Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cubavinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• cubavinken

hoi, heb momenteel span cubavinken met jongen in het nest in een grote broedkooi. ook heb ik een cubavinkvrouw in de voliere waarvan de man zich heeft verdronken, deze pop is erg onrustig-lijkt mij- en er is moeilijk aan een man te komen in een straal van ong. 30 km rondom assen. wel verderweg,maar dan word het een dure vogel. mijn vraag is : als de jongen zijn uitgevlogen en bij de ouders weg kunnen, kan ik dan de pop bij het stelletje zetten? ze hebben nog maar 1 nest gehad, dus wil ik nog een ronde wagen.
    dan een andere vraag. vanwege gemengde voliere hebben zilverbekjes zich gekruist met binsenastrildes. dit gaf leuke vogeltjes die vrijwel de hele dag lekker kwetteren. zijn deze vogels nou onvruchtbaar? het liefst geen reacties in de vorm van - dit moet je niet willen of zo. daar is al genoeg over gediscuseerd. alvast bedankt voor jullie-s inzet. de mazzel. jan

moet dit topic niet onder: "tropische vogels" ipv "japanse meeuwen" ?

maargoed, waarom zet je de jongen van de cubavinken niet gewoon in de voliere samen met de overgebleven cubavink pop? en laat je je koppel gewoon nog een nestje doen.

Opmerking

Geen idee of ze wel of niet vruchtbaar zijn maar wil je laten weten dat onze binsen en zilverbekken ook contact maken met elkaar, ik heb ze nog niet op elkaar zien zitten maar baltsen doen ze wel over en weer.

Heb je een foto van die mix?

Sneu dat die Cuba verdronken is. Heb je zo'n diepe vijver in de voliere?

Verder kan ik je helaas niet helpen. Hoop dat iemand een Cuba voor je weet.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
        moet dit topic niet onder: "tropische vogels" ipv "japanse meeuwen" ?

maargoed, waarom zet je de jongen van de cubavinken niet gewoon in de voliere samen met de overgebleven cubavink pop? en laat je je koppel gewoon nog een nestje doen.
        das ook een idee. zag net dat er 1 jong was uitgevlogen en die kan {kunnen} pas over 3 weken de voliere in. maar zou het kunnen- over 3 week de pop bij het stel te plaatsen? kan het natuurlijk uitproberen maar als er iemand is die zegt dat dit problemen geeft , dan doe ik het bij voorbaat niet. gr.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
          Geen idee of ze wel of niet vruchtbaar zijn maar wil je laten weten dat onze binsen en zilverbekken ook contact maken met elkaar, ik heb ze nog niet op elkaar zien zitten maar baltsen doen ze wel over en weer.

Heb je een foto van die mix?

Sneu dat die Cuba verdronken is. Heb je zo'n diepe vijver in de voliere?

Verder kan ik je helaas niet helpen. Hoop dat iemand een Cuba voor je weet.
          hij is verdronken in het badje aan buitenkant broedkooi.
          de kop is wat rood. zal proberen fotoos te plaatsen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door janjurjen
            hij is verdronken in het badje aan buitenkant broedkooi.
            de kop is wat rood. zal proberen fotoos te plaatsen.
            hier is er 1
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

hier is er 1
              het is tweede van rechts

Opmerking

das ook een idee. zag net dat er 1 jong was uitgevlogen en die kan {kunnen} pas over 3 weken de voliere in. maar zou het kunnen- over 3 week de pop bij het stel te plaatsen? kan het natuurlijk uitproberen maar als er iemand is die zegt dat dit problemen geeft , dan doe ik het bij voorbaat niet. gr.
                het kan flinke problemen geven als je die overgebleven pop bij dat koppel in een broedkooi doet. cubavinken kunnen flinke vechters zijn. wij hebben er ook al flink een aantal verloren, poppen en mannen. maar juist die felheid in de cubavinken geeft ze karakter en dat vind ik fantastisch aan deze vogels.

houd dus dat koppel gewoon bij elkaar en niets erbij. (in ieder geval geen andere cubavinken)

Opmerking

Lekker de losse pop verkopen en de hele familie de buitenvoliere in.

Van de Cubavink moet je eigenlijk maar 1 koppel hebben.

Het is idd. vragen om ellende als je ze samen zet.

Ouders en jongen kunnen de eerste tijd wel nog samen.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

bastaard

volgens mij is de vogel op je foto gewoon een binsenastrilde welke nog niet geheel door de rui is.

als het wel een bastaard mocht zijn is deze in ieder geval niet inzendbaar op en tt omdat niet beide ouders ichtbaar zijn.

Opmerking

hier is er 1
                      Die met het streepje (foto)? Ziet er niet verkeerd uit. Leuk!

ps. ik was te snel met reageren.
                      De tweede van rechts dus. Daarvan dacht ik dat het een jonge bins was. Degene links vond ik twijfelgeval zo op de foto.
                      In ieder geval mooie vogeltjes.
                      Ik las over tt in een andere post. Wij doen verder geen tt dus niet erg als er een keer een mix komt.
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Het is zeker een bastaardje als je kijkt naar de snavel(vorm) zie je daar duidelijk het zilverbekje in.
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

ik zou nog wel een foto willen zien eigenlijk want bij deze foto valt de zon heel fel op de kop/snavel

Opmerking

Working...
                            X