Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Behandelen tegen ongedierte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Behandelen tegen ongedierte

Ik heb vandaag ongedierte bij mijn gouldamadine geconstateerd. Ben er de man aan verloren. De pop leeft nog maar ik heb haar even goed bekeken en er zitten ook beestjes op haar. Kleine witte beestjes. Ik dacht zelf aan vederluis. Ik ga de pop en de kooi nu behandelen, maar moet ik nu ook de binnenvoliere die in dezelfde ruimte staat als de kooi behandelen?

koop een paar busjes home shield en spray dit door de hele ruimte.
    hou het in de gaten over een week weer doen dan ben je als het goed is al heel veel kwijt.
    Kijk ook eens goed in je water voor je het ververst als het hierin zit is dit een mooie graad meter hoeveel er nog rondlopen.

Succes!
    Gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Opmerking

met wat heb je gesprayt??
        niet alles mag op de vogels zelf gespoten worden
        vaak zie je ze overdag niet en kruipen ze in kieren
        je kunt een papier plakband tegen de tralies aan plakken dan kom je er snel genoeg achter als je luis hebt

Opmerking

Het heet beophar vogelspray. Voor allerlei soorten luis en mijt. En achterop staat dat je het ook op de vogel kan spuiten. Ik zal het water in de gaten houden en plakband plakken. Dan weet ik zeker of ze luizen er nog zijn of niet.

Opmerking

wat ook gedaan word is een electra buisje zo'n gele maar ze zijn er ook in de kleur grijs.
            Hier rol je een stukje beschuit papier in en die hang je onder een zit stok o.i.d.
            Je moet het wel makkelijk kunnen wegpakken en weer terug hangen.
            Ik weet niet of je met je witte luis dit kan zien bloedluis daar in tegen werkt dit prima bij.

let wel met home shield heb je een langere werking!

gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

ik had gevraagd naar home shield, maar ze hadden het niet. Dus toen beveelde ze me deze beophar spray aan. Dus ik kijk maar even hoe dit gaat.

Opmerking

wat ben zegt kan ook of gewoon een propje papier een nacht in de kooi leggen .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
                  ik had gevraagd naar home shield, maar ze hadden het niet. Dus toen beveelde ze me deze beophar spray aan. Dus ik kijk maar even hoe dit gaat.
                  Ik hoop dat je gelijk heb. Gewoon goed de tijd ervoor nemen om te kijken
                  of ze er nog zitten.
                  Maar als je hetzelfde heb als dat ik gehad heb kom je toch terug bij home shield.
                  Het is natuurlijk altijd handig als je weet waar je het kan krijgen.
                  Succes!

gr. Ben
                  Groeten, Ben

Opmerking

Heb vandaag even gecontroleerd, maar er was niks te zien. Toch vond ik dat de pop er wat minder bij zat, dus ik heb haar een pipetje van beophar in de nek gedaan. Hoop dat het zo genoeg is.

Opmerking

Toch vond ik dat de pop er wat minder bij zat, dus ik heb haar een pipetje van beophar in de nek gedaan.

Ik hoop dat je 1 druppel bedoeld een niet een hele pipet

Je moet zeker weten wat de pop mankeert, de rommel die je nu toe dient kunnen niet op zieke vogels of vogels in de rui.

Daar worden ze nog meer gammel van.
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik bedoel wel het hele pipetje. Ik volg gewoon de dosering die in de gebruiksaanwijzing staat. Maar ze zit er nu nog niet goed bij. Ze blijft op de grond zitten. Hoop maar het beste.

Opmerking

Ik bedoel wel het hele pipetje. Ik volg gewoon de dosering die in de gebruiksaanwijzing staat. Maar ze zit er nu nog niet goed bij. Ze blijft op de grond zitten. Hoop maar het beste.
                          Van welk middel heb je een heel pipetje gedaan?
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Als de vogel niet echt eet maar wel drinkt zou je
                            suiker in je water kunnen doen. Je kan ook de vogel oppakken en
                            deze met het snaveltje boven suiker-water houden misschien drinkt ze dan wel iets?
                            Dan krijgt ze tenminste iets binnen waar ze op kan teren.

gr.
                            Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                            X