Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe vaak kan je kijken bij een nest van oranjekaakjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoe vaak kan je kijken bij een nest van oranjekaakjes?

Ik kwam er gister achter dat er in een kweekkooi met oranjekaakjes een ei in het nest ligt.
    Nu heb ik hier meer kooien staan en moet de vogels natuurlijk voeren.
    Hoe vaak kan ik de ruimte betreden? Wil eigenlijk elke dag even kijken kan dat?
    Wil toch het water verversen enzo.
    Tim van Zelst

Hallo Tim,

Je moet het minimale doen, dus voeren en water geven.
    Zorg ook dat je met ca. 10 dagen fruitvliegjes in de kooi heb staan.
    Gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Dus wat jij eigenlijk wil zeggen is 1x per dag voeren en water?

Zijn buffelowormen na 10dagen ook goed?
      Tim van Zelst

Opmerking

gewoon elke dag blijven doen wat je al elke dag deed. de vogels zijn dat zo gewend van jou.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hoi Tim,

buffelows zijn goed als je precies weet hoeveel je moet geven.
          Dit is ook vaak waar het mis gaat dus geef ze de eerste dagen fruitvliegjes.
          Ze moeten eigenlijk de laatste paar dagen voordat de jongen uitkomen al voedsel hebben.
          Je heb nog 9 dagen om die op te zoeken
          Wat Ton zegt klopt natuurlijk ook alleen blijven oranje kaakjes bijzonder schuwe vogeltjes.
          Ook altijd met voeren controleren of de ouder vogels niet een ei of over 10 dagen
          een jong mee het nest uit werken. Dit gebeurt vaak als ze uit het nest komen
          bij bezoek van de voeder.
          gr. Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
            gewoon elke dag blijven doen wat je al elke dag deed. de vogels zijn dat zo gewend van jou.

Opmerking

Kan een van jullie mij ook vertellen hoeveel tijd er tussen het eerste ei en het tweede ei zit?
              Tim van Zelst

Opmerking

dat kan niemand Tim als jij controles hebt uitgevoerd kan jij het misschien zeggen

normaal gesproken zit hier een dag tussen dus dag 1, ei 1 en dag 2, ei 2 maar het zou zomaar kunnen zijn dat ze er even geen zin in hadden en een dag hebben overgeslagen (ik acht deze kans echter wel klein)

Opmerking

Hoe kom ik er precies achter hoeveel buffelow's je moet geven?
                  Is hier een hoeveelheid voor of is een klein beetje genoeg?
                  Tim van Zelst

Opmerking

Bij mij voerden ze de eerste week voornamelijk fruitvliegjes, buffalo's pas na die week. Ik gaf in de broedtijd altijd onbeperkt buffalo's aan de afrikaantjes.

Daarnaast de gewone zaden natuurlijk en eivoer en universeelvoer.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

kweken jullie de fruitvliegjes zelf of kopen jullie gewoon van die potejes of anders

Opmerking

in de zomer kweek ik ze zelf. als het wat kouder is koop ik ze.

bij mij word er ook veel universeel voer gegeten.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                        X