span is een koppel/ mannetje en vrouwtje
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
welke vogels in deze vlucht
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bas097en als ik er bijvoorbeeld aan de voorkant een soort deur van golf plastic voor maken die ik er in winter dan voorkan doen zodat ze dan minder last hebben van kou. of moeten ze echt naar binnen.
een koppel groenling en een koppel CDK's ??
Opmerking
-
Als het de bedoeling is om ze nou aan te schaffen, zou ik het zeker afraden. Kans dat ze de winter niet doorkomen is heel groot. En ze moeten zeker warm kunnen zitten in de winter. Een simpel plastic plaatje ervoor is absoluut niet genoeg. Ik weet dat iemand anders het hier in de buurt ook zo gedaan heeft, en die vogels hebben het niet overleefd.
Opmerking
-
tropen moeten zowiezo warm kunnen zitten s`nachts, dus in een binnenhok, met verwarming. heb je daar geen mogelijkheid voor, ga dan voor de groenlingen, en bijvoorbeeld europese sijzen. dat zijn soorten, mits goed voorbereid, wel buiten kunnen blijven.
alleen een golfplaatje houd de kou niet buiten, het scheelt misschien alleen wat in de tocht.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
@animal,
kijk is onder mijn bericht. daar staat, ben 14 jaar en dit
2 koppel goudvinken, 13 jongen
1 koppel barmsijzen, 3 jongen
die heb ik ook moeten ringen. dus geen probleem. en ik denk dat rijstvogels niet lastiger dan goudvinken te kweken zijn dacht ik zo.
Opmerking
-
he iedereen,
mijn vader heeft al zeker 30 jaar tropen. onder andere veel rijstvogels gehad. laatste paar jaren wildkleur wit en isabel.
Maar ik heb het hele internet door gezocht over info van rijstvogels en al de boeken die mijn vader had. en dit was ook mijn eerste jaar met goudvinken en ook honderden pagina's over gelezen voordat ik begon te kweken.
dus het komt helemaal goed. ze zullen goed verzorgt worden. wees daar maar niet bang voor.
MAAR, HET WORDT DUS DIT:
- 3 koppels wildleur rijstvogels
- 1 koppel/trio CDK's
Opmerking
-
ik denk dat je er verstandig aan doet om te beginnen met rijstvogels in plaats van blauwfazantjes en forbessen. Maar ik zou het bij 2 koppels houden aangezien de afmetingen van je kooi/voliere.
Rijstvogels zijn sterker, maar ik ben persoonlijk altijd voor een binnenhok. Verwarming is bij rijstvogels niet noodzakelijk, zolang ze maar vorstvrij kunnen zitten.
Met de aanschaf van de vogels zou ik wel wachten tot volgend voorjaar
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking