Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transmutaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Transmutaties

Tegenwoordig zie je steeds meer transmutaties bij de zilver- en loodbekjes.

Wat is uw mening hierover?

Oorspronkelijk geplaatst door W.H.Kuijpens
    Tegenwoordig zie je steeds meer transmutaties bij de zilver- en loodbekjes.

Wat is uw mening hierover?
    Wat is een transmutatie?
    Groet,

Daniel

Opmerking

voor mij is het nog niet duidelijk.
      Wat is het verschil tussen transmutatie en bastaarden?

gr. Ben
      Groeten, Ben

Opmerking

Bastaarden zijn jongen van twee verschillende soorten ouders.
        Transmutaties zijn mutaties van de ene soort overgebracht (geTRANSporteerd) naar een andere soort. Transmuteren is dus per definitie bastaardkweek.

Opmerking

Ja dat idee had ik al.
          Ik denk dat we hier heel erg mee moeten oppassen want je neemt altijd andere eigenschappen mee die je niet op het eerste moment ziet.
          Positief of negatief even in het midden latend.

Ook denk ik dat de mensen die hier serieus mee bezig zijn en dan vooral het geld zien
          dat ze ermee hopen te verdienen hier geen rekening mee houden en je het niet kan tegenhouden.
          Groeten, Ben

Opmerking

Zo is er nu de grijze gordelgrasvink en die komt uit???
            http://users.telenet.be/mijn-grasvinken/

Opmerking

Spitsstaart amadine.

Als je probeert in de uitheemse groenlingen een mutant te kweken vanuit de europese groenling, wordt dat ontmoedigd en zegt men probeer ze zuiver te kweken, maar in de Zilver-en Loodbekjes worden ze direct hoog gewaardeerd.

Opmerking

ik vind er eerlijk gezegd geen bal aan, aan heel die bastaard/mutatie kweek maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

daarbij wil ik vermelden dat er wel degelijk mutaties zijn die mooi zijn ik zelf echter zal ze nooit kweken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door W.H.Kuijpens
                  Spitsstaart amadine.

Als je probeert in de uitheemse groenlingen een mutant te kweken vanuit de europese groenling, wordt dat ontmoedigd en zegt men probeer ze zuiver te kweken, maar in de Zilver-en Loodbekjes worden ze direct hoog gewaardeerd.
                  Wat is hier optegen ?

Opmerking

Ben het helemaal met je eens Van Tuijl,

Mij trekt het ook totaal niet. Kweek alleen maar wildkleuren, dit blijft voor mij toch het mooist!

Gr. Martijn
                    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Vaak blijft er nog heel lang een andere vogel te herkennen in de nieuwe mutant, bijvoorbeeld de roodbruine bruinborstrietvinken hebben nog veel kenmerken van de japanse meeuw. Ik heb er dan niet zoveel mee, desondanks vind ik dat wel een mooie mutatie. Maar er moeten nog wat generaties overheen voordat ik ze interessant zou vinden om te houden.

De hamvraag is hoeveel soorten mutanten kunnen wij als kwekers met elkaar onderhouden/behouden? En welke vinden we dan waardevol en welke niet. Speciaalclubs zouden daar best een stimulerende rol in kunnen spelen.
                      Op dit moment is het vooral de markt die bepalend is.

Een nadeel van de mutantenkweek in het algemeen vind ik toch wel dat je bij de kweek van wildkleuren ook steeds vaker een jong eruit krijgt met ergens een bontvlek, daar irriteer ik me dan aan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F
                        Vaak blijft er nog heel lang een andere vogel te herkennen in de nieuwe mutant, bijvoorbeeld de roodbruine bruinborstrietvinken hebben nog veel kenmerken van de japanse meeuw. Ik heb er dan niet zoveel mee, desondanks vind ik dat wel een mooie mutatie. Maar er moeten nog wat generaties overheen voordat ik ze interessant zou vinden om te houden.

De hamvraag is hoeveel soorten mutanten kunnen wij als kwekers met elkaar onderhouden/behouden? En welke vinden we dan waardevol en welke niet. Speciaalclubs zouden daar best een stimulerende rol in kunnen spelen.
                        Op dit moment is het vooral de markt die bepalend is.

Een nadeel van de mutantenkweek in het algemeen vind ik toch wel dat je bij de kweek van wildkleuren ook steeds vaker een jong eruit krijgt met ergens een bontvlek, daar irriteer ik me dan aan.
                        gelijk heb je Sytze. maar opzich kunnen we erg veel mutaties onderhouden hoor. kijk maar even naar de zebravink en naar de gouldamadine. ook de japanse meeuw heeft erg veel mutaties.
                        wat jij zegt over dat nadeel, die mening deel ik. vandaar dat ik de diamantduif in hele generaties lang (totdat ik ooit met vogels moet stoppen) in wildkleur wil kweken.

Opmerking

Ik heb niets tegen het overkweken van mutaties, laat dat duidelijk zijn, was alleen benieuw naar de meningen van mensen.

Opmerking

wat mij vooral opvalt is dat als je uit een wildkl. spitstaart amadine een isabel spitstaart kunt kweken dmv jaren lang selecteren, waarom kan dat dan niet bij een gordelgrasvink? als men dat doet zit je niet met eigenschappen die van de ene vogel op de andere worden over gekweekt.

zelf vind ik de wildkleur ook vaak mooier bijv. roodkop of roodsnavel vind ik toch eruit spatten bij een vogel, dat heb ik niet bij lichtgeel.

toch vind ik de isabel vaak wel mooi(er) bijv. bij de ceresamadine en bij de zebravink. bij de gordelgrasvink vind ik vooral de warmbuine kleur bij de wildvorm mooi en bij de isabel de bruine bef. maarja; ieder zijn eigen smaak en dat is maar goed ook!
                            Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Working...
                            X