Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Edelzangers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

koop ook bij voorkeur geringde vogels Kun je het jaartal en de herkomst nagaan!

Opmerking

de zangkwekers
      The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Hoi Serinus,

Ja inderdaad zo gaat dat wel.
        Alleen moet ik hiervoor meer dan een uur rijden dus heb ik geen zin in meerdere keren op en neer.
        En ook natuurlijk geringd is beter.
        Ik heb wel bij verschillende liefhebbers iets uit staan.
        Alleen wel met het verhaal dat ze me niet kunnen beloven dat ze ook echt een span hebben straks.
        Dat is de status en volgens mij was jij daar ook van op de hoogte?
        Ik probeer nu nog andere mensen te benaderen die me misschien verder kunnen helpen.
        Maar ik kan ze nog niet bereiken.

gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

Edelzangers

Serinus ,
          ik ben het helemaal met je eens.
          Ik zoek man en pop ook uit op de zang.
          Uiterlijke kenmerken zullen er wel zijn , maar of die betrouwbaar zijn??

Gr joekie

Opmerking

Volledig eens met de stelling van serinus dat zang uiteindelijk het enige is dat je 100% zekerheid geeft.
            Echter niet iedereen heeft plaats en tijd om de vogels hier op te selekteren.
            Zoals je zelf waarschijnlijk al ondervonden heb kan het soms lang duren voordat sommige mannetjes zich verraden door te zingen.
            Daarom laat ik de liefhebber zelf kiezen en vraag een prijs per stuk. Hierbij geef ik zoveel als mogelijk raad en vertel erbij dat ik "niet" kan garanderen dat het voor 100% een koppel is. De keus is aan de liefhebber die van tevoren weet hoe het zit en dat het zeker niet de bedoeling is hem te belazeren.
            Er is nog altijd de mogelijkheid om de vogels naar de handelaar te brengen.
            Deze doet niet moeilijk over het geslacht alleen heeft hij een grote voorkeur voor geringde vogels. Hierbij ontneem je echter de liefhebber de kans om zich dieren aan te schaffen bij een liefhebber, kweker waar tal van voordelen aan verbonden zijn.
            Is plaats en tijd geen belet dan is het duidelijk dat zingen of niet zingen het middel is om paartjes samen te stellen, tenzij je onderzoek laat doen op de geslachten, zoals ik bij bepaalde duivensoorten laat doen.

Gr. Romain

Opmerking

Working...
            X