Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cubavink verliest veren
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Bij mij ziet er een pop gouldamadine er eender uit. Nu deze klaar is met broeden en in de grote vlucht is gezet ziet het er naar uit dat ze in de rui gaat komen. Het kan zijn dat er veertjes zijn uitgetrokken waarschijnlijk is er sprake van enige broeddrift.Jo
-
Oorspronkelijk geplaatst door TroetelduifjeAls de kale huid redelijk rustig is, dan is ze gewoon geplukt.
Als ze bloedt, dan kan ze agressief geplukt zijn.
is de huid snotterig, branderig, vuurrood, of krioelen er beestjes op, dan is er wat anders aan de hand.Voor al mijn foto's: http://s1249.photobucket.com/albums/hh520/JansenTiel/
Opmerking
-
En weer hetzelfde liedje....
Vorige keer heeft de pop die ik had het plukken van de man niet overleefd.
Er waren teveel veren geplukt i.c.m. een koude nacht is dat der fataal geworden.
Nu heb ik gister een nieuwe pop gehaald (na lang zoeken, ze zijn schaars) en gelijk een hoop nestmateriaal ter beschikking gegeven.
Ze zijn gelijk aan de gang gegaan om een nest te maken, allemaal goed zou je denken. Maar ondanks dat er nog een hoop nestmateriaal in de vlucht ligt begint de man de pop nu weer kaal te plukken.
Nu gelijk de man apart gezet in een kweekkooi van 80x40 in de vlucht.
Dus de pop mag het nest zelf afmaken.
Nu is mijn vraag, gebeurt dit vaak bij cubavinken of is deze man een uitzondering?
Ze krijgen geen levend voer of andere extra voeding om de broeddrift op te wekken.Voor al mijn foto's: http://s1249.photobucket.com/albums/hh520/JansenTiel/
Opmerking
-
Gebruiken cubavinken veertjes om het nest mee af te maken? En zo ja, heb je ook veertjes als nestmateriaal aangeboden?
Zou jammer zijn als je met deze man niet meer verder kan kweken om deze reden.
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Mocht de man de dader zijn, dan zou ik deze vogel net zoals Sytze niet meer inzetten voor de kweek.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TalGebruiken cubavinken veertjes om het nest mee af te maken? En zo ja, heb je ook veertjes als nestmateriaal aangeboden?
Zou ik de man niet voor zolang apart kunnen houden en als het nest af is gemaakt door de pop hem loslaten om de pop te bevruchten en hem daarna weer apart zetten.
Wat zou ik anders met deze man moeten? Ik heb er eigenlijk niets aan maar een ander ermeer op schepen is ook wat ik liever niet doe.Voor al mijn foto's: http://s1249.photobucket.com/albums/hh520/JansenTiel/
Opmerking
-
Wat Hans ook al zegt, weet je zeker dat de man de dader is?
Ik heb hier ooit een popje gehad die wegens gebrek aan nestelmateriaal haar eigen veertjes plukte.
Opmerking
-
Hallo Loodje, ja dat weet ik zeker.
Ik heb de pop eergister gehaald, toen zat ze nog helemaal goed in de veren.
Ik heb er ook een tijdje op gelet, het is niet dat die het continue doet. Maar 1x in het uur zit die wel te plukken.Voor al mijn foto's: http://s1249.photobucket.com/albums/hh520/JansenTiel/
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door JansenTielHallo Chantal, zover ik weet hebben cubavinken aan kokosvezel en sharpie voldoende. Het nest was na een dag ook al voor de helft af.
Zou ik de man niet voor zolang apart kunnen houden en als het nest af is gemaakt door de pop hem loslaten om de pop te bevruchten en hem daarna weer apart zetten.
Wat zou ik anders met deze man moeten? Ik heb er eigenlijk niets aan maar een ander ermeer op schepen is ook wat ik liever niet doe.
Mocht je die wel zien liggen dan zou je bij bv Ikea een goedkoop kussentje kunnen kopen en ook wat veren als nestmateriaal aan kunnen bieden.
Onze gordelgrasvinken willen graag veertjes als laatste in het nest en als die er niet liggen dan proberen ze bij de kwartels een veer eruit te trekken. Dus veertjes bij het cocosvezel in de bak gedaan en probleem opgelost. Je zou het altijd kunnen proberen. Kost je een paar euro maar wie weet is dan het probleem opgelost en kun je gaan genieten van je koppel.
Sterkte, groeten, Chantal
Opmerking
-
mischien
ik had dit ook bij een cubavink deze plukte de pop haar kopje helemaal kapot en herstelt niet meer dit kwam naar mijn inziens dat ik teveel pinkies en bufalows gaf waardoor deze man te fel werd de winter met heel af en toe wat pinkies en buffalows te geven en ook nu ze samen zitten maar mondjes maat doet hij dit niet meer mischien iets om te proberen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking