Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwkopblauwfazantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Blauwkopblauwfazantjes

Beste vogelliefhebbers,
    ik heb sinds 3 jaar een voliere(met een binnenhok dat in de winter verwarmd wordt)met zebravinken,gould amadines en blauwkopblauwfazantjes.
    Nu heb ik het volgende probleem;vorig voorjaar(mei) een koppeltje blauwkopblauwfazantjes gekocht waarvan de pop na een week of vier dood ging.
    Ik vond dit erg jammer maar heb verder geen oorzaak gezocht.
    Nu heb ik drie weken geleden weer een koppeltje gekocht en heb ik hetzelfde; de pop is dood.
    Ik heb op meerdere plaatsen voer en vers water staan en zag(zie) de blauwkoppen eten en drinken,de goulds zijn op dit moment wel wat dominant(ik vermoed omdat ze net jongen hebben).
    Heeft er iemand een verklaring voor of heb ik gewoon 2x pech?
    Groet Eric.

Wat was de conditie van de blauwkopblauwfazant poppen? Wat voer je?
    Kan het legboor zijn geweest, heeft mij ook weleens een blauwkopblauwfazant pop gekost.

Gr.

Opmerking

Idd. Legnood kost je vaak je poppen.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

De conditie van de pop was even goed als de man,en die doet het goed.
        Als voer krijgen ze een tropenmix,eivoer en er hangen altijd een paar bosjes trosgierst.
        Wat is legboor of legnood?ik ben niet thuis in allerlei termen(maar domme vragen bestaan niet zeggen ze altijd).
        Groet Eric.

Opmerking

kan
          Oorspronkelijk geplaatst door eric bol
          De conditie van de pop was even goed als de man,en die doet het goed.
          Als voer krijgen ze een tropenmix,eivoer en er hangen altijd een paar bosjes trosgierst.
          Wat is legboor of legnood?ik ben niet thuis in allerlei termen(maar domme vragen bestaan niet zeggen ze altijd).
          Groet Eric.
          Legboor ken ik niet, die hebben bv. sprinkhanen om eieren in de grond te leggen

Legnood is als een pop haar eitje niet kwijt kan, maar dat moet je maar even opzoeken met de zoekmachine op dit forum.
          Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
            kan

Legboor ken ik niet, die hebben bv. sprinkhanen om eieren in de grond te leggen

Legnood is als een pop haar eitje niet kwijt kan, maar dat moet je maar even opzoeken met de zoekmachine op dit forum.
            Legboor is mijn fout. De woordcorrectie van de iPad kan ik nog niet aan wennen.
            Ik bedoelde uiteraard legnood.

Gr.

Opmerking

Dacht ik al Kornelis

Ik heb het ook wel eens als ik snel even de fouten haal uit mijn tekst met de spellingscontrole, dan wordt er ook wel eens een ander woord geplaatst als ik niet oplet.

Denk ook dat in de woordcorrectie van ipad het woord legnood ook niet voorkomt
              Groeten Michael

Opmerking

Dank voor jullie reactie's.

Opmerking

Hoi Eric,

Ik zou het wel serieus oppakken en toch even verder kijken wat je kan
                  doen als verbetering. Je kan poppen verliezen door legnood maar
                  waarom zou het niet iets anders zijn? blijft apart dat je het al gelijk met
                  2 poppen heb natuurlijk. Zelf hou ik mijn vogels de eerste tijd binnen
                  en daarna zet ik het luikje open zodat ze vanzelf naar buiten gaan.
                  ik voer ook binnen als ze eenmaal het voer goed weten te vinden dan
                  moeten ze zich zelf maar zien te redden ik zie dan ook dat mijn vogels
                  snachts binnen zitten en heb al 2 jaar geen legnood probleem meer.
                  ik probeer het nachthok wel boven de 16 graden te houden maar is vaak tegen de 20 graden.

gr. Ben
                  Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                  X