Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe vogels

Hallo,

Ik wil graag weten wat jullie allemaal doen als je nieuwe vogels aanschaft.
    wat ik zelf doe is 14 dagen apart houden een wormkuur geven en een vitamine kuur.

graag jullie reactie

Gr Gerard
    Gr. Gerard

Ik druppel ze ook eens tegen bloedluis.
    En de vervoerskooi, ontsmet ik volledig.
    Je weet nooit wat je mee binnen hebt gebracht van
    iemand anders.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Dank voor je reactie.
      Maar kan dit geen kwaad ivm de stress die een verhuizing meebrengt?
      Vaak ander voer etcetc.
      Het moet natuurlik gebeuren alleen lijkt het veel voor zo,n vogeltje om te verwerken.
      Ik heb onlangs een span goudbuikjes aangeschaft en ze zitten nu nog apart.
      En ik durf het eigenlijk nog niet aan omdat ze zo kwetsbaar lijken.

Gr Gerard
      Gr. Gerard

Opmerking

ik hou mijn nieuwe vogels 2 weken apart, dan kunnen ze wennen aan jou en je voer, tevens kan je zien of ze wat mankeren. ontwormen is oke, maar dat zou ik doen als ze bij de andere vogels zitten, en dan allemaal tegelijk. vitamine kuur is niet nodig, als jij een goede tropen mengeling geeft, en ze krijgen afwisselend wat fruit, witlof, broccoli, komkommer, dan krijgen ze genoeg vitaminen binnen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo Ton
          Wanneer zou ik deze goudbuikjes bij de andere kunnen doen?
          De voliere is 3x2x1 met een binnenhok van 1.6 bij 0.5 x 0.5 en redelijk begroeid. er is een span goudbuikjes aan het broeden en verder zijn er nog een span st.helena,s en een timbradoman.

Gr Gerard
          Gr. Gerard

Opmerking

het is natuurlijk allereerst zo ongunstig als maar kan om midden in je broedseizoen
            vogels erbij in te plaatsen.
            maar je heb ze vast niet gekocht voor de sier en volgend jaar, dus
            kijk even aan wat de broedende goudbuikjes doen hebben ze wel bevruchte eieren?
            anders kun je ze best erbij in proberen te doen maar ik weet hoe goudbuikjes
            op elkaar reageren vooral op vreemde goudbuikjes in hun territorium dus
            wel even in de gaten houden of ze wel eten etc.
            mocht je wel bevruchte eieren hebben zou ik voorlopig nog even wachten voordat je
            je span erbij zet.
            gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Hallo Ben

Ze hebben nu een broedkooi van 1.20 bij 50x50 dus ze kunnen daar best nog een poosje in blijven.
              In de voliere komen ze volgens mij beter tot hun recht maar ik neem niet de gok dat ze het andere paartje verstoren.
              Ennuhh ik heb ze wel voor de sier.

Gr Gerard
              Gr. Gerard

Opmerking

ja inderdaad in de voliere zijn ze het mooist kweken zou theoretisch ook beter moeten gaan.
                Het zou jammer zijn als je je span niet probeert te gebruiken om jongen erbij te krijgen.
                succes verder met de goudbuikjes en ik hoor graag van je als je jongen heb.

gr.
                Groeten, Ben

Opmerking

Dankje wel Ben.
                  Ik ga zeker proberen om er mee te kweken.
                  Maar wat ik gelezen heb hier valt dat nog niet mee.
                  Daarom wilde ik ook proberen om het in kolonievorm te doen.
                  En heb wat andere soorten uit de voliere gehaald om voor wat rust te zorgen.
                  Als er jongen komen zal ik dat zeker laten weten.
                  Gr. Gerard

Opmerking

Vandaag 1 ei uitgekomen!!!

Hallo Ben
                    Na 2 jaar is het eerste ei uitgekomen nu nog 3 te gaan.
                    Nu maar hopen dat ze op stok komen.
                    Gr. Gerard

Opmerking

Hoi, super!!!

gefeliciteerd dan ben je dit jaar verder als mij.
                      nu voorzichtig met het levendvoer je geeft snel teveel.

gr. Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

Bedankt voor de tip.
                        ik geef +/- 10 stuks buffalo,s en een paar meelwormen maar ze kijken er niet naar om die worden voornamelijk door de st.helena,s gegeten.
                        Maar ik heb gehakselde houtsnippers en daar zitten ze heel veel in te pikken.
                        Ook staan er redelijk wat planten en struiken ook daar zie ik ze jagen op van alles en nog wat.
                        Verder voer ik trosgierst ,tropenzaad.negerzaad,rode millet,en veel bossen gras en onkruidzaden wat ik maar kan vinden op verwilderde veldjes. Fruit wordt ook aangeboden maar ze nemen er niets van tot nu toe.
                        Vandaag even gekeken en zag 2 pluizige bolletjes zo groot als een flinke doperwt.nu nog 2 eitjes te gaan!!
                        Gr. Gerard

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door 1964gerard1964
                          Bedankt voor de tip.
                          ik geef +/- 10 stuks buffalo,s en een paar meelwormen maar ze kijken er niet naar om die worden voornamelijk door de st.helena,s gegeten.
                          Maar ik heb gehakselde houtsnippers en daar zitten ze heel veel in te pikken.
                          Ook staan er redelijk wat planten en struiken ook daar zie ik ze jagen op van alles en nog wat.
                          Verder voer ik trosgierst ,tropenzaad.negerzaad,rode millet,en veel bossen gras en onkruidzaden wat ik maar kan vinden op verwilderde veldjes. Fruit wordt ook aangeboden maar ze nemen er niets van tot nu toe.
                          Vandaag even gekeken en zag 2 pluizige bolletjes zo groot als een flinke doperwt.nu nog 2 eitjes te gaan!!
                          Haha leuk, maar hoe wou U ze ringen?
                          Met vriendelijke groet:
                          Henk.

Opmerking

Je zou eens kunnen proberen om fruitvliegen te geven?
                            anders zelf een bak met fruit afdekken met gaas hier komen vanzelf
                            fruitvliegen op af.
                            Groeten, Ben

Opmerking

Ik heb de vogels voor mijn plezier dus ringen hoeft niet zo nodig.
                              Kanarie,s vond ik al lastig dus dat deed mijn vrouw..
                              En deze jongen gaan sowieso niet weg ik wil graag meerdere koppels aanhouden.

Ben
                              Welk soort fruit trekt veel vliegen aan? Appel en sinaasappel ligt er al maar daar zie ik niet zoveel vliegen op.
                              Gr. Gerard

Opmerking

Working...
                              X