Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spitsstaartamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Spitsstaartamadine

ik heb een koppeltje SPITSSTAARTAMADINE deze hebben nu al 8 eitjes gelegd klopt dit .

erik

dan denk ik dat je 2 poppen hebt. plaats een een foto van de beiden.

groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Als de twee vogels naast elkaar zitten zie je dan wat verschil in de bef? De man heeft deze wat breder. Het kopje is ook wat breder. Maar de verschillen zijn eigenlijk minimaal zodat je ze het beste kan vergelijken als ze naast elkaar zitten. Mijn pop op deze manier circa 6 weken uitgezocht en ze hebben nu twee jongen die gisteren geringd zijn geworden.
      8 eieren is wel uitzonderlijk. Ik wil niet zeggen onmogelijk maar heb twijfels. Goulds kunnen er ook wat van. In de regel broed het vrouwtje maar het mannetje ook zij het minder. Goed observeren en nadat het laatste ei is gelegd 5 dagen wachten en je kan kijken of ze bevrucht zijn.
      Jo

Opmerking

Als je ze een tijdje observeert of naar luistert moet je ongetwijfeld het mannetje een zacht melodietje horen fluiten. is dit niet het geval dan zal je met 2 poppen zitten.
        Als je naar een gespesialiserde vogelhandelaar gaat, die kan je met 99% zekerheid een mannetje geven.
        Poppen zijn moeilijker te herkennen.

Greetz Leffe

Opmerking

Working...
        X