ik heb nu al een half jaar 'een koppel diamant duifjes'. tenminste dat is mij vertelt. ik heb niet veel verstand van diamant duifjes maar het is mij gezegt dat dit een koppel was. nu een half jaar later hebben ze nog steeds geen nestje gehad dus ik denk toch dat het geen koppel is maar of 2 doffers of 2 duivinnen. wie kan mij helpen bepalen wat het is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
geslacht diamantduifjes
Collapse
X
-
Zo van de foto lijken het mij 2 duivinnen Wouter. Een doffertje baltst met een waaiervormige staart en koert veel naar een duivinnetje. Zijn ze beiden vrij zwijgzaam wat koeren betreft en het baltsten blijft achterwege, dan zijn het 2 duivinnen. Het beste is een van hen om te ruilen met een doffer. Deze hebben vaak een bredere oogring.
-
Op basis van deze foto's kun je geen oordeel geven over het geslacht.
Ik heb zelf tientallen diamantduiven zitten en bij sommige hebben de duivinnen bredere oogringen dan de doffers.
Beter kun je kijken naar de kleur van de rug, een duivin heeft over het algemeen meer bruin en iets minder heldere stippen.
Weet je hoe oud ze zijn?
En wat geef je ze voor nestgelegenheid?
Gaan ze wel in een nestmandje zitten en zachtjes 'koeren'?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door J-TBeter kun je kijken naar de kleur van de rug, een duivin heeft over het algemeen meer bruin en iets minder heldere stippen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door J-TOp basis van deze foto's kun je geen oordeel geven over het geslacht.
Ik heb zelf tientallen diamantduiven zitten en bij sommige hebben de duivinnen bredere oogringen dan de doffers.
Beter kun je kijken naar de kleur van de rug, een duivin heeft over het algemeen meer bruin en iets minder heldere stippen.
Weet je hoe oud ze zijn?
En wat geef je ze voor nestgelegenheid?
Gaan ze wel in een nestmandje zitten en zachtjes 'koeren'?
Op basis van deze foto's zeg ik 2 duivinnen.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking