Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gould amadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gould amadine

hallo,

in wat voor soort kweekkooien moeten gould amadine's gekweekt worden?
    accepteren ze ook broedblokken met een invlieg gat van 4-5 cm ( is eigelijk voor parkieten)
    er zit in de nestkastje wel een apart gedeelte in voor de eieren zodat ze die niet kapot kunnen springen als ze in het nestblok komen.

groetjes laura
    http://laurasparkieten.webnode.nl/

Ook in kooien van minimaal 80 cm ,maar jij stopt toch alles in 40 cm kooien ,omdat dat volgens sommige gewoon kan !

Opmerking

beetje botte reactie Animal, maar er zit wel een kern van waarheid in voor Goulds is een langere kooi beter.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
        hallo,

in wat voor soort kweekkooien moeten gould amadine's gekweekt worden?
        accepteren ze ook broedblokken met een invlieg gat van 4-5 cm ( is eigelijk voor parkieten)
        er zit in de nestkastje wel een apart gedeelte in voor de eieren zodat ze die niet kapot kunnen springen als ze in het nestblok komen.

groetjes laura
        Nou ik heb vroeger goulds gekweekt in kooien van 50 x 50 cm en dat ging goed. Momenteel heb ik nog een paar kooien van 60 x 40 en de rest is groter tot zelfs 1,20 m. In al die kooien heb ik tot heden met succes gekweekt.
        Wel raad ik je aan om dan de nestkasten buiten de kooi te bevestigen. Zodoende nemen ze geen vliegruimte in beslag. Goulds kunnen soms wel grotere nesten jongen krijgen tot wel 8 stuks toe. En dan heb je toch wel even een probleempje.
        Verder is het een must dat als de jongen zelfstandig zijn om deze dan te plaatsen in een grote uitvliegkooi.
        Zelf komt bij mij deze week een bouwwerk klaar die nu speciaal gemaakt is voor de goulds Deze kooien zijn gemaakt op de slaapkamer die ik al een paar jaar gebruik voor de kweek van vooral tropen vogels.
        De kooi bestaat uit twee etages. De bovenste bestaat uit twee kooien van elk 1,50m en 1,10 hoog. In het midden bevind zich een uitneembare schuif zodat er een kooi van goed 3 m beschikbaar is. Deze kooi wordt voorzien van TL verlichting. Daaronder een drietal kweekkooien van 1 m x 60 cm. De kooien hebben een diepte van 52 cm.
        Deze week komt dit bouwwerk klaar en hoop dit weekend de vogels erin te zetten. Ruimte is noodzakelijk voor de ontwikkeling van de jongen maar ook voor de ouder vogels als deze klaar zijn met broeden. Onderschat dit niet!
        Ik zie dat je uit Limburg komt. Mocht dit inhouden uit het zuiden dan zou je misschien eens een keer kunnen komen kijken.
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Ook in kooien van minimaal 80 cm ,maar jij stopt toch alles in 40 cm kooien ,omdat dat volgens sommige gewoon kan !
          Soms kan je jezelf wel wel eens verbazing langs welke kronkels mensen denken.
          Jaren '60 werden er tropen massaal gefokt door die liefhebbers die dat beheersten in kooitjes van 30 cm. breed en 40 cm. diep.
          Nu komt dat vermoedelijk niet meer voor in Nederland.

Ik heb nog een kanarie kweekkooi uit 1800 zoveel 36 X 28 X 28 cm , deurtjes voor twee nestkastjes er aan.
          Ook dat zie je niet meer.

Er is een wet die ketinghonden heeft verboden.
          Die zie je dan ook niet meer aan de keting liggen.
          Ongestraft worden de honden nu wel de godganse dag in een Bench opgesloten om dat de eigenaar de gehele dag aan het werk is.
          Die kettinghond had dus heel wat meer vrijheid dan de benchhond

Ooit werd er besloten op goede gronden dat er niet teveel kinderen in een klas mochten zitten.
          Op dit moment worden er weer zoveel ingepropt dat de lucht als vervuilde lucht kan worden bevonden.
          Dat kinderen daarmee slechter af zijn dan vee in een megastal wordt voor lief genomen.

Slavernij is over de gehele wereld op de meeste plaatsen verboden.
          Toch zijn er landen waar dit nog steeds is.
          Er is geen land ter wereld wat daar de democratie gaat uitdragen.

Kinderarbeid is hier terecht verboden .
          De zakkenvullers mogen dit nu ongestraft in ander land laten uitvoeren zonder hiervoor hier, te worden aangesproken.

Elke Bankier heeft hier in Nederland van elke Burger geld gestolen.
          Mogen we met ons allen gaan betalen daardoor om de giga tekorten weer aan te vullen.
          Kunnen ze het vermoedelijk nog een keer gaan herhalen.

De zorg schijnt onbetaalbaar te worden.
          Behalve voor de top van die zorgverzekeraars, daar komt het zakkenvullen nu pas goed op gang, nu iedereen daar verplicht aan mee moet betalen.
          Heb vernomen over drie tot tien keer de Balkenende norm mee naar huis.
          Dit vanwege hun noodzakelijkheid daar aanwezig te zijn.

Kan dan ook alleen maar concluderen dat over wat is goed en wat is fout op diverse manieren kan worden gedacht.

Om dan te blijven hakken op iemand die daar een keer een vraag over stelde, kooimaten, lijkt mij enigzins buiten proportie

Opmerking

Working...
          X