kunnen tijgervinkjes in de winter in een voliere die tochtvrij is afgesloten en een onverwarmd binnenhok heeft????
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tijgervink in winter buiten?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joankunnen tijgervinkjes in de winter in een voliere die tochtvrij is afgesloten en een onverwarmd binnenhok heeft????
bijna altijd het verwarmde nachthok in gaan,
Nu weet ik natuurlijk niet of ze dit allemaal doen
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joankunnen tijgervinkjes in de winter in een voliere die tochtvrij is afgesloten en een onverwarmd binnenhok heeft????
ik stook in het binnenhok maar ze kunnen wel naar buiten en zaten overdag in de sneeuw buiten
Opmerking
-
het te koud wordt. Ze kunnen het misschien wel overleven maar,
je doet je vogeltjes er geen plezier mee. Ik zou het niet doen.
Groeten Rob
Opmerking
-
Tropen zijn en blijven tropen.
Het feit dat onverwarmd gehouden tropische vogels niet doodgaan in de winter wil niet zeggen dat ze dan ook juist gehuisvest zitten.
In dit deel van Europa kunnen we stellen dat de winters bepaald niet constant zijn.
Er komen dan ook veel (uiterste) verschillen voor in deze periode.
Gedurende mijn jarenlange ervaringen met kleine tropen (ook tijgervinken) heb ik veelvuldig kunnen constateren dat kleine tropen prima buiten kunnen en willen vertoeven op mooie winterse dagen, maar bij gure en snijdende weersomstandigheden zoeken ze beslist de beschutting van een nachtverblijf op.
Mijn ervaring is dat dit soort vogels het beste gedijen als ze kunnen beschikken over een nachtverblijf dat minimaal vorstvrij wordt gehouden.
Daarnaast zorg ik altijd voor ruim voldoende gelegenheid voor de vogels om slaapnesten te kunnen betrekken.
Grote bossen riet, hooiwand achter grof gaas etc.
Op deze wijze hoeft het energieverbruik (om lage of zeer lage temperaturen te kunnen overleven) niet maximaal te worden aangesproken en dat vergroot uiteindelijk ook de totale overlevingskansen.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
In mijn vorige (FF snel ingetikte) bericht staat weliswaar minimaal vorstvrij, maar zoals Andre 44 aangeeft is overwinteren bij een temperatuur van rond de 15 graden uiteindelijk natuurlijk de meest veilige optie!
Simpelweg omdat dan het geringste uitvalpercentage te verwachten is.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking