voor tropen kan je je dak houden zoals hij nu is. de diamantduif houd ook van een regenbui bijvoorbeeld
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
starten met tropen
Collapse
X
-
mijn mening
Mijn mening is, geen zebravinken, staan er toch wel om bekend dat ze nestrovers zijn... spitsstaarten ook niet, heb er zelf een koppel van in de voliere, en 't zijn vrij irritante vogels ten opzichte van de rest, constant vervelen bij anderen hun nesten... als een andere vogel van 't nest afgaat, gaan de spitsstaarten er snel op.... en jawel bonje in de tent natuurlijk.....
Mijn combinatie van tropen die tot nu toe goed werkt, uitgezonderd de spitsstaarten dan....
binchenows
cubavinken
binsenastrilde
roodkop papegaai amadines
driekleur papegaai amadines
forbes papegaai amadines
zilverbekjes
st helena fazantjes
japanse meeuwtjes
diamant duifjes
chinese kwartels
spitsstaarten
ceres amadines
Ok mijn voliere is een stukkie groter, maar doe jezelf een plezier, neem cubavinkjes, en papegaai amadines als je nachthok geisoleerd en tochtvrij is...qua tropen vind ik dat persoonlijk heel erg leuke vogeltjes
Qua kosten kun je 't misschien weer beter bij, st helena's, zilverbekjes, japanse meeuwtjes houden, die zijn toch wat goedkoper dan de cuba's en amadines
Succes in ieder geval
Om je een idee te geven, mijn voliere is bijna 30 kuub.... en toch maar 13 koppels
Opmerking
-
ik heb niet gezegd dat ik er niet mee wil kweken maar dat ik met sommige koppels in broedkooien wil kweken.
dan blijven er dus minder koppels in de voliere over en kan de kweek in de voliere ook gewoon verder gaan.manager bij een speech :
vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.
Opmerking
-
en natuurlijk is de voliere sneller vies met meer vogels maar de voliere is makkelijk schoon te maken en dat gebeurt dan ook zodra dat nodig is.
houtsnippers zou ik niet doen in mijn voliere omdat zoals ik al zei de helft open is en als houtsnippers nat worden gaat het al snel schimmelen.
ik heb bij mijn parkieten altijd rivier/metselzand gebruikt. dat droogt erg snel en zo hield ik de voliere in australische stijlmanager bij een speech :
Opmerking
-
heb vandaag een koppel binsen, bichenows en goulds gekocht.
heb ze apart zitten en kan er nu al uren naar kijken. zijn een stuk actiever dan grote parkieten.
morgen de voliere helemaal schoonmaken en ontsmetten.
opnieuw inrichten en beplanten.manager bij een speech :
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking