Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broeden zwartkop sijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Broeden zwartkop sijs

Mijn koppel heeft weer broedneiging. De eerste keer zijn de eieren verdwenen en nu na een kleine maand zit de pop weer op het nest.
    Nu was ik aan het denken om de man apart te zetten. Maar kan dat binnen gehoor afstand, mogen ze zich zien etc.?
    Ik hoor het graag.
    Jo

In meeste gevallen moet de pop het mannetje zien anders stop ze met broeden.

Sommige plaatsen de man in een tt of baby kooi en hangen/plaatsen deze in/aan de broedkooi.

Maar kweken met deze vogels betekent dat je eigenlijk altijd een dubbele broedkooi moet gebruiken met een gazen afscheiding in het midden mocht er wat fout gaan.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dank je voor de snelle reactie. Een dubbele broedkooi heb ik niet. Maar een tentoonstellingskooi kan. Tegenover staan ook broedkooien wellicht is dit ook te doen of zou dan de afstand te groot zijn?
      Jo

Opmerking

Dat moet je dan even testen, als de pop zenuwachtig heen en weer blijft vliegen en naar de man blijft roepen en geen interesse voor de eieren toont is de afstand te groot.
        Groeten Michael

Opmerking

Ik doe hier als het nest in mijn ogen af is s,avonds rond 8 uur de man er bij weg.Rond 9 uur de volgende morgen even kijken of ze gelegd heeft.
          Als er een eitje ligt ruil ik dit om met een nepeitje en doe de man terug.Als er geen ei ligt ook.Ik herhaal dit tot ze twee eitjes heeft en leg bij het derde ei de twee andere terug,de man komt er dan pas weer bij na het ringen.
          Wel in de gaten houden hoe hij zich gedraagt.
          Ze zitten in een grote broedkooi van 160 x 50 x 50cm,deze kan ik opdelen in 2 x 80 cm.Als tussenschot een trespaplaat dus hier zien ze elkaar niet.
          Heb stenen nestschaaltjes met een cocosnest er in,deze hangen aan het voorfront.Voor het front een kunstkerstboomtakje zodat ze een beetje beschut zit.Bij de tweede ronde precies zo alleen gaan de jongen dan met de man mee tot het legsel weer compleet is.Vang de man dan af en doe de schuif weer open zodat de jongen weer bij de pop kunnen die ze dan ook af en toe nog voert.Als ze zelf voldoende vreten gaat de schuif dicht.

mvg eddie

Opmerking

Heb een koppel zwartkopsijzen op 4 eieren zitten. Pop zit vanaf 1e ei al vast op het nest.
            Normaal broed een popje toch pas vanaf 4e ei?

Gr.Maurice

Opmerking

Niet ieder popje wacht tot het laatste eitje en gaat dan broeden.

Is per vogel verschillend.

Tja en wat is vast broeden, de eerste eieren "warm houden" is nog geen vast broeden.
              Groeten Michael

Opmerking

Working...
              X