Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meeuwenziekte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• meeuwenziekte

Goedeavond,
    ben al lang niet meer aanwezig geweest door drukke werkzaamheden.
    Wil de hobby weer beter oppakken en heb een paar granaatastrildes aangeschaft.Deze waren natuurbroed.
    Nu is er een discussie ontstaan tussen mij en een andere kweker dat ik toch japanse meeuwen moest gebruiken.(wat ik eigenlijk niet wil)
    Daardoor moest ik ook op passen voor de "japanse meeuwen ziekte".
    Nu is mijn vraag wat ze bedoelen met meeuwenziektes ,kunnen de andere vogels het ook krijgen, hoe moet je dat voorkomen of bestrijden.
    Alvast bedankt.
    Gr
    Jan

ziekte

op de site van de belgische zebravinken club staat een artikel welke de door jouw bedoelde ziekte behandeld.

Opmerking

Meeuwtjes zijn heel vaak "drager" van flagelaten, soort zweepdiertjes. De meeuwtjes zelf lijken er geen of weinig last van te hebben, maar de jongen van andere soorten verzwakken er vaak ernstig door.

Ik zou helemaal geen pleegouders gebruiken, ook granaatastrildes kunnen zelf prima jongen grootbrengen.
      Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Ik zou zeggen eerst proberen zonder. ( Niet na een jaartje opgeven ? )
        Maar als het niet lukt is het echt geen schande om meeuwen te gebruiken.
        Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

geen idee wat de meeuwen ziekte is maar wat ik wel weet is dat het niet zo makkelijk is als het lijkt granaten onder meeuwen
          je moeten zorgen dat ze nog geen jongen hebben gehad
          niet te jong zijn
          zodra ze hun eigen jongen hebben gehad zijn ze aan die gewend want granaten zien er heel anders uit

Duco
          Duco

Opmerking

zomaar even een vraag hoor: waarom zou je het met meeuwen doen, als je het zelf al niet wilt doen, maar omdat een ander het zegt?

overigens moet men voorzichtig zijn met de natuurbroed granaatastrildes voordat alle granaten "het product" zijn van meeuwen

dus doe a.u.b. gewoon natuurbroed, er is nl. niets beters.

Opmerking

Ben het helemaal met van Tuijl eens, op 1 ding na.

Het is makkelijk gezegd dat natuurbroed het beste is, maar je hebt hier te maken met vogels die niet alleen moeilijk te kweken zijn, maar ook nog eens aardig duur zijn..

Dus eerst zonder proberen, dat is inderdaad het beste. Maar als het na een paar jaar niet lukt zou ik het persoonlijk toch met meeuwen proberen.
              Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

Geld

er zijn kwekers die de eieren van de vogels weghalen, en onder pleegouders leggen, om zo meer jongen groot te krijgen. dat gebeurd onder meer met meeuwen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

en ik denk dat het kopje wat jij er boven gezet hebt Ton. genoeg zegt.

Opmerking

Meeuwenziekte

Hallo,
                    ben zelf ook zeker een voorstander van natuurbroed. Probeer dus zeker om deze vogels zelf de jongen groot te laten brengen. Er is mij gezegd dat deze vogels last konden hebben van een "meeuwen ziekte"en dat je ze met medicijnen moest behandelen.
                    Is dat dan waar en moet ik actie ondernemen.
                    Ben zelf geen voorstander van prefentief medicijnen te geven.

Opmerking

krijgen de granaatastrildes deze ziekte zoals ieder andere ziekte of krijgen ze deze wanneer ze zijn opgevoed door japanse meeuwen?

Opmerking

handiger?

Ben het helemaal met van Tuijl eens, op 1 ding na.
                        Is het niet gemakkelijker om die discussie bij elkaar op de bank te voeren?

Groet,

Rob.

Opmerking

je zou eens moeten weten Rob, je zou eens moeten weten

Opmerking

slapen doen we 's nachts

je zou eens moeten weten Rob, je zou eens moeten weten
                            Zou je niet kunnen bedenken dat Rob het al weet? Dus; graag geen een-tweetjes vanaf de sofa........

Groet,

Rob.

Opmerking

Als de vogels nu gezond zijn, zou ik zeker niet gaan kuren met wat dan ook. Laat ze lekker wennen en zorg dat ze in topconditie komen, dan gaat het vast helemaal goed zonder hulpmiddelen.

Succes.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X