Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogels in deze vlucht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke vogels in deze vlucht

hallo,

ik heb een vluchtje van 1,8 m lang en 0,8 breed. en een aflopend dak van 1,8 tot 1,6.

nou wil ik hier wat vogels in houden. wat kan hier in. deze vogels vind ik zelf mooi. ze moeten er natuurlijk niet allemaal in. kwartels voor deze vlucht zijn. en wat voor wevers er in kunnen.geef bij alles ook even het aantal koppels aan.

- koppel/ trio harlekijn kwartels. (komen uit afrika)
    - koppel blauwfazantjes/blauwkopblauwfazantjes
    - roodkopamadines
    - rijstvogels
    - wevers
    - mozambiquesijsjes.

misschien is het al opgevallen maar ik heb alleen afrikaanse vogels genomen.

Oorspronkelijk geplaatst door bas097
    hallo,

ik heb een vluchtje van 1,8 m lang en 0,8 breed. en een aflopend dak van 1,8 tot 1,6.

nou wil ik hier wat vogels in houden. wat kan hier in. deze vogels vind ik zelf mooi. ze moeten er natuurlijk niet allemaal in. kwartels voor deze vlucht zijn. en wat voor wevers er in kunnen.geef bij alles ook even het aantal koppels aan.

- koppel/ trio harlekijn kwartels. (komen uit afrika)
    - koppel blauwfazantjes/blauwkopblauwfazantjes
    - roodkopamadines
    - rijstvogels
    - wevers
    - mozambiquesijsjes.

misschien is het al opgevallen maar ik heb alleen afrikaanse vogels genomen.
    Hmm, roodkopamadines en rijstvogels zijn nu direct prima gezelschapsvogels voor blauwfazantjes wat voor soort dan ook.
    Roodkoppen en rijstvogels zijn best wel intimiterende vogels die zeker niet opzij gaan voor een ander eerder anders om.
    Ik wist niet dat rijstvogels uit Afrika komen?
    Jo

Opmerking

Opmerking

Is geen knoert van een kooi, dus ook geen knoerten van vogels houden. Deze afmeting is leuk voor een paar zebravinkjes, Japanse meeuwtjes en een koppeltje kleine Chinese dwergkwarteltjes.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

zit er ook een nachthok bij

Opmerking

Is eigenlijk al te veel, zeker als ze ook nog gaan broeden ,en die kwartels zijn te groot ,gewoon een koppeltje chinese dwergkwartels.

Opmerking

geen nachthok.

ik wil eigenlijk zebravinken of japanse meeuwen.

maar een koppel CDK's en 3 koppels roodkopamadines en een koppel blauwfazant?

de jongen kunnen meteen in een andere kooi.

Opmerking

zonder nacht hok zou ik er helemaal geen tropen in doen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                  zonder nacht hok zou ik er helemaal geen tropen in doen
                  Dat is niet per se nodig als je nestslapers (meestal ausjes) hebt en 's winters naar binnen moet het kunnen heb ik namelijk ook en geen problemen
                  Ik heb ook bl b fazantjes
                  prachtige lieve vogels. Ze zijn behoorlijk tam zingen geweldig (man en pop) en doen een leuk dansje.
                  Ik zou als ik jou was gewoon wat ausjes nemen want afrikanen zijn over het algemeen wat zwakker.
                  Papegaai amadines zijn namelijk ook mooi maar zingen alleen niet.
                  ik vind het persoonlijk nu ook niet te tijd om nieuwe vogels aan te schaffen
                  Bij wevers moet je bijna altijd 2 poppen nemen en mozambique sijsen zijn erg agressief tijdens het broedseizon.
                  Als je toch voor de afrikanen gaat zou ik voor koloniekweek gaan met (bl) b fazantjes.
                  M.v.g. Bartel

Opmerking

lijkt me een leuk idee bartel. om kolonie kweek te doen met bijv. 3 koppels om mee te beginnen. maar ik heb ergens gelezen dat je maar 1 koppel kan houden. of is dit niet zo.

maar lijkt mij wel leuk om met 3 koppeltje te beginnen. richtprijs is rond de 120 euro per koppel?? vind ik eigenlijk toch een beetje duur 360 euro. dus anders begin ik denk ik met een koppel papegaaiamadines(denk forbus), een koppeltje (bl) b fazantjes en een koppel CDK's.

zou hier nog een koppel bij kunnen, bijv. bichenow's

Opmerking

ik zou er niet meer dan 2 koppels in doen, je kan per vierkante meter 1 koppel houden.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik zou ook geen koloniebroed gaan doen met de blauwfazant achtige.
                        Zelf zou ik ook niet zonder nacht hok dit proberen.
                        Ook bij de aussies moet je oppassen in de winter.
                        Het blijven tropen en je weet niet wat ze gewend zijn.
                        Ik heb ook vaak een andere horen zeggen nou die vogel heb ik het hele jaar
                        buiten gehad en bij mij lag de vogel wel mooi op zijn rug bij + 10 graden.
                        De prijzen zijn ook niet kinderachtig en dus ook niet snel het proberen waard.
                        Je voliere is niet zo groot dus waarom niet 2 span?

gr. Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

2 span?? wat bedoel je daarmee.

er is anders wel een mogelijkheid om ze naar binnen te halen. kweek met 6 broedkooien goudvinken en ga nu 5 vluchtkooien erbij maken. 2 van 1,2 breed en 0,4 diep en 0,8 hoog en 3 van 1,5 breed 0,6 diep en 0,65 hoog.

hier komen goudvink jongen in. maar ik heb voor december dan al genoeg lege kooien omdat ik dan al een aantal goudvink verkocht heb.

Is dit wat of niet? zet er maar op en aanmerkingen bij

- 1 koppel (blauwkop)blauwfazanten
                          - 1 koppel forbuspapegaaiamadine
                          - 1 koppel CDK's, zou hier misschien een koppel japanse kwartels in kunnen

PS: ben, die vogel die bij 10 graden op zijn rug lag. was die niet gewoon ziek of zoiets.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

een koppel groenlingen met een koppel kwartel. is dat misschien wat

Opmerking

nee die vogel had waarschijnlijk legnood.
                            Dit heb je meer met afrikaanse soorten zijn toch gevoeliger hiervoor.

ja gewoon niet meer als 2 span vogels erin.

wil je afrikaantjes kweken moet je geen kwartels hebben. Die eten de insecten
                            op die de afrikaanse soorten nodig hebben voor de eventuele jongen.
                            Groeten, Ben

Opmerking

maar ben, wat is nou een span. dat snapte ik niet

voor die wormen heb ik een oplossing.

dan hang ik gewoon een bakje een meter boven de grond. de kwartels kunnnen er dan niet bij (zet dan wel voor hen een bakje op de grond) en de afrikaanse vogels kunnnen er gewoon bij.
                              dan is dat opgelost

Opmerking

Working...
                              X