Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke soort bij Blauwfazantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke soort bij Blauwfazantjes

Goedendag,

Ik heb sinds vrijdag een vluchtje gekocht en ingericht.
    De maten zijn: 150cm breed x 60cm diep x 200cm hoog.

Nu heb ik hier 1 koppel Blauwfazantjes in, naast dit koppel wil ik nog 1 koppel Afrikaanjes indoen, maar dit moet niet ten nadelen gaan van de kweek.

Persoonlijk zat ik te denken aan 1 koppel vuurvinken, maar deze schijnen teveel op Blauwfazantjes te lijken qua gedrag, nest keuzes, etc.

Wie geeft mij advies? Is dit wel mogelijk? Of weet iemand nog een ander soort wat er perfect bij past? Gaarne wel een Afrikaans soort.

Gr. Martijn
    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Tijgervinken (geen afrikaanse, ik weet het)?
    Gaan meestal hun eigen weg en zijn veelal niet lastig.

Opmerking

mozambiquesijsjes?
      M.v.g. Bartel

Opmerking

hier zijn genoeg Afrikaantjes te vinden, veel succes

ps. kende je scap al? en was je hier al lid van?

Opmerking

Goedendag,

ja ik ben idd lid van de Scap.

Het probleem met de meeste Afrikaantjes is, dat ze vrij agressief zijn.

Dus mozambiquesijsjes, dat word m zowiezo al niet. Veel te territoriaal!

Tijgervinkjes zou een optie kunnen zijn ja, ze vallen wel binnen de Afrikaantjes voor de Scap.

Heeft iemand ervaring met Oranjekaakjes? Populier zei, dat dit een prima optie zou kunnen zijn, hebben meerdere mensen hier ervaring mee???

Gr. Martijn
          Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Oranjekaakjes zijn zeker een goede optie, heb er geen ervaring mee U kunt ook blauwkop blauwfazantjes nemen. Moet u wel een bewezen koppel kopen anders krijgt u bastaarden.
            M.v.g. Bartel

Opmerking

Hallo Martijn,

Hier is een leuke site/blog van Alex, hij is helaas met de vogelhobby gestopt.

Maar erg leerzaam en veel praktijk ervaringen.

Kijk maar even:

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Michael,

bedankt voor de zeer leerzame links!!!

Nog meer mensen, goed tips of ervaringen met een bepaald soort bij de blauwfazanten??

Gr. Martijn
                Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Napoleonnetjes? Of Sint Helena fazanten?

Dit zijn volgens mij wel verdraagzame en sociale vogels. Ik weet niet of je hier al mee gekweekt hebt, maar deze soorten schoten mij te binnen.

Veel plezier met je mooie vlucht en je blauwfazanten.

Volgens mij gaan blauwkopblauwfazanten en blauwfazanten samen niet goed qua territoriaal gedrag. Misschien gaat het ook wel goed ik heb hier geen ervaring mee.

Gr.

Opmerking

Lees net populier zijn reactie over Sint Helena's. Was beetje te snel met de reactie.

Opmerking

de kwartel astrilde zijn natuurlijk hele andere broedende vogels.
                      oranje kaakjes zitten ook nog wel eens in het gras op de grond.
                      anders kom je inderdaad bij de sint helena of napoleonnetjes
                      ik weet niet hoe teugel astrilde zich houden?
                      goudbuikjes kan ook.
                      gr. Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

blauwfazantjes

Hallo Martijn

Er hoeft niks bij....

Vuurvinkjes,goudbuikjes,oranjekaakjes,bergastrilde enz gaat prima.

Bij mij zit ook alles bij elkaar;dat heb je wel gezien

Vogels die er absoluut niet bij kunnen:
                        blauwkop en angola blauwfazantjes,purper en gewone granaatastrilde en zonastrilde's[aus.].
                        Deze komen uit de zelfde familie en dit word vanaf dag 1 vechten.
                        Serinus soorten:niet doen.

Ben je nog geslaagd bij Henk?

M.vr.gr.Evert-jan

Opmerking

Hallo Evert-Jan,

nee, ik ben niet geslaagd bij Henk. We kwamen er niet uit samen, helaas

Maar ja, dan maar ff geduld hebben he, hoort er ook bij, geduld hebben.

Ik ben nog steeds opzoek naar vuurvinkjes ja, heb nog 2 ruime kooien beschikbaar of ik doe 1 koppel in het vluchtje bij de baluwfazantjes....dus moet ik nog ff zien.

Gr. Martijn

Ps: Hoe gaat het bij jou met de vogels? En de kleine ?
                          Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

blauwfazantjes

Hallo Martijn

Heb ik ook nog wel zitten.
                            Er zijn er weer 4 zelfstandig die nu "kleur bekennen".
                            En weer jongen in het nest.
                            Ze zijn niet geringd.
                            Had ook nog 2 vreemde poppen;dus kan onverwant maken.

Over een paar weken vang ik ze uit de voliere omdat ik nu nog geen onrust
                            wil in de voliere omdat er nog diverse zitten te broeden/jonge hebben.
                            Bel over een paar weken maar even als je nog interesse heb.

M.vr.gr.evert-jan

Opmerking

Hallo Evert-Jan,

ga ik doen!!!!

Bedankt alvast!

Gr. Martijn
                              Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Working...
                              X