Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht diamantduifjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geslacht diamantduifjes

ik heb nu al een half jaar 'een koppel diamant duifjes'. tenminste dat is mij vertelt. ik heb niet veel verstand van diamant duifjes maar het is mij gezegt dat dit een koppel was. nu een half jaar later hebben ze nog steeds geen nestje gehad dus ik denk toch dat het geen koppel is maar of 2 doffers of 2 duivinnen. wie kan mij helpen bepalen wat het is.
    Bijgevoegde Bestanden

Zo van de foto lijken het mij 2 duivinnen Wouter. Een doffertje baltst met een waaiervormige staart en koert veel naar een duivinnetje. Zijn ze beiden vrij zwijgzaam wat koeren betreft en het baltsten blijft achterwege, dan zijn het 2 duivinnen. Het beste is een van hen om te ruilen met een doffer. Deze hebben vaak een bredere oogring.

Opmerking

Ze hebben toch redelijke ringen, ik zou doffers zeggen, maar het zijn twijfelgevallen
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Twee duivinnen,doffer heeft een bredere/dikkere oogring.
        Beter had misschien geweest om de foto's zonder raam op de achtergrond te nemen,veel vals licht en dus onduidelijke foto
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Bedankt voor de snelle reacties, ik ga 1 duivin inruilen voor een doffer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
            Ze hebben toch redelijke ringen, ik zou doffers zeggen, maar het zijn twijfelgevallen
            Geenzins voor de kenners. Maar ik had ook niet verwacht, dat je 2 duivinnen zou herkennen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
              Geenzins voor de kenners. Maar ik had ook niet verwacht, dat je 2 duivinnen zou herkennen.
              Sorry, maar als ik ze vergelijk met mijn duivinnen hebben zijn hun ringen wel groter
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

ik sluit me bij drum aan, 2 duivinnen.

bij doffers is de oogring vaak zo dik dat hij echt als het ware naar buiten komt (meer relief) bij duivinnen is deze vaak platter.

Opmerking

Op basis van deze foto's kun je geen oordeel geven over het geslacht.
                  Ik heb zelf tientallen diamantduiven zitten en bij sommige hebben de duivinnen bredere oogringen dan de doffers.
                  Beter kun je kijken naar de kleur van de rug, een duivin heeft over het algemeen meer bruin en iets minder heldere stippen.
                  Weet je hoe oud ze zijn?
                  En wat geef je ze voor nestgelegenheid?
                  Gaan ze wel in een nestmandje zitten en zachtjes 'koeren'?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
                    Beter kun je kijken naar de kleur van de rug, een duivin heeft over het algemeen meer bruin en iets minder heldere stippen.
                    kan dit ook bij de mutatie witstuit dan? als ik goed naar de foto's kijk zie ik namelijk dat ze een witstuit mutatie zijn. (of een mutatie die erop lijkt)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
                      Op basis van deze foto's kun je geen oordeel geven over het geslacht.
                      Ik heb zelf tientallen diamantduiven zitten en bij sommige hebben de duivinnen bredere oogringen dan de doffers.
                      Weet je hoe oud ze zijn?
                      En wat geef je ze voor nestgelegenheid?
                      Gaan ze wel in een nestmandje zitten en zachtjes 'koeren'?
                      Doffers zijn ook een maatje groter en grover,dat is wat ik bedoelde met een wat betere foto zonder tegenlicht en misschien gewoon in een kooi zodat je de gehele vogel kunt zien.
                      Op basis van deze foto's zeg ik 2 duivinnen.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Working...
                      X