Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gouldamadines

Ik heb gisteren een koppeltje gouldamadines aangeschaft. Ik zou ze bij mijn kanaries willen zetten. Die van de winkel zei dat dat kon maar is dat ook zo?
    Zijn ze monogaam en kan je meerdere koppels bij elkaar zetten? Kiezen ze zelf hun partner of kan je ze ook echt koppelen?
    Kan je ze in de winter buiten laten?
    Ik kan er weinig info over vinden, wel jammer.
    Kunnen gouldamadines kweken met kanaries of gebeurt dat niet?
    Graag wat meer info.
    Groetjes, Ilse

Ha Ilse,

Zou ze zeker niet bij kanaries plaatsen.
    De poppen kiezen de mannen zelf en blijven dan ook vaak bij elkaar.
    Meerdere koppels bij elkaar is best mogelijk tenzij er genoeg ruimte is.
    Het zijn wel gevoelige vogels dus als je ze in de winter buiten wil hebben dient er wel een nachthok aanwezig te zijn. Heb zelf ook goulds en die zijn er wel aangewend maar als ze altijd binnen hebben gezeten zou ik dat niet doen.
    Suc6 met deze prachtige vogels.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door keesspek
      Ha Ilse,

Zou ze zeker niet bij kanaries plaatsen.
      De poppen kiezen de mannen zelf en blijven dan ook vaak bij elkaar.
      Meerdere koppels bij elkaar is best mogelijk tenzij er genoeg ruimte is.
      Het zijn wel gevoelige vogels dus als je ze in de winter buiten wil hebben dient er wel een nachthok aanwezig te zijn. Heb zelf ook goulds en die zijn er wel aangewend maar als ze altijd binnen hebben gezeten zou ik dat niet doen.
      Suc6 met deze prachtige vogels.
      Waarom kunnen ze eigenlijk niet bij kanaries?
      Ik vind ze ook prachtig! Misschien komen er wel meer maar ik ga eerst wat afwachten hoe het met deze verloopt

Opmerking

Ik kweek ze een aantal jaar in een voliere met ook kanaries erbij.
        Je kunt ze gewoon in winter in de voliere laten zitten als ze wel naar binnen kunnen.Ze hebben bij mij tot -16 afgelopen winter buiten gezeten.

De poppen kiezen inderdaad zelf het mannetje uit.

Opmerking

de meningen of kanaries en goulds bij elkaar kunnen zijn verdeeld. Een ervaren gould kweker heeft mij verteld dat ze niet bij elkaar kunnen.

Dat je weinig over goulds kan vinden verbaasd me. In ieder geval kun je op de site van de SNGN kijken ( speciaalclub natuurbroed gouldamadine Nederland)

Zij geven ook een speciaal boek uit de gouldamadine, heel nuttig maar de prijs moet je er wel voor over hebben.

succes met de Goulds
          Rob Koppen

Opmerking

Goedendag,

er staat meer dan genoeg info over "Goulds" op het net hoor.

Zoals al aangegeven op de site van SNGN, maar ook als Lomulder Gouldamadines intikt op google. Dit is 1 van de topkwekers van Nederland, m.b.t. Gouldamadines. Aan zijn site zit ook nog een forum gelinkt, wat zuiver en alleen gaat over Gouldamadines.

Succes!!!!

Gr. Martijn
            Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Jo

Opmerking

er werd verteld dat kanarie het loodje zouden leggen bij goulds in dichte ruimtes
                nou ik heb vanaf november bij me een kanarie tussen de goulds zitten en hij doet het uitstekend .
                in een dichte ruimte.
                buiten zou het gewoon mogelijk zijn wat ze zeggen zou een gould een bepaalde stof bij zich hebben waar een kanarie niet tegen kan .
                helaas heb ik wel goede ervaring ermee .

Opmerking

Ik overweeg om een tweede koppeltje erbij te houden. Ik denk dat ik het er toch ga op wagen ze bij mijn kanaries te plaatsen. Ik zal ze wel goed in de gaten houden. Ik vind ze echt prachtig!
                  Met niet veel info over te vinden bedoelde ik eigenlijk dat ik niet heb terug gevonden met welke andere vogels ze al dan niet kunnen samen gehouden worden.
                  In ieder geval bedankt voor de info.
                  Groetjes, Ilse

Opmerking

er werd verteld dat kanarie het loodje zouden leggen bij goulds in dichte ruimtes
                    nou ik heb vanaf november bij me een kanarie tussen de goulds zitten en hij doet het uitstekend .
                    in een dichte ruimte.
                    buiten zou het gewoon mogelijk zijn wat ze zeggen zou een gould een bepaalde stof bij zich hebben waar een kanarie niet tegen kan .
                    Dat een kanarie het loodje legt van het stof van de Gouldamadines is gedeeltelijk waar.

Als je Gouldamadines en kanaries hebt in 1 (kweek)ruimte, die niet goed ventileert, zullen er weinig kanarie jongen overleven.
                    In een goed ventilerende schuur of buitenvoliere zou het geen probleem moeten geven.
                    Het gaat dus alleen om jongen kanaries die nog in het nest liggen.

Maar dit is een even omstreden kwestie als kiemzaad.
                    De een zweert erbij en de ander moet er niks van weten.
                    Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                      in een dichte ruimte.
                      Hallo ,

ik heb zelf voor een tijd terug 9 waterslagers ( kanaries dus ) met 19 jonge goulds in 1 ruimte gehouden ( slaapkamer/ vogelkamer ) , de kanaries zaten niet in de zelfde kooien als de goulds , 2 ionisators aan , maar na een week had ik het 1e slachtoffer : kanariepop , de rest werd na nog een paar dagen ook ziek , deze gauw verwijderd uit de vogelkamer en na een week in de woonkamer begonnen ze weer wat beter te worden .
                      Ik kan dus duidelijk uit eigen ondervinding zeggen : Kanaries en goulds kunnen niet goed samen in 1 dichte ruimte !.

mvg,

Peter.

Opmerking

ik heb 2 kanaries bij me vogels gedaan gewoon in een voliere binnen een dichte ruimte die gewoon geventileerd werd met lucht reinigers met ionisters erin moet zeggen ze floten wel maar legde niet het loodje .
                        ik was nieuwsschierig wat de mensen zeiden dus heb er geen problemen mee gehad eigenlijk

Opmerking

Weet iemand of er meer vogelsoorten zijn die gevoelig zijn voor Goulds?

Opmerking

Working...
                          X