Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend zieke granaat astrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
    geef eens meer info
    wat doe e dan Zit ze al 3 maanden bol??
    niet strak in de veren???
    hoe oud is de vogel??
    wat doet ze dan volgens jou??
    en hoelang heb je ze?
    ze zit bol zodra het een heel klein beetje donker is in de kooi
    ze zit strak in de veren maar de kleuren zijn heel erg dof
    ze is van 2011
    en wij hebben haar vanaf toen je het geslacht kon zien(weet niet precies vanaf wanneer)
    Duco

Opmerking

zou het trouwens iets met de eier stokken kunnen zijn
      vorig jaar kon ze niet goed eieren leggen en kwam er steeds een beetje bloed uit

vogel is van 2011 en heeft vorig jaar eieren gelegt hier klopt al iets niet
      tropen vooral de apparte soorten zou ik nooit zo snel in de kweek zetten vogel moet minstens 1 jaar oud zijn bij apparte soorten wil dit vaker nog 2 jaar zijn
      geeft jou opa breedmax of bovomix???

ik zou eens een foto willen zien
      blaas eens op zijn buik als hij daar geen zwarte vlek vertoont?

Opmerking

zou het trouwens iets met de eier stokken kunnen zijn
        vorig jaar kon ze niet goed eieren leggen en kwam er steeds een beetje bloed uit

tropen vooral de apparte soorten zou ik nooit zo snel in de kweek zetten vogel moet minstens 1 jaar oud zijn bij apparte soorten wil dit vaker nog 2 jaar zijn
        geeft jou opa breedmax of bovomix???

ik zou eens een foto willen zien
        blaas eens op zijn buik als hij daar geen zwarte vlek vertoont?
        nee hij geeft geen breedmax of bovomix
        ze heeft voorig jaar (4 maanden terug) een paar nesten gehad wel allemaal bevrucht

ik kan nu geen foto plaatsen hij is bij de dokter

Duco
        Duco

Opmerking

Hou je er rekening mee dat afrikaanse tropen veel rond augustus tot november kweken? Kijk ook naar met welke ringen je momenteel al kan ringen.
          Een jaar is tamelijk lang en een vogel van 2011 kan zomaar een half jaar ouder of jonger zijn als waar je vanuit gaat.
          Groeten, Ben

Opmerking

ben reuze benieuwd laat ons iets weten wat de dokter zegt

Opmerking

wij hebben vandaag helaas bericht gekregen dat de pop is overleden
              wat we in eerste instansie denken is dat ze teveel buffalo's heeft gekregen want de kreeg ze bij de dokter niet
              ze gaan nu een autoptie met alles er op en er aan doen
              ik zal later ook nog wel even weten wat het nou was

Duco
              Duco

Opmerking

arsenicum

deze vogel heeft een gebrek aan arsenicum album d3 en nu weet ik wel dat ik geen dierenarts ben maar weet wel dat deze vogel tekort aan arsenicum heeft. bleke snavel en dof van kleur.

eventueel kun je kippenveren verstrekken waar ze hun behoefte uit halen

Opmerking

dat is wel heel definitief vogelaar.

zelf ben ik ook geen kenner op dat gebied. maar ik neem aan dat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor dof kleed, bleke snavel en dood.

Opmerking

Ik ben ook benieuwd wat de artsen kunnen vinden.
                    Ze zijn al wel een poosje bezig dus zullen wel een hoop gevonden hebben
                    Groeten, Ben

Opmerking

zieke vogel

mijnsinziens heeft het geen enkele zin om
                      een dieren of vogelarts in te schakelen.

Heb het zelf ook wel gedaan en de artsen vinden van alles in de mest,darmen,lever enz.enz en dan krijg je een stapel medicijnen
                      mee en een dikke rekening.
                      En het eindresultaat blijft het zelfde:de zieke vogels gaan dood en de gezonde vogels blijven leven.
                      Heb nog nooit gehad dat een zieke vogel na medicatie geven;opknapte.

Ik denk dat sommige van de afrikaantjes en met name blauwfazantachtige;
                      Verslaafd raken aan dierlijk eiwit en dan met name buffalo en meelwormen.
                      Dit is funest voor de vogels met name de buffalo's die ze met huid en al
                      opeten/inslikken.
                      Het enigste wat ze nog willen eten zijn de buffalo's en de rest kijken ze niet meer naar om.
                      Als je ze de wormen geeft zijn ze plotseling vrolijk en gezond en de rest van de dag zitten ze bol.

M.vr.gr.Evert-jan

Opmerking

Duco,

Lees het nu pas, maar meestal als bij blauwstuiten de snavels lichter worden dan is meestal een teken dat ze bepaalde vitamines en mineralen tekort komen.
                        Advies geef ze een volgende keer wat meer gedroogde kruiden,groenvoer,mineralen en een vitamine kuur.

Opmerking

Jurjen
                          bedankt voor de tip
                          welke kruiden bedoelt u met gedroogde kruiden??

Duco
                          Duco

Opmerking

goudsbloem,paardenbloem,peterselie,brandnetel (werkt zuiverend, kun je ook thee van trekken af laten koelen en dan geven als drinkwater)
                            kijk maar eens op de baroen.nl

Opmerking

Working...
                            X