Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe Sint Helenafazantje in de winter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoe Sint Helenafazantje in de winter?

Hoe houden jullie het Sint Helenafazantje in de winter?
    Ons nachthok wordt vorstvrij maar in de beschrijving staat dat deze vogel boven de 5 graden moet blijven.

Klopt het dat: (quote) Tijdens het broeden dienen aan de vogels alleen zaden te worden verstrekt omdat bij het verstrekken van teveel dierlijke eiwitten vaak de pas uitgekomen jongen in de steek worden gelaten en al weer met een volgend legsel wordt begonnen?

Heel graag jullie ervaring.

Groetjes, Chantal.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Afgelopen winter heeft mijn koppeltje de hele winter buiten vertoefd, savonds wel in het geisoleerde (onverwarmde nachthok) Alleen toen het snachts onder de -8 kwam heb ik een vorstbegrenser er in gezet. Toen het overdag ook zo koud was heb ik hem aan laten staan en het nachthok dicht gehouden zodat de warmte er goed in bleef.
    Groet,

Daniel

Opmerking

Mijn helena's hebben hele winter buiten gezeten. Wel met vorstvrij nachthok, maar ze zaten het liefst buiten. Over het voeren van alleen zaad kan ik nog niks zeggen, want ben er achter gekomen dat ik 2 mannen heb. Maar ik zal ze tijdens het broeden wel eivoer geven, alleen niet te veel.

Opmerking

Opmerking

Ik heb ze nog niet laten broeden, maar ze eten met de rest mee, zaad,trosgierst,eivoer,pinky's en onkruiden......
          Groet,

Daniel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
            Hoe houden jullie het Sint Helenafazantje in de winter?
            Ons nachthok wordt vorstvrij maar in de beschrijving staat dat deze vogel boven de 5 graden moet blijven.

Klopt het dat: (quote) Tijdens het broeden dienen aan de vogels alleen zaden te worden verstrekt omdat bij het verstrekken van teveel dierlijke eiwitten vaak de pas uitgekomen jongen in de steek worden gelaten en al weer met een volgend legsel wordt begonnen?

Heel graag jullie ervaring.

Groetjes, Chantal.
            Pas op met dierlijke eiwitten, bij een teveel worden ook
            andere soorten te driftig en slepen de jonge vogeltjes
            uit het nest.

Groeten Rob

Opmerking

Opmerking

Doe er mee wat je wilt, teveel dierlijke eiwitten heeft mij
                helaas in de voliere mijn jonge dornastrildes gekost.

Groeten Rob

Opmerking

Ik vond de St. Helena's helaas minder leuk, ze waren erg nieuwsgierig en gingen mij te veel de nesten van de Blauwfazantjes bezoeken en stoorden daar de vogels mee. Heb ze al gauw weg gedaan.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik heb ook 3 sint helenafazantjes....
                    Bij mij hebben ze de winter ook goed overleeft!
                    Terwijl ik alleen over een tochtvrij nachthok beschik.
                    Ze gingen elke avond op stok en hebben zelfs rond -18 overleeft!
                    Best fijn dat mijn helenas best sterk zijn
                    Enige wat ik graag van ze zou willen zien is een nest met jongen....Maar dat komt er nog niet van...

Opmerking

Hopelijk lukt het om aanstaand weekend de eerste vogeltjes te gaan kopen..
                      Genoeg leuke vogels die op het lijstje staan. Echt eisen hebben we verder niet omdat het puur hobbymatig is.
                      De voliere wordt mooi en schiet lekker op. Groot genoeg dus de vogels kunnen heerlijk vliegen.
                      Fijn om te lezen dat de meeste vogels toch wel 'tegen een stootje kunnen'.

Opmerking

Opmerking:

Het feit dat dit soort vogeltjes niet doodgaan bij (laten we zeggen -15 graden Celcius) wil niet zeggen dat ze dan ook verantwoord gehuisvest zitten/verzorgd worden.

Het zijn en blijven wel vogels uit tropische- en subtropische gebieden.

Voor degenen die (om welke reden dan ook) geen verwarming in hun vogelverblijf of verblijven hebben zijn talloze andere opties (vogelsoorten) beschikbaar.
                        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jorik
                          Ik heb ook 3 sint helenafazantjes....
                          Bij mij hebben ze de winter ook goed overleeft!
                          Terwijl ik alleen over een tochtvrij nachthok beschik.
                          Ze gingen elke avond op stok en hebben zelfs rond -18 overleeft!
                          Best fijn dat mijn helenas best sterk zijn
                          Enige wat ik graag van ze zou willen zien is een nest met jongen....Maar dat komt er nog niet van...
                          De vogels zijn nu nog aan het bijkomen van een zware winter, daar is zo veel energie in gestoken om te overleven bij - 18 dat ze geen energie meer hebben om nesten te produceren.

Bij mij gingen de tropen s'winters naar binnen op +18 graden, zodra ze in het voorjaar naar buiten gingen had ik ook meteen nesten.
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik weet het niet.... Persoonlijk denk ik dat het door het weer komt...
                            Het regent steeds en heeft tot nu toe slechts 2 week goed weer gehad.
                            Toen gingen de sint helenas ook met sisal in de weer... maar sinds dat rot weer willen de meeste vogels bij mij niet over tot nestbouw.
                            En qua energie? Ja, het zou natuurlijk kunnen... Maar ik zie geen verschil qua gedrag of gezondheid ten opzichte van vorig jaar

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jorik
                              Ik weet het niet.... Persoonlijk denk ik dat het door het weer komt...
                              Het regent steeds en heeft tot nu toe slechts 2 week goed weer gehad.
                              Toen gingen de sint helenas ook met sisal in de weer... maar sinds dat rot weer willen de meeste vogels bij mij niet over tot nestbouw.
                              En qua energie? Ja, het zou natuurlijk kunnen... Maar ik zie geen verschil qua gedrag of gezondheid ten opzichte van vorig jaar
                              Eindelijk zijn ze begonnen met een nest te maken nu wachten tot ze hem daadwerkelijk bezetten... want mijn kanarie pop zit er nu elke avond in te slapen.... die had het begin gemaakt

Opmerking

Working...
                              X