Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zang van de japanse nachtegaal...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zang van de japanse nachtegaal...

Mijn vraag: waar kan ik een geluidsfragment of cd van de zang van de japanse nachtegaal horen??
    Er is wel zang van de gewone nachtegaal te horen, maar van de japanse nachtegaal is er niets te vinden.
    Wie kan mij helpen.
    Alvast bedankt.

inderdaad nog niet zo gemakkelijk

Kijk hier eens even, ik weet niet of ie er tussen zit maar kans is er zeker. Heb er even geen tijd voor nu.

Nou, toch gelukt, hier is ie met een korte sound: http://www.cc.kyoto-su.ac.jp/informa...ds/uguisu.html
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ok, bedankt. Ik zal eens kijken of er verder nog iets tussen zit.

Opmerking

zang japanse nachtegaal

Kijk op het forum van de speciaalclub van insecten en vruchtenetende vogels.
        Daar kun je via een link luisteren naar een stukje zang en kun je de roep van de pop horen. Het staat onder het stukje geslachtsverschil bij de japanse nachtegaal.

gr.
        Ime

Opmerking

Ime

geef ff iets meer informatie want ik kan het op deze manier (nog niet) vinden.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Gevonden, bedankt. Enkel zou ik best een wat langer stuk zang willen beluisteren.
            De japanse nachtegaal staat erg bekent om zijn zang, maar er is maar heel weinig van te horen/te vinden. (bestaat er geen cd??)
            Het schijnt dat je de zang van de jap. nachtegaal best nog wel verder kan ontwikkelen met het geluid van een goede voorzanger of een cd met zang van de jap.naghtegaal.

Opmerking

Heb eens op deze site gekeken (na registratie) maar ook hier staat weinig of niets op. Wel de zang van de gewone nachtegaal.
              Ook verder op internet kan ik weinig vinden na de opgeven namen ingevoerd te hebben (Pekin Robin, Pekin Nightingale, Chinese Nightingale and Japanese (Hill) Robin)

Opmerking

Weer een wereld sound

Even kijk bij: Pekin Robin (Leiothris lutea) (124 KB)

Is een onderdeel van deze: http://members.tripod.com/Thryomanes/BirdSounds3.html
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Deze had ik al gevonden, maar helaas ook weer een kort stukje. iedergeval toch bedankt.

Opmerking

Working...
                  X