Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Behandelen tegen ongedierte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
    Ik bedoel wel het hele pipetje. Ik volg gewoon de dosering die in de gebruiksaanwijzing staat. Maar ze zit er nu nog niet goed bij. Ze blijft op de grond zitten. Hoop maar het beste.
    Wat zit er voor een bestandsdeel in die vloeistof? Want een heel pipetje kan teveel zijn maar e.e.a. is afhankelijk wat er allemaal inzit.
    Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
      Van welk middel heb je een heel pipetje gedaan?

Het heet beophar anti-parasiet 10.
      Werkzame stof: Ivermectine
      Gehalte: 10ug per pipet
      Dosering: 1 pipet per vogel

Dit staat op de verpakking. Jammer genoeg is de pop ook overleden. De rest van de goulds zien er wel goed uit.

Opmerking

Kijk ook eens hier:
        klik hier
        M.v.g. Sepke

Opmerking

Heb het andere topic even doorgelezen. Deze twee situaties lijken heel erg op elkaar. Ben bang dat ik mijn vogel gewoon "vergiftigd" heb. Heb er even geen woorden voor. Ik ga er van uit dat de dosering klopt op de verpakking. Als dit dan gewoon niet zo is, is dit wel heel erg slecht van het bedrijf beophar, maar ook de dierenspeciaalzaak die mij heeft geholpen moet dit weten. Hier ga ik zeker achteraan. Bedankt voor jullie hulp en tips!

Opmerking

Heb het andere topic even doorgelezen. Deze twee situaties lijken heel erg op elkaar. Ben bang dat ik mijn vogel gewoon "vergiftigd" heb. Heb er even geen woorden voor. Ik ga er van uit dat de dosering klopt op de verpakking. Als dit dan gewoon niet zo is, is dit wel heel erg slecht van het bedrijf beophar, maar ook de dierenspeciaalzaak die mij heeft geholpen moet dit weten. Hier ga ik zeker achteraan. Bedankt voor jullie hulp en tips!
            Daarom vroeg ik al naar de bestanddelen. Van dat middel mag maar 1 druppel in de nek of onder de vleugel waar geen veren zitten gegeven worden. En als het niet beter wordt kan je het nog eens proberen na 14 dagen.
            Jo

Opmerking

Het heet beophar anti-parasiet 10.
              Werkzame stof: Ivermectine
              Gehalte: 10ug per pipet
              Dosering: 1 pipet per vogel

Dit staat op de verpakking. Jammer genoeg is de pop ook overleden. De rest van de goulds zien er wel goed uit.
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Opmerking

Misschien het spul eens proberen van bogena? Maar hopelijk heb je het niet nodig. Bij mij heeft het wel geholpen in ieder geval. Maar denk eraan 1 druppel.
                  Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                    Misschien het spul eens proberen van bogena? Maar hopelijk heb je het niet nodig. Bij mij heeft het wel geholpen in ieder geval. Maar denk eraan 1 druppel.
                    Beaphar = Bogena Ik denk dat je Anti Parasita bedoeld?

Idd. echt maar 1 druppel want deze rotzooi is nog sterker
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                      Beaphar = Bogena Ik denk dat je Anti Parasita bedoeld?

Idd. echt maar 1 druppel want deze rotzooi is nog sterker
                      Ja klopt dat bedoel ik en juist omdat het middel sterker is daadwerkelijk ook maar 1 druppel en 14 dagen afwachten of het effect heeft gehad. Vaker kan o.a. problemen opleveren met de vruchtbaarheid.
                      Jo

Opmerking

Nou ik heb contact gehad met Beaphar. Alle mogelijke informatie heb ik verstrekt en het pipet is opgestuurd. Volgens Beaphar is de dosering goed en er werden geen afwijkingen gevonden in mijn pipet. Het valt dus niet hard te maken dat mijn vogel is overleden door het medicijn anti-parasiet 10.

Beaphar is dus niet aansprakelijk, maar geeft aan wel het overlijden van de vogel te betreuren. Daarom hebben zij mij een VVV cadeaubon aangeboden, als teken van goede wil.

Ik kan zeggen dat mijn klacht zeer serieus is genomen door Beaphar en ik werd ook zeer goed geholpen. Ook het gebaar van de cadeaubon vind ik netjes, ook al krijg ik mijn vogel zo niet terug. Maar ik ben nog steeds van mening dat de dosering die Beaphar hanteert, niet goed is. Mede door mijn eigen ervaring nu, de mening van de dierenarts hier en de meningen die ik van jullie te horen heb gekregen.

Conclusie is dus, Beaphar heeft mijn klacht goed behandeld. De dosering blijft alleen vreemd.

Opmerking

Mooi gebaar van Beaphar, je krijgt er idd. je vogel niet mee terug.

Maar netjes van ze dat ze de moeite en de tijd voor je hebben genomen.
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                          X