Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dwergkwartel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dwergkwartel

hallo allemaal,
    ik heb een koppel dwergkwartels leggen door de hele voliere eieren heen maar broeden nergens op wat kan ik daaraan doen.

mvg laurens

Weinig wat ik tot nu toe begrepen heb.
    Schijnt te komen dat de meeste kwartels uit broedmachines komen en het 'natuurbroeden' wat verleerd zijn.
    Kan ook zijn dat ze nog niet klaar zijn om jongen te krijgen en dat het echte nest maken en daadwerkelijk broeden vanzelf komt.
    Wij laten de eitjes een periode liggen en eens in de zoveel tijd ( zeg maar per paar weken) halen we de 'nestjes' leeg. Dit omdat we geen zin hebben in een rottend ei mocht er een keer 1 kapot gaan.
    Ook krijgt de hond een paar keer per week een versgelegd kwarteleitje.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Wat Tal zegt!
      Maar als ik u was had ik een trio genomen omdat de man alleen maar aan paren denkt en in de nek van de hen inpikt om zich vast te houden, hierdoor verliest zij aardig wat nekveren en dat ziet er niet zo mooi uit.
      Als u weet hoe oud ze zijn kunt u bepalen of ze nog te jong zijn of dat het geen natuurbroed is.
      Ik heb nu 7 dwergkwartel jongen natuurbroed.
      Trouwens deze ouders hadden eerst hetzelfde met eitjes overal neerleggen en niks ermee doen.
      M.v.g. Bartel

Opmerking

Weer een verhaal wat elke keer weer de kop opsteekt,broedmachine chinesedwergkwartels zouden niet of moelijk zelf broeden,sorry maar onzin.
        Tot nu toe hebben alle chinezen die ik gehad heb hun eieren zelf uitgebroed van wildkleur tot zilver en wit.

Ze moeten wel de goede gelegenheid hebben en vaak worden er her en der eieren gelegd en in een later stadium bij elkaar geveegd en tot broeden overgegaan.

Het probleem moet niet altijd bij de vogel gezocht worden maar zoals bij meerdere soorten bij het baasje(daar bedoel ik mee,die zorgt voor de huisvesting,soort voer en nestgelegenheid etc).
        Natuurlijk zullen er altijd zijn die het vertikken maar over het algemeen moet het te doen zijn met chinezen.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

We kunnen dit forum vol blijven schrijven over oplossingen tegen problematiek bij deze kwartels, maar het echte probleem is dat veel beginnende liefhebbers het allemaal al zo goed weten.

Men ondervindt echter toch problemen, stelt daartoe vragen op forums, maar wil de oplossing(en) simpelweg niet horen.

Hoe spijtig voor de betreffende vogels dan ook, . . . maar het houdt een keer op.

Degenen die echter wel even moeite nemen om enige basiskennis over deze kwartels tot zich te nemen zullen niet of nauwelijks problemen ondervinden met deze leuke en gemakkelijk te kweken kwartels.
          Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
            We kunnen dit forum vol blijven schrijven over oplossingen tegen problematiek bij deze kwartels, maar het echte probleem is dat veel beginnende liefhebbers het allemaal al zo goed weten.

Men ondervindt echter toch problemen, stelt daartoe vragen op forums, maar wil de oplossing(en) simpelweg niet horen.

Hoe spijtig voor de betreffende vogels dan ook, . . . maar het houdt een keer op.

Degenen die echter wel even moeite nemen om enige basiskennis over deze kwartels tot zich te nemen zullen niet of nauwelijks problemen ondervinden met deze leuke en gemakkelijk te kweken kwartels.
            Een vraag is wat anders dan een probleem.

Ik moet denken bij deze post aan het liedje: 'ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk'.
            Als iemand een vraag stelt over bv broeden van gould's dan wordt er anders op gereageerd dan steeds hetzelfde antwoord van Rupicola. Jammer is dat.
            En dat terwijl iemand ook nog antwoord dat zijn kwartels gewoon tot natuurbroeden zijn gekomen.. Mooi toch? Toch nog iemand die iets heeft begrepen van de steeds terugkomende 'uitleg' van Rupicola.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
              Een vraag is wat anders dan een probleem.

Ik moet denken bij deze post aan het liedje: 'ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk'.
              Als iemand een vraag stelt over bv broeden van gould's dan wordt er anders op gereageerd dan steeds hetzelfde antwoord van Rupicola. Jammer is dat.
              En dat terwijl iemand ook nog antwoord dat zijn kwartels gewoon tot natuurbroeden zijn gekomen.. Mooi toch? Toch nog iemand die iets heeft begrepen van de steeds terugkomende 'uitleg' van Rupicola.
              Dat is mooi gezegd Tal!
              M.v.g. Bartel

Opmerking

Opmerking

@ Bartel123, dank je wel!
                  Oh, en wij hebben een jonge diamantduif, en zebravinkjonkies.
                  De binsen is niet gelukt helaas maar die zijn ook nog erg jong, daarbijkomend de warmte..

