Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop bij Gould zetten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pop bij Gould zetten?

Hallo,

Ik heb 1 gouldamadine man. Ik wil daar graag een andere Gould bij zetten en dan een popje. Is het mogelijk daar een willekeurige pop bij te plaatsen?
    Alvast bedankt.

Groeten Yassie

Volgens mij wel, ik kreeg ook mijn eerste koppel uit een zomaar samengesteld paar, en ze aanvaarden elkaar ook. als er maar geen andere in de buurt is dan neemt de pop de man dan maar aan denk ik.

Want normaal kiest de pop de man, en blijven dan altijd bij elkaar.
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door yassie
      Hallo,

Ik heb 1 gouldamadine man. Ik wil daar graag een andere Gould bij zetten en dan een popje. Is het mogelijk daar een willekeurige pop bij te plaatsen?
      Alvast bedankt.

Groeten Yassie
      waarom niet? zolang het koppel klikt is alles oke

Opmerking

het is zeker mogelijk.
        zeker als je niet willekeurige kleuren kweekt, want dan kan je niet zomaar een willekeurige pop erbij zetten.

Opmerking

helemaal eens. laat de nieuwe gould wel even op quarantaine staan om te voorkomen dat je ziektes verspreid.
          Groeten,

Henry
          zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

gaat zoiets vaak goed dan ,zelf een koppel samenstellen?
            of kan je ze beter laten kiezen

Opmerking

ik combineer altijd zelf me koppels altijd zelf samen heb weinig problemen eigenlijk
              poppen en mannen zitten bij mijn wel na de kweek gescheiden

Opmerking

nog een vraag,koppelen goulds met de zelfde kopkleur beter als met 2 verschillende kopkleuren.of maakt dat niks uit.
                las laatst namelijk dat er verschil in karakter zit,zo schijnen de rode koppen wat veller te zijn dan zwartkoppen of dit waar is weet ik niet.

Opmerking

Van die kopkleuren klopt inderdaad, ,maar dit is bij alle vogels zo. Elke vogel heeft zijn eigen karakter. Je krijgt geen betere broedresultaten naar mijn meningen als je 2 dezelfde kopkleuren bij elkaar hebt zitten ofniet. Tenzij je natuurlijk op kleur of TT gaat kweken, dan word het een heel ander verhaal! Ligt voor het merendeel aan je vogels, de omstandigheden, de kooi de voeding etc. etc. Succes ermee, en laat even weten als we beschuit met muisjes kunnen komen eten!
                  De mensen beelden zich in dat het gefluit van de vogels bedoeld is om hen plezier te doen....

-Mark

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rakkerkuch2
                    nog een vraag,koppelen goulds met de zelfde kopkleur beter als met 2 verschillende kopkleuren.of maakt dat niks uit.
                    las laatst namelijk dat er verschil in karakter zit,zo schijnen de rode koppen wat veller te zijn dan zwartkoppen of dit waar is weet ik niet.
                    In gevangenschap zal het niets uitmaken. Van tijd tot tijd is het beter om zwartkopxroodkop te koppelen. Dit heeft te maken met de hoofdband. Alleen roodkop of orangjekop gaat op de duur die zwarte band vervagen. Daarom moet er ook eens een zwartkop tegen de rode.
                    Wat mij opvalt is dat de karakters van de poppen nagenoeg overeen komt met dat van de mannen. Kopkleur maakt in deze niets uit. Zet je die karakters bij elkaar heb je een vrij aardige kans dat de pop de man accepteert en gaan bouwen aan een stuk toekomst. Voor de rest buiten de broedtijd apart.
                    Jo

Opmerking

oke duidelijk,bedankt voor de reacties.
                      de kweek zit er nu op,maar wil voor volgend jaar een oranje kop witborst man kopen voor bij mijn 3 zwartkop popjes.
                      en hoop dan dat er een koppeltje gaat vormen,als er jongen zijn laat ik het even weten

Opmerking

oke duidelijk,bedankt voor de reacties.
                        de kweek zit er nu op,maar wil voor volgend jaar een oranje kop witborst man kopen voor bij mijn 3 zwartkop popjes.
                        en hoop dan dat er een koppeltje gaat vormen,als er jongen zijn laat ik het even weten
                        Jo

Opmerking

ja ik ga zeker een man kopen die op kleur is,dat gescheiden houden is dat zodat ze met de kweek beter koppelen?
                          als voer krijgen ze inprincipe altijd hetzelfde .tropies zaad gemengt met austr prachtvinken zaad en een klein deel onkruidzaad. op het moment eivoer met brandnetel poeder en zonu en dan een blaadtje groenvoer.en soms torstgiers.is er nog iets ter aanvulling op het menu?

Opmerking

Water
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

ja ik ga zeker een man kopen die op kleur is,dat gescheiden houden is dat zodat ze met de kweek beter koppelen?
                              als voer krijgen ze inprincipe altijd hetzelfde .tropies zaad gemengt met austr prachtvinken zaad en een klein deel onkruidzaad. op het moment eivoer met brandnetel poeder en zonu en dan een blaadtje groenvoer.en soms torstgiers.is er nog iets ter aanvulling op het menu?
                              Het is beter voor de kweek en en zullen zich geen ongewenste paren vooraf gaan vormen.
                              Jo

Opmerking

Working...
                              X