Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruinborstrietvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bruinborstrietvinken

Sind vorig jaar ben ik begonnen om steeds minder nestkasten im mijn voliere te hangen want ik wil graag dat ze, zo natuurlijk mogelijk, zelf nesten maken in de ( dichte) begroeiing en nu heb ik ook een koppel bruinborstrietvinken die een nest in een conifeer hebben gemaakt, vandaag zag ik er 4 eieren in liggen, nooit geweten dat die dat ook doen !!

wat had je dan gedacht? die bruinborsten krijgen in het wild ook geen nestkastje hoor.

of bedoel je die 4 eieren? nou iedere vrouwelijke vogel legt zo nu en dan eens een ei, in het broedseizoen ofzo

Opmerking

Is ook toevallig. Heb dan wel geen nestkastjes weggehaald maar hebben bij mij ook een nest in een conifeer gebouwd. Het lukt me tot nu toe alleen niet jongen op stok te krijgen.Of de jongen worden niet uitgebroeid of een andere keer zijn ze ineens spoorloos verdwenen.?

Opmerking

bij mij in de voliere, maken ze ook nestjes in de planten, hoewel er nestkastjes genoeg hangen. sommige vogels volgen hun natuur, en maken er liever zelf 1. dat vind ik persoonlijk ook beter, enige nadeel is dat je niet elk nest ziet, en of er slecht bij kan om te ringen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

das inderdaad wel lastig Tom maar met een theelepeltjs lukt het tot nog toe meestal wel om de jongen uit het nest te halen.en ja, je hebt gelijk, soms zijn de nesten inderdaad lastig te vinden maar ik moet toegeven dat ringen voor mij niet echt een pre is, ik vind het houden van vogels op deze manier veel te leuk om me daar druk om te maken.

Opmerking

Ook hier maken ze vrijstaande nesten die ze tussen de beplanting bouwen, soms een heel gezoek maar als er jongen zijn ga je gewoon op het gepiep af Ceresamadines en Bruinborst rietvinken bouwen hier in (zie foto). Moet wel zeggen de Ceresamadines bouwen sneller zelf een nest dan de Bruinborsten die zoeken toch meestal een nestkastje uit.

Gr Harm
            Op onze site is meer te lezen over de Bruinborstrietvinken
            Onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

Opmerking

nou nou dat ziet er erg mooi uit zeg. als ik een bruine borst had dan had ik ook daar mn nestje gebouwd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
                Ook hier maken ze vrijstaande nesten die ze tussen de beplanting bouwen, soms een heel gezoek maar als er jongen zijn ga je gewoon op het gepiep af Ceresamadines en Bruinborst rietvinken bouwen hier in (zie foto). Moet wel zeggen de Ceresamadines bouwen sneller zelf een nest dan de Bruinborsten die zoeken toch meestal een nestkastje uit.

Gr Harm
                Op onze site is meer te lezen over de Bruinborstrietvinken
                Onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

Mooi Harm Berend! dat ziet er goed uit, ja, bij mij ook maken de serussen ook hun eigen nesten, de rietvinken had ik van een kennis die ze in een kooi hield maar daar wilden ze niet broeden, toen heb ik ze meegenomen en in mijn voli los gelaten, binnen 4 weken hebben ze een nest gemaakt in een conifeer die naast de vijver staat, ik heb een vijver in de volie met riet planten.
                Bedankt voor je reactie, succes ermee, Harm

Opmerking

Working...
                X