Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alleen mannen gekweekt.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Zo wat een reacties :-) dank hiervoor.

Ik heb vrij witte/blauwe verlichting 5000K leds en true light bij mij zitten ze ongeveer op 16 uur vol licht. mijn leds dimmen dan rustig. Ik heb verder witte muren en dit aangekleed met wat groene kunst hedra oid. Deze kunst planten heb ik ook in de broed kooien aan de muur hangen.

Over kop keuren ik heb 1 koppel welke zwarkop x zwarkop is deze heeft 5 mannen gegeven
    Dus helaas kan ik nog niet echt zeggen dat dit verschil maakt. ten opzichte van andere kop kleuren

Ik laat mijn vogels in de gemeenschappelijke voliere partners zoeken en zet ze dan appart.

Opmerking

Ik heb niet alle reactie's gelezen, maar bij mij is het meestal de temperatuur die het doet. Hoe warmer,hoe meer mannen, hoe kouder hoe meer poppen. Heeft iets te maken met de x-en y-chromosomen.

Opmerking

Dat zou idd nog wel wat kunnen zijn. Het is bij mij in de bijkeuken altijd warmer als 17 graden met deze temperaturen 23+ t/m 40

Opmerking

wel, ik zou niet graag bij temperaturen van 40 graden willen leven hoor .

Opmerking

Haha Tom ik ook niet maar als het buiten 30 graden is tik mijn bijkeuken de 40 aan...

plat dak en zon op het raam, overigens hebben de tropen het er niet moeilijk mee

Opmerking

zou dit ook opgaan voor valken heb namelijk vorig jaar 14 jongen gekregen uit 3 koppel waar van 2 man en de rest pop
              dit jaar zeer slecht 6 jongen uit 3 koppels allemaal poppen

Opmerking

Dus als ik het zo lees heeft het te maken met eiwit in de voeding, heb hier ook al eerder eens iets over gelezen. Bij mij zou dat wel eens kunnen uitkomen, blijft toch vreemd dat alleen bij de ceresamadines meer poppen worden geboren en bij de andere soorten valt mij dat niet zo op, zal er eens beter op letten, ze krijgen allemaal het zelfde voeding.

Maar misschien kan 1000HrZ eens uitleggen hoe hij zijn goulds gevoerd heeft, misschien begonnen met eivoer toen er pas jongen waren??

Op mijn site heb ik geschreven hoe wij het doen met voeding bij onze vogels zie Page voeding op http://hbgrimmius.webklik.nl/

Gr Harm Berend

Opmerking

Working...
                X