Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spitsstaartamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Spitsstaartamadine

Wat is de temperatuur die een amadine minimaal moet hebben in de winter.
    Is het zo dat zij een temp. van rond de 10 graden moeten hebben?

Wie heeft ze gewoon buiten in de winter?

Heel graag advies.

Groetjes, Chantal.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
    Wat is de temperatuur die een amadine minimaal moet hebben in de winter.
    Is het zo dat zij een temp. van rond de 10 graden moeten hebben?

Wie heeft ze gewoon buiten in de winter?

Heel graag advies.

Groetjes, Chantal.
    Hoi heb ze 2 jaar gehad , in de winter gewoon buiten zonder problemen

Opmerking

inderdaad winterhard

groeten hielke
      lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Mooi!
        Ik laat deze ook op ons lijstje staan.
        Lijstje is dus nu klaar. Wel iets te veel dus moet nog wel een koppeltje 'afvallen'.

Zebravinkjes, zilverbekjes, kanaries, Jap. meeuwtjes, spitsstaartamadines, St Helenafazantjes, diamantduifjes, Ch. dwergkwartels.
        Van elke een koppeltje, van kanarie 2 poppen 1 man, kwartels: 1 haantje, 5 vrouwtjes.

Groetjes, Chantal.

Opmerking

welke laten afvallen

Ik zou geen jap. meeuwtjes en ook geen zebravinken nemen.... Spitsstaartamadines zijn zonder meer winterhard.

Opmerking

Hoi Jeroen,

Waarom zou jij geen koppeltje zebravinken en Jap. meeuwtjes nemen?
            Zij zijn toch sterker dan spitsstaartamadines?

Groetjes, Chantal.

Opmerking

liever niet...

Hoi Chantal,
              Het is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur. Het zijn inderdaad sterke vogels, maar voor je het weet zit je hele voliere er mee vol, en niemand wil ze van je hebben...
              Dan zou ik eerder een koppeltje bichenow astrildes nemen, of bruinborstrietvinken. Eventueel een koppel ceresamadines. Dat zijn ook sterke vogels, die met een klein beetje beschutting de winter goed doorkomen.
              Succes!
              gr. Jeroen

Opmerking

Opmerking

De diamantduif "koert" wel erg veel, dus hou daar rekening mee. Sommige vinden dat geluid niet zo fijn om de hele dag aan te horen. En zoals al gezegd is, kweken de jap. meeuwen en zebravinken heel hard aan, dus zorg dat je naast de koppels die je wilt aanschaffen nog genoeg ruimte over hebt voor de jongen.

Opmerking

In plaats van Japanse Meeuwtjes kun je ook Molukken of Borneo-Bronzemannen doen, die kweken ook prima, maar raak je gemakkelijker weer kwijt.
                    En voor in de gezelschapsvoliere zou ik eerder maskeramadines doen dan de spitsstaartamadines, die laatste kunnen nogal dominant zijn.
                    St. helena's zijn erg lastig te kweken.

Dus Maskeramadines, Borneo Bronzemannen, Zilver- of loodbekjes, binsenastrilde, ceresamadine, bruinborstrietvink en bichenowastrilde zou wat mij betreft een ideale combinatie zijn voor beginners.

Zorg ervoor dat je de geslachtsverschillen zoveel mogelijk kent voordat je gaat aankopen...

Opmerking

En als je wil kweken in de voliere is zebra's ook niet echt handig heb de fout ook gemaakt en er hier een koppeltje in zitten die roven alle nesten steeds leeg met materiaal. Ze hebben nu nog 2 jongen welke ze nog voeren maar daarna gaan ze weg, beetje rust in de tent creeren :-)
                      Groet,

Daniel

Opmerking

misschien moet je ze gewoon meer nestmateriaal aanbieden?

Opmerking

Als je zebravinken echt leuk vind maar geen jongen wil kun je ook twee mannen nemen. Geld eveneens voor de Japanse meeuwen.

Gr.

Opmerking

Wat je zegt.. 2 mannen van de zebravinken..
                            Mijn vader zei al.. wat maak je er een werk van.
                            Maar ik vind het gewoon leuk om te lezen over verschillende vogels.
                            De andere vogels die hier genoemd worden (en niet op mijn lijstje staan) vind ik ook leuk. Wel willen we vogels die wat kleur hebben.
                            Afhankelijk van wat we gaan tegenkomen (en of het past bij wat wij willen) zullen we een paar koppeltjes kopen.
                            Geen wereldbedragen.. de duurdere vogels kunnen altijd mettertijd nog.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F
                              In plaats van Japanse Meeuwtjes kun je ook Molukken of Borneo-Bronzemannen doen, die kweken ook prima, maar raak je gemakkelijker weer kwijt.
                              En voor in de gezelschapsvoliere zou ik eerder maskeramadines doen dan de spitsstaartamadines, die laatste kunnen nogal dominant zijn.
                              St. helena's zijn erg lastig te kweken.

Dus Maskeramadines, Borneo Bronzemannen, Zilver- of loodbekjes, binsenastrilde, ceresamadine, bruinborstrietvink en bichenowastrilde zou wat mij betreft een ideale combinatie zijn voor beginners.

Zorg ervoor dat je de geslachtsverschillen zoveel mogelijk kent voordat je gaat aankopen...
                              Inderdaad ben ik dit wel aan het opschrijven bij allemaal. Ook ga ik een boekje meenemen om het event. te checken. Gelukkig gaat mijn vader ook mee, hij heeft altijd een grote voliere met verschillende vogels gehad en er wat meer kijk op.
                              Ikzelf parkieten, Jap. meeuwtjes. Mijn vriend wat andere vogels en goulds. (voor ons allebei jaren geleden).

Opmerking

Working...
                              X