Mededeling
Collapse
No announcement yet.
man en pop japanse nachtegaal...
Collapse
X
-
Een week is misschien wat kort om dat te beoordelen. Laat de vogels eerst de voor hun nieuwe ruimte ontdekken en een vaste slaapplaats vinden.
Er is overigens wel wat verschil te zien ook aan de vogels.
OP het forum van de Speciaalclub Vruchten- en Insectenetende Vogels staat een duidelijk uitleg.
Groet Ton,
www.allevogels.nl
-
Bedankt voor de reactie, volgens mij gaat het nu inderdaad al wat beter. En wat het verschil tussen man en pop betreft, bij mijn koppel is er inderdaad best wel goed verschil te zien.
De pop is veel lichter van kleur, de buik is bijna lichtgrijs en ook de rug is niet echt de kleur die de man wel heeft je zou bijna zeggen in het geheel opgebleekt en ook veel minder strak verendek heeft. Maar het schijnt dat de pop altijd binnen heeft gezeten en de man buiten, je kan ook merken dat de pop wat vreemd tegen bv. spinnetjes (welke ik gevangen had) staat. terwijl de man er gelijk op afvliegt.
Nu strooi ik over de buffalo`s en meelwormen spirulina, wat er goed schijnt te wezen voor oa. het verenpak (Het is 's werelds rijkste bron van vitamine B12 en het anti oxidant beta-caroteen (20 keer hoger als wortelen).
Dus even afwachten of de pop wat mooier van kleur zal worden.
Opmerking
-
Gaat vast goedkomen. Alleen, wees niet al te royaal met de spirulina. Voor alle, dus ook voor deze prima toevoeging geldt: overdaad schaadt.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Je kunt de meelwormen er ook mee voeren, een stukje appel bestrooien met spirulina en dat in de meelwormenbak leggen. Wat erin zit nemen de vogels zeker op.
Ik gebruik al tijden spirulina van Avian, ruikt fris en blijft in de pot ook heel lang goed. Ook de meelwormen lijken het wel kekker te vinden dus.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking