leuk om te zien zo'n kleine beestje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweek met de Picolet
Collapse
X
-
Wormen
Oorspronkelijk geplaatst door populierNa de succesvolle kweek met de Twatwa is er vandaag ook een Picolet jong uit gevlogen, de andere zit nog in het nest.
Het is een erg leuke kweek waarbij ik dingen heb gezien en gehoord die ik nog niet was tegengekomen.
Ook zijn de Picoletmannen een stuk relaxter dan twatwamannen en kunnen tijdens het broeden er gewoon bij blijven en blijken uitstekende vaders te zijn.
Ook de indianenverhalen over "die jongen krijg je alleen maar groot op verse miereneieren en fruitvliegen" is wat overdreven.
Gewoon op een normaal eivoertje, trosgierst, tropisch zaad, vogelmuur, gekiemde zaden en heel veel levende buffalowormen lukt het ook wel.
Ik ben ook heel recentelijk begonnen met de kweek van de picolet en ik heb ondertussen al 1 eitje van een 'bewezen moeder', 30'oktober,nadatmikmdenman een dag eerder bij de pop heb gezet,
De Surinamese kwekers zeggen dat hoogstwaarschijk t ei dan niet op tijd is bevrucht, is dat waar
En mijn eigenlijke vraag is hoeveel wormen geef jij aan bijvoorbeeld 2 babies?
Michael Chang Pan Huo
Opmerking
-
-
Een windei is een ei zonder eischaal/schil
Maar als het onbevrucht lijkt te zijn weg halen, popje wat rust geven en lekker wat badwater verstrekken en dan over 2 dagen de man er bij en erbij laten.
Opmerking
-
Picolet windei
Oorspronkelijk geplaatst door populierEen windei is een ei zonder eischaal/schil
Maar als het onbevrucht lijkt te zijn weg halen, popje wat rust geven en lekker wat badwater verstrekken en dan over 2 dagen de man er bij en erbij laten.
Ik ga de 'hollandse' manieren invoeren bij t broeden van Surinaamse zangvogels in Suriname hahahahaha
Ik heb vanavond Hollandse buffalo wormen gekregen van een neef van mij die mijn bestelling bij firma Kreca durfde te sjouwen ermee naar Suriname, de kleur van deze wormen is iets lichter en mag erbij vertellen om problemen te voorkomen bij de luchthaven heeft ie het gezet in zijn reiskoffer in plastiek flessen met luchtgaten en ze hebben het overleefd, ik ben zo blij
Ik heb ook miereneieren besteld en ontvangen maar er staat nergens hoe die te bewaren, wel lastig...ik heb het maar in de koelkast gezet
Groetjes
Michael Chang Pan Huo
Opmerking
-
Hoi Mike,
Leuk verhaal over de gesmokkelde buffalowormen, zijn deze helemaal niet te krijgen in Suriname?
Wordt wel een gedoe straks als je jongen pico's hebt, want ze eten er veel en je moet ze altijd voorradig hebben.
Probeer nu al je twatwa's en pico's aan deze wormen te wennen. Als ze ze eten kan je de vogels er straks broedrijp mee maken.
Als ze ze niet eten en je hebt jongen, neemt het instinct van de ouders het over en gaan ze de jongen er zeker mee voeren.
Voor de rest moet je een hoogeiwit gehalte eivoer hebben.
Opmerking
-
Op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden hoe je een goede kweek op kan zetten.
Dit is een filmpje van de meelwormen, maar buffalo's gaat hetzelfde volgens mij:
https://www.youtube.com/watch?v=B8M2...uqVupxR6RQN2ef
Opmerking
-
Ik gaf/geef mijn mozambiquesijzen wel eens wat buffalowormen. Vreemd genoeg namen/nemen de meeste ze nooit. Zoals Populier zegt neemt het instinct het over zodra de jongen uit het ei komen en voerden ze bij mij stuk voor stuk vooral buffalowormen. Dus als ze die beestjes niet eten hoef je je zeker nog geen zorgen te gaan maken. Waarschijnlijk pakken ze ze meteen zodra er jongen zijn. Eivoer is een ander verhaal. Dat is aangeleerd eten. Insecten eten ze van nature al.
Eigenlijk weet ik niet precies wat er bij mij gevoerd werd. Ik gaf 2 x per dag een grote bak eivoer met daarop een laag buffalo's. De laatste gingen op en het eivoer werd wat beroerd. Of het genomen werd weet ik niet.
Opmerking
-
Picolet en Twa Twa
Excuseer mij dat ik hier over picolet en Twa Twa bespreek
Ik heb gisteren buffalowormen gesmokkeld en allemaal zijn er heel goud vanaf gekomen, had 2 liter besteld bij firma Kreca,maar 1 liter is achtergebleven, woont iemand misschien in Rotterdam, van mijnmag ie het hebben als mijn neef het nog niet heeft weggooid..
