Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Goede voeding doet zeker de groei bevorderen doch niet meer dan wat genetisch bij de vogels vast ligt.
    Heb je twee klein uitgevallen vogels en dat al in meerdere generaties dan hoef je geen grotere vogels te verwachten bij een goed voeren. Wat wel is, dat zij zich goed zullen ontwikkelen in hun groei maar meer ook niet.
    Een groot formaat of laten wij zeggen een formaat wat duidelijk voldoet aan de eis kan behaald worden met selectief fokken.
    Zo heb ik dit jaar split witborsten gekweekt. De jongen gaan iets groter worden dan de witborst ouder. Maar hierover ben ik nog niet tevreden. Ik hoop voor komend seizoen een paar witborsten aan te kopen die voldoen aan de eis. Als het dan lukt met koppelen zouden er aanvaard bare jongen uit moeten komen. Een goede voeding doet dan de ontwikkeling in deze ondersteunen. Maar nogmaals het moet genetisch vastliggen.
    Jo

Opmerking

Dat brengt mij dan bij dit:

Als je de vogels grote, ruime kooien en volieres aanbied verbetert dit dan de kans op groter formaat vogels?

Het werkt namelijk bij (Goud)vissen. Een kleine inhouds volume water stagneert de groei.

Food for thought.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Zou goed kunnen Kees, maar ik lees hier alleen maar dat men tegenwoordig in 40x40x40 kweekt

Zelf dat ik dat het ook te maken heeft met selectie. groot x groot
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Dat brengt mij dan bij dit:

Als je de vogels grote, ruime kooien en volieres aanbied verbetert dit dan de kans op groter formaat vogels?

Het werkt namelijk bij (Goud)vissen. Een kleine inhouds volume water stagneert de groei.

Food for thought.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
          Ik weet Kees, ken het geheel en deels klopt het. Maar het is ook zo dat de vis die zo klein gehouden wordt geen optimaal leven heeft en laat staan of die gezond is. Ik ken het niet alleen bij de goudvis ook bij andere soorten en zelfs z.g. zoutwater vissen.
          Maar als ik dit zou moeten toepassen bij de vogels dan zou ik momenteel toch aardige knoeperts van zebravinken moeten hebben en dat is niet zo...
          Zouden de jonge goulds dit jaar groter moeten zijn dan die van vorig jaar of zelfs groter dan hun ouders.
          Goed groeien wordt ondersteund door voeding en ja als je zo wild een goede omgeving (vliegruimte) Daarom ook dat ik heb ingezet op een grotere vliegruimte voor mijn jonge goulds die daar de jeugdrui in moeten doorstaan.
          Jo

Opmerking

Working...
          X