@wtzze: wat super! Ze zijn zo leuk die kleintjes!

Opmerking

@Tal

Dat is goed nieuws, jammer van de binzen maar wat er niet is kan nog komen!
                    Bij mij gaat het uitzonderlijk goed met de jongen
                    Japjes hebben 3 jongen
                    zebravinken hebben veel jongen
                    spitsstaarten jongen en bevruchte eieren
                    roodkop pap amd jong en bevrucht ei
                    forbes pap amd maken beetje nest maar zijn nog jong
                    blauwkopblauwfazantje: maken nest en zie ze vaak baltsen.
                    kwartels: hebben nu 7 prachtige volgroeide jongen
                    kanaries: nu 2 jongen
                    En dat betekent dat alle vogels zich met de kweek bezig houden!
                    Ik ga wel de zebravinken verkopen i.v.m. ruimte en ze nemen elk nest over.
                    M.v.g. Bartel

Opmerking

Wat super joh!
                      Wij hebben onze vogels vanaf derde week juni.
                      Onze zilverbekken zijn druk aan het broeden op 5 eitjes.

Wie weet komen Laurens zijn kwartels ook nog tot broeden.

Ik zal jouw kweekverslag in de gaten houden. Denk dat je daar wel steeds een update in blijft geven?

Opmerking

Ooo

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola

Meneer Rupicola, volgens mij zit u te lang op dit Forum. U gaat geirriteerd reageren en dat mag zeker niet op een Forum. Een Forum is om persoonlijk je ervaring, je angsten, je onwetendheid neer te kunnen schrijven en dan is het geweldig verfrissend en een steun als je gewoon advies of uitleg krijgt. Al zou het onderwerp in het verleden al vele keren zijn besproken, het gaat om de persoon die het nu graag wil bespreken.

U kapt op een verschrikkelijk nare manier de mensen af. Ze durven volgens mij geen vraag meer te stellen. U verpest de sfeer van dit Forrum. En dan heb ik het niet alleen over nu, maar het loopt bij u na al zeer lang uit de hand met uw stugge gemopper.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ysteege
                          Meneer Rupicola, volgens mij zit u te lang op dit Forum. U gaat geirriteerd reageren en dat mag zeker niet op een Forum. Een Forum is om persoonlijk je ervaring, je angsten, je onwetendheid neer te kunnen schrijven en dan is het geweldig verfrissend en een steun als je gewoon advies of uitleg krijgt. Al zou het onderwerp in het verleden al vele keren zijn besproken, het gaat om de persoon die het nu graag wil bespreken.

U kapt op een verschrikkelijk nare manier de mensen af. Ze durven volgens mij geen vraag meer te stellen. U verpest de sfeer van dit Forrum. En dan heb ik het niet alleen over nu, maar het loopt bij u na al zeer lang uit de hand met uw stugge gemopper.
                          @@ maar rupicola heeft wel gelijk

Opmerking

Beste ysteege,

Langs diverse wegen en binnen diverse ornithologische disciplines bereiken mij wekelijks vogelgerelateerde vragen van zowel beginners als gevorderde liefhebbers.
                            Als het gaat om het delen van kennis en kunde zal men mij (bij tijd en gelegenheid) vrijwel altijd bereid vinden om vragen naar vermogen te beantwoorden. In enkele gevallen zal men mij zelfs bereid vinden om gecompliceerde zaken uit te zoeken.
                            Op het moment dat er in het openbaar (forum) bedenkelijke, ongefundeerde of soms zelfs misleidende informatie wordt verstrekt kan men verwachten dat hier tegengas op komt. Wanneer dergelijke berichten ook nog eens afkomstig blijken van personen die zelf niet of nauwelijks ervaring hebben met het houden van vogels, maar vervolgens blijven volharden in een stelling die reeds lang haar tegendeel heeft bewezen (dan wel op basis van gemiddelden hooguit tot een percentage resultaat zullen leiden) loop je kans dat daar wat steviger op gereageerd gaat worden.
                            Wat dat betreft is dit forum niet anders dan vele andere.
                            Gezien mijn contacten via dit forum en de reacties en die ik doorgaans mag ontvangen meen ik een heel behoorlijke inschatting te kunnen maken van de wijze waarop mijn inbreng doorgaans wordt gewaardeerd.
                            Daarbij realiseer ik mij echter heel goed dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken.
                            Uw kwalificatie omtrent de periode waarin ik op dit forum actief ben neem ik voor kennisgeving aan.
                            Het staat u uiteraard vrij om een klacht in te dienen bij de moderator.
                            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

@ rupicola zeer mooi geantwoord
                              ik heb je hoog in het vaandel staan qwa antwoorden en kennis

Opmerking

Working...
                              X