Whatsapp me op 597-8508008 of email mamadam66@hotmail.com
Heb gemerkt dat mijn gouldamadine doodsbang zijn voor bewegende dingens,ze kregen vaak genoeg vriesgedroogde meelwormen
De picolets atennhet wel, vooral die pop die een onbevrucht ei legde
De jonge Twa Twa poppen atennhet helemaal niet wat mij bijzonder verbaasde, wil dat zeggen dat de kweker niet met wormen kweekte? Ik heb de tijd niet genomen om hem te bellen
Terugkomen op je vraag Michael, er zijn buffalo wormen hier in Suriname, zelfs in een gouldamndine broedhok van mij vind ik kevers en wormen tijdens het schoonmaken, enkel alleen bij 1 broedhok alleen, is dat niet eigenaardig
Ik had van een broeder een 07 oz cup vol met keers gekregen maar na 4 weken had ik maar 100 wormen kunnen eruithalen dus toen ik de kans kreegmom bij Kreca te bestellen heb ik het maar gedaan
De wormen zijn getransporteerd in de reiskoffer , ongelooflijk
Hahahhahaha
Opmerking
-
Miereneieren
Oorspronkelijk geplaatst door kingfisherAls het verse miereeitjes zijn Michael, in de vriezer en dan gewoon eruit halen wat je nodig hebt,is binnen een paar tellen ontdooit.
Zijn het gedroogde dan op een droge koele plek( in suriname,wat zeg ik nou )bewaren.
Een droge koele plek wan het antwoord en geen vriezer of ijskast
De vogels waren helaas niet dol op, first day
Opmerking
-
Eivoer opname
Oorspronkelijk geplaatst door populierHoi Mike,
Leuk verhaal over de gesmokkelde buffalowormen, zijn deze helemaal niet te krijgen in Suriname?
Wordt wel een gedoe straks als je jongen pico's hebt, want ze eten er veel en je moet ze altijd voorradig hebben.
Probeer nu al je twatwa's en pico's aan deze wormen te wennen. Als ze ze eten kan je de vogels er straks broedrijp mee maken.
Als ze ze niet eten en je hebt jongen, neemt het instinct van de ouders het over en gaan ze de jongen er zeker mee voeren.
Voor de rest moet je een hoogeiwit gehalte eivoer hebben.
Helaas moet ik zeggen dat al mijn zangvogels geen eivoer opnemen, alle soorten manieren geprobeerd, ze zitten eerder liever helemaal bol dan eivoer eten
Helaas pindakaas, nu meng ik levende buffalo wormen, missch lukt t zo
Opmerking
-
Buffalowormen kweken is erg moeilijk en tijdrovend, in Nederland is het vaak te koud daarvoor in Suriname vaak te vochtig(schimmels).
Meelwormen kweken gaat makkelijker maar zijn niet geschikt voor de pico en twatwa teelt, te hoog eiwitgehalte en de vogels worden er te spang van.
Gedroogde miereneieren hoeven idd. niet in de vriezer, maar je hebt er niets aan gedroogde want die eten ze niet, je moet verse hebben.
Mijn picojongen zijn ook bijna zonder eivoer groot gebracht, dus dat maakt niet uit, zolang ze maar worden gevoerd met buffaloos.
Eivoer mengen met buffaloos heeft geen zin, de wormen verdwijnen onder het eivoer en dan zien ze ze niet meer, los aanbieden.
Opmerking
-
Verse miereneieren
Oorspronkelijk geplaatst door populierBuffalowormen kweken is erg moeilijk en tijdrovend, in Nederland is het vaak te koud daarvoor in Suriname vaak te vochtig(schimmels).
Meelwormen kweken gaat makkelijker maar zijn niet geschikt voor de pico en twatwa teelt, te hoog eiwitgehalte en de vogels worden er te spang van.
Gedroogde miereneieren hoeven idd. niet in de vriezer, maar je hebt er niets aan gedroogde want die eten ze niet, je moet verse hebben.
Mijn picojongen zijn ook bijna zonder eivoer groot gebracht, dus dat maakt niet uit, zolang ze maar worden gevoerd met buffaloos.
Eivoer mengen met buffaloos heeft geen zin, de wormen verdwijnen onder het eivoer en dan zien ze ze niet meer, los aanbieden.
Wat bedoel je nou met verse miereneieren en waar kan ik die bestellen in Holland? Naam van firma
Mijn eivoer geef ik gepast en zet buffalo wormen erin dus echt onder he eivoer schuilen/kruipen kunnen die wormen niet
Mijn vogels kijken zo raar naar die gedroogde miereneieren
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking