Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, wij weten niet goed wat te houden en wat weg te doen in onze kamervoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

vogels aanschaffen

tuurlijk zou ik een bericht vriendelijker kunnen opzetten maar zaak blijft dat mensen zich ook ergeren aan mensen die lukraak beginnen met vogels zonder ook maar iets van informatie in te winnen.

ook het kopen bij liefhebbers kan behoorlijk verkeerd uit pakken zoals nu blijkt aangaande de spitstaarten daarom ga niet over een ncht ijs .

bovendien lijkt me de combinatie van zilverbekjes. japanse meeuwen en zebravinken niet zo goed gekozen omdat bastadering van deze soorten zeer goed mogelijk is.

mijn keus zou zijn gouldsamadine en emblema picta of zonastrilde
    of goulds en klein soort afrikaantje
    de balts van bv blauwkopblauwfazant is erg mooi om te zien

Opmerking

Okee, ik vind het ook verkeerd dat mensen eerst kopen en dan denken: "Hoe moet het eigenlijk?"
      Maar boos worden heeft helaas geen nut. En jouw bloeddruk gaat eraan.

Dat van zebravinken, zilverbekken en Japjes samen in 1 kooi. Tja. ik heb dat ook, tot nu toe nog geen verbastaarding. Maar je bent er zelf ook bij natuurlijk; als jij een zebravink met een Japje ziet nestelen, dan het nest stuk blijven maken of eieren weg rapen.

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt eigenlijk, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het ook niet gebeurt.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

bastaarden

lijkt me ook niet de oplossing om eieren weg te halen de pop lijdt zondermeer.

bovendien ik heb ruim 40 jaar vogels kweek et behoorlijk moeilijke soorten maar een bastaard s bij mij nog nooit geboren

Opmerking

Nee, eiren rapen is niet ideaal natuurlijk.

Ik denk dat je met moeilijkere soorten minder snel verbastaarding hebt, maar zebravinken, japjes en zilverbekjes zijn toch makkelijke vogeltjes? Zebravinken in elk geval wel; dat kweekt maar raak, als je niet oppast.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hallo Merel,

Als je alle vogels aan het kweken hebt zal het wel wat vol worden(zeker als je ze 2 tot 3 keer laat broeden) als je ruimte hebt waar je de geboren jongen na een aantal weken apart kan zetten lijkt me dat geen probleem. Voor goulds wordt inderdaad vaak een gould/tropen nestkastje gebruikt, maar ze doen het als ze willen wel in elk hokje de kans wordt alleen wat kleiner.

Vogelaar:

Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
            lijkt me ook niet de oplossing om eieren weg te halen de pop lijdt zondermeer.

bovendien ik heb ruim 40 jaar vogels kweek et behoorlijk moeilijke soorten maar een bastaard s bij mij nog nooit geboren
            40 jaar kweek ervaring maar normaal reageren op berichten zit er niet in...

"tuurlijk zou ik een bericht vriendelijker kunnen opzetten maar zaak blijft dat mensen zich ook ergeren aan mensen die lukraak beginnen met vogels zonder ook maar iets van informatie in te winnen."

Je hebt de helft van de tekst gelezen en zit direct met een eigen oordeel klaar... begin alsjeblieft niet op iemand te zeuren als je zelf niet genoeg informatie hebt gelezen..

Opmerking

Working...
            X