om te doen?

ben heus niet te lui om 2 soorten ringen te bestellen hoor. doe ik zo.

Opmerking

je kan wel iets groter ringen, maar het moet niet te groot zijn, anders heeft de vogel er last van, maar drie tiende moet wel kunnen.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

oke, maar je kunt hem volgens mij beter 3 tiende te groot hebben bij de rijstvogels, dan bij de CDK's een 3 tiende te klein.

nog een vraag

wanneer beginnen ze te broeden?

Opmerking

Opmerking

@ben
                        het was ook maar een voorbeeld bij mij zijn ze volkomen rustig.
                        Ik denk dat die 0,3 mm niet veel uitmaakt maar cdk ring ik met 4,0
                        M.v.g. Bartel

Opmerking

Gewoon tropisch zaad met het genoemde van hierboven
                          M.v.g. Bartel

Opmerking

oke,

maar je kunt voor je cdk's ringen krijgen van 3,5 mm en 4,0 mm.

maar wat kan ik dan beter nemen. 3,5 of 4,0?

dan bestel ik wel gewoon voor de rijstvogels 3,2

Opmerking

welk zaad zouden beter zijn, als ik CDK"s heb en rijstvogels?

1. http://www.europesecultuurvogelshop....ten-extra.html
                              2. http://www.europesecultuurvogelshop.nl/volierezaad.html

Opmerking

dan bestel ik wel gewoon voor de rijstvogels 3,2
                                Het beste kan je 3,5 mm nemen voor het ringen van de rijstvogels. En voor de voeding geef ik ze een goed tropenzaad met daarbij grasparkietenzaad en universeelvoer. Pas kort voordat er jongen uitkomen geef ik eivoer.

Opmerking

Working...
                                X