Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle hulp is welkom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Alle hulp is welkom

Ik ben een beetje onderste boven.
    En ik heb niet heel veel verstand van vogeltjes.Dus daarom vraag ik jullie nu maar om hulp.
    En ik hoop dat mensen hierop reageren.

2en halve week geleden zijn er bij mij in de voliere nog 4 gouldamadine jongen uitgevlogen.Het was toen al best koud buiten en ik heb geen verwarmd hok.Toch heb ik de jongen 2 weken er nog ingelaten zodat ze vervoerd zouden blijven worden.Ging tot gisteren toe goed..Zou de voliere wat schoonmaken en er lag al een dood jong.De anderen zagen er ook vrij slecht uit,zaten bol en konden amper vliegen.Ook de ouders zagen er niet op en top uit.Heb toen maar besloten om ze naar binnen te halen.Tot nu toe gaat het nog niet goed.Vanochtend lag er weer een jong dood en de andere 2 zien er ook nog steeds niet goed uit.De een zit nog steeds heel bol,maar word wel af en toe gevoerd.De andere word naar mijn weten niet meer gevoerd,maar pikt zelf al wel af en toe.Ik zat dusdanig vandaag wat te prutsen van kooi naar kooi.Bij de ouders of toch maar niet? Uiteindelijk ze alle 2 weer bij de ouders gezet.Tilde net ook een jong op om het te verplaatsen,maar toen ben ik nogal geschrokken.Er zaten onwijs veel beestjes op me hand,heel minuscule.Nu mijn vraag wat is dit? Zijn me jongen gewoon ziek? is het te behandelen? Ik heb geen idee meer wat ik kan doen..

Als je deze beestjes dooddrukt zie je dan een streepje bloed? Als dat het geval is gaat het om bloedluis. En dan begrijp ik waarom alle Goulds zich niet happy voelen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
      Als je deze beestjes dooddrukt zie je dan een streepje bloed? Als dat het geval is gaat het om bloedluis. En dan begrijp ik waarom alle Goulds zich niet happy voelen.
      Nee er komt geen bloed uit..

Opmerking

Dan is het geen bloedluis imo. Dat was sowieso al niet waarschijnlijk aangezien zij zich gedurende de dag niet laten zien op de vogel. Misschien dat het verenmijt of schurfmijt is? Ik zou je aanraden om contact op te nemen met een dierenarts. Waarschijnlijk is het goed te behandelen.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Bogena anti-luchtpijp mijt kopen bij de dierenwinkel en snel een druppel in de nek doen.

veren beetje opzij blazen en op de kale huid in de nek druppelen.

Liefst alle vogels meteen behandelen. jongen die nog niet zijn uitgevlogen weet ik niet of je die daar ook mee kan behandelen; het is nogal sterk spul. Maar niet behandelen loopt waarschijnlijk ook niet goed af.

Alle nestkasten in je kooi weghalen, schoonmaken en uitschrobben. Ook de takken etc. uitschrobben, liefst met dettol met teatree olie.

Succes ermee.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik had hele kleine witte luisjes
            Heb toen veel home-shield gebruikt.
            dat moet je echt veel blijven doen bijv. om de 4 dagen dan ben je er redelijk snel vanaf.
            Ik zag echt met een week vooruitgang.
            Ben wel benieuwd dus hoe ze bij jou eruit zien.
            Heb ook al op dit forum het gemeld maar kwamen niet echt eruit wat het was.
            Heb het vorig jaar gehad en dit jaar zo weer. heel raar.

gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Kan het geen zwarte luis zijn??? voer je ook trosgierst??? In Trosgierst kunnen heel veel kleine zwarte beestjes zitten zeker als je dit al lang bewaard hebt, klop maar eens een bosje trosgierst uit op een wit vel, welke beestjes dat zijn weet ik niet, misschien iemand hier op het forum die weet wat voor ongedierte dit is??

Gr Harm

Onze site Tropische vogels http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Opmerking

wat sneu!

Het is altijd verstandig om andere vogels te behandelen waar ze bij gezeten hebben.

zelfs als die geen tekenen van dezelfde aandoending tonen.

Sterkte.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                